janek. miało być weselej

81. Data: 2008-05-22 06:35:55

Temat: Re: janek. miało być weselej
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michal; <g0rd94$euv$1@inews.gazeta.pl> :

> Nie zgodzę się tak łatwo.

Nie musisz. Faktem jest jednak, że dochodzi do redystrybucji. A jej siła
zależy od ilości żebraków. Małożebraków, mały wpływ, dużo żebraków, duży
wpływ. Zasugerowałbym, że jest to wpływ korzystny dla gospodarki - nim
większy popyt na produkty pierwszej potrzeby i niskoprzetworzone, tym
lepiej dla naszego kraju - chleb, papier toaletowy, produkty spożywcze,
w większości są wyrabiane u nas - większy popyt, więcej miejsc pracy w
przemyśle, handlu i przetwórstwie.

> Wynikałoby z tego, że osoba decydująca się na taki sposób zdobywania
> środków, brałaby się za to w przeświadczeniu o swojej zdolności do osiągania
> sukcesu finansowego. Myślę, że tak nie jest.

Heh - akurat w tym wypadku działa raczej brak kreatywności - tzn.
pierwszy żebrak faktycznie coś tam musi, ale następni biorą się jedynie
z opowieści tego pierwszego/o tym pierwszym. W gazetach jest pełno
relacji ile "zarabiają" żebracy, o polskim milionerze z GB nie
wspominając.

> Taka osoba musi pokonać szereg
> trudnych do przejścia barier związanych z godnością człowieka.

Wie, że "inni" całkiem nieźle zarabiają na tym biznesie, więc ...

> To po
> pierwsze. Poza tym nie wydaje mi się, żeby każdy proceder żebraczy przynosił
> indywidualnie krociowe dochody. To środowisko bardziej jak inne jest
> narażone na tworzenie skrajnie wyzyskowej organizacji struktur. Pionkom
> zostaje na przeżycie jedynie.

Tego się nie wie wchodząc w ten biznes. Obserwując żebraków widzisz
wchodzących do biznesu, działających w nim od wielu lat, uciekających
już od niego. Nie Jesteś w stanie rozpoznać i zrobić statystyki -
widzisz "masę". Co do godności - mz. część z nich albo zapija problem
"niegodnej" pracy, albo buduje w sobie maksymalnie negatywną pogardę dla
darczyńców, lokuje siebie powyżej darczyńców na drabinie przebiegłości,
inteligencji, dobroci.

> W działaniu nurka można się doszukać jakiejś korzyści społecznej. Segregacja
> surowców wtórnych (po odjęciu strat wynikających z odkręconych czynnych
> torów kolejowych czy miedzianych instalacji ;))
> Natomiast stercząca 7 h żebraczka nie sprawia, że ktoś czuje się
> bezpieczniej. A ochroniarz sprawia (czasem tylko nie).

Korzyścią społeczną jest tu "zmniejszenie podaży na rynku pracy" - taka
osoba nie konkuruje z innymi poszukującymi pracy. :)

Pozdrawiam o kawie i zimnym grzańcu
Flyer
--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl