jakie kafle do przedpokoju?

1. Data: 2005-04-25 20:30:01

Temat: jakie kafle do przedpokoju?
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiej wielkosci powinna byc terakota w pomieszczeniu 6m2? Za duze
plytki chyba smiesznie by wygladaly. Jak sadzicie? Czy maly przedpokoj
lepiej ukladac na prosto, czy moze w karo? Jak to wplynie na optyke
pomieszczenia? Jak powinno ukladac sie plytki w karo? Od srodka? Od
scian?

pozdrawiam
Laris

2. Data: 2005-04-26 06:56:29

Temat: Re: jakie kafle do przedpokoju?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakiej wielkosci powinna byc terakota w pomieszczeniu 6m2? Za duze
> plytki chyba smiesznie by wygladaly.

Typowe 30x30 powinny być akurat. Większe tak jak piszesz chyba będą
śmiesznie wyglądały, a mniejsze... mniejsze niby też mogą być, ale mi
osobiście małe płytki na podłodze jakoś "nie leżą".

> Jak sadzicie? Czy maly przedpokoj
> lepiej ukladac na prosto, czy moze w karo? Jak to wplynie na optyke
> pomieszczenia?

W karo, obowiązkowo. Karo jest zwłaszcza do małych pomieszczeń.

> Jak powinno ukladac sie plytki w karo? Od srodka? Od
> scian?

Są różne szkoły, ale zwykle układa się od jednej ściany. Ja zaczynałem
jednym podwójnym rządkiem z całych płytek, podwójny rzadek pozwalał
łatwo spozycjonować płytki względem siebie, a to w tym pierwszym
rzędzie trzeba wykonać idealnie, kolejne płytki dokłada się do niego i
jakiekolwiek rozjechanie z każdym rzędem zaczyna być widoczne coraz
mocniej. Potem (po tym podwójnym rzędzie) docinane trójkąty pod ścianą
i dalej reszta.

J.

3. Data: 2005-04-26 07:53:06

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Laris" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> lepiej ukladac na prosto, czy moze w karo? Jak to wplynie na optyke
> pomieszczenia? Jak powinno ukladac sie plytki w karo? Od srodka? Od

Z doswiadczenia - pomieszczenie 3m2 (!) ulozone plytkami 33x33 cm w
karo - duza poprawa, optycznie wydaje sie wieksze niz jest, wbrew pozorom
wcale to smiesznie nie wyglada, wszystkim sie podoba.
Uklada sie na ogol od sciany (tej najbardziej widocznej) i jesli sa drzwi
przez ktore najczesciej sie wchodzi (np wejsciowe do domu) - to dobrze
jest tak ulozyc zeby cale polowki zaczynaly sie tez od tych drzwi.

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2005-04-26 08:21:23

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiej wielkosci powinna byc terakota w pomieszczeniu 6m2?

30x30 albo w zbliżonych wymiarach, wygląda bardzo ładnie.
Ja układałem 33x33 w korytarzyku 4,5m2 o dośc skomplikowanym
kształcie.

>Za duze
> plytki chyba smiesznie by wygladaly. Jak sadzicie?

kwestia gustu, IMHO duże płytki nie pasują do tak małych pomieszczeń.

>Czy maly przedpokoj
> lepiej ukladac na prosto, czy moze w karo?

też kwestia gustu :). Ja układałem w karo, optycznie wyszło super!
Ogólnie w karo jest ładniej i "ciekawiej".

>Jak to wplynie na optyke
> pomieszczenia? Jak powinno ukladac sie plytki w karo? Od srodka? Od
> scian?

No to ja powiem odmiennie niż koledzy. Należy rozpocząć od przekątnej
pomieszczenia (oczywiście gdy pomieszczenie w kwadracie, gdy w prostokącie
to linią nachyloną 45st przechodzącą przez środek pomieszczenia) - to zapewni
równomierne
rozłożenie płytek docinancyh przy ścianach. Jeżeli przy drzwiach chcesz mieć płytke
przeciętą
na pół, to wtedy należy rozmierzyć pomieszczenie i zaczynać układanie nie wzdłóż
linii przechodzącej przez środek pomieszczenia, ale maksymalnie blisko środka.
Ja przed układaniem płytek rozrysowałem pomieszczenie pod corelem, stworzyłem
sobie siatkę płytek i dopasowałem do pomieszczenia - jak juz wspominałem u mnie
była inna sytuacja ponieważ miałem dość skomplikowany kształt korytarza.
Jak chcesz to mogę poszukać zdjęcia mojej pracy i Ci przesłać, ale to pewnie jutro.

Pozdrawiam
Darek

PARKIET-PROFESJONALNIE
porownanie kosztow ogrzewania: metan/wegiel-mial/olej/p ropan-butan/prad?
[gdzie] narozniki W-w
Malowanie scian po dekoracjach..
co oprocz tej listy?