jaki to kwiat?

1. Data: 2006-08-09 21:00:44

Temat: jaki to kwiat?
Od: "M@rta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Dostalam zaszczepke azjatyckiej rosliny, ktora na poczatku wyglada jak
dwulistna koniczynka o zielonej barwie a potem po paru tygodniach
rozrostu wyglada jak miniaturowa palma kokosowa, ma brazowa lodyge (w
ktorej sa nasiona) a z niej wyrastaja zielono-zolte liscie. Ciezko mi
to opisac ale mam nadzieje ze mniej wiecej zobrazowalam o co chodzi.
Czy ktos wie jak moze sie nazywac ta roslina?

2. Data: 2006-08-09 21:55:41

Temat: Re: jaki to kwiat?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "M@rta" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

> [...]
> to opisac ale mam nadzieje ze mniej wiecej zobrazowalam o co chodzi.
> Czy ktos wie jak moze sie nazywac ta roslina?

Czy to cos jest domowe, czy ogrodowe i czy ma bulwe? wysokosc, ksztalt
lisci? jakos z czyms obrazkowatym mi sie kojarzy - troche.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-08-10 06:48:42

Od: "M@rta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
>
> Czy to cos jest domowe, czy ogrodowe i czy ma bulwe? wysokosc, ksztalt
> lisci? jakos z czyms obrazkowatym mi sie kojarzy - troche.

To domowa roslina, nie wiem jaka osiaga wysokosc ale po roku czasu ma
jakies 20 cm, nie ma bulwy a ksztaltem lisci przypomina liscie wierzby
bialej

4. Data: 2006-08-13 18:24:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M@rta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
.com...

To domowa roslina, nie wiem jaka osiaga wysokosc ale po roku czasu ma
jakies 20 cm, nie ma bulwy a ksztaltem lisci przypomina liscie wierzby
bialej [...]

Najbardziej tajemniczo brzmi "brazowa lodyga, w ktorej sa nasiona" - cos tu
nie gra :)
Liscie jak wierzby bialej - moze to jakis bambus przyciety w taki sposob, ze
z grubego zdzbla wyrasta ze szczytowego wezla troche bocznych pedow z
liscmi... Bambusa ventricosa by pasowala - jednak co do koloru lodygi juz
mniej. A tych nasion mogl ktos tam nasypac ;)
Zdjecie prosze :)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-08-13 18:39:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> [...]
ze
> z grubego zdzbla wyrasta ze szczytowego wezla troche bocznych pedow z

Liście jak wierzba - to mi się z Beaucarneą skojarzyło, ale te nasiona;(

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

pilnie poszukuje sadzonek
padaczka leszczyny, kto zdiagnozuje bidulę?
co to za pnacze-prosba o identyfikacje
zainteresowanych kaktusami zapraszam
Mapa