jednoroczne

1. Data: 2005-02-23 20:46:51

Temat: jednoroczne
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym Was prosić o rekomendacje jednorocznych kwiatków, ale nie takich,
które trzeba na parapecie.
Chodzi o takie, ktore można sypnąć do ziemi w ogrodzie, a one bezproblemowo
wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.
W tym roku też bym coś odkrył... :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2005-02-23 20:53:06

Temat: Re: jednoroczne
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym Was prosić o rekomendacje jednorocznych kwiatków, ale nie
takich,
> które trzeba na parapecie.
> W tym roku też bym coś odkrył... :-)))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

No a maciejki jeszcze nie odkryłeś lub czarnuszki damasceńskiej ?
Maciejka pachnie bosko wieczorem a czarnuszka oprócz że urodziwa to jeszcze
pięknie wygląda zasuszona w wazonie :-)

Serdecznie Miłka

3. Data: 2005-02-23 21:06:10

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
> W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

Salvia horminum.
Bezproblemowa, można sypnąć, wysiewa się sama, kwitnie długo i obficie.
Śliczna, pasuje do każdego ogrodu :))
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2005-02-23 21:09:56

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Feb 2005 21:46:51 +0100, Janusz Czapski napisał(a):

> [...]
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
> W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

Kosmos - ładny, niezawodny i długo kwitnie.
Chaber bławatek.
Ślazówka letnia (Lavatera trimestris).

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2005-02-23 21:21:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
| W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

A może ślaz piżmowy? Wprawdzie bylina (nie bij), ale pokrojem przypomina
jednoroczne, no i sieje się bardzo uparcie:) Kwitnie długo i pięknie!

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-02-23 21:35:27

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> [...]
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
> W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

Cynie, maczki kalifornijskie (same się co roku rozsiewają, sprzedawane
też pod nazwą eszolcja),
godecje, motylki, nagietki, nieśmiertelniki (w moich stronach nazywane
suchołuską),
złocienie białe lub różowe (to wprawdzie wieloletnie), astry by
jesienią też było ładnie.
Obejrzyj sobie ofertę nasion kwiatów PNOS Ożarów: http://www.pnos.com.pl/
Są zdjęcia większości roślin, wiec można wybrać.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2005-02-24 07:04:22

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> [...]
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
> W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

Jako osoba posiadająca prawie same byliny polecam astry. Sieję je do
gruntu bezpośrednio (ale rzadko) nic nie pikuję same rosna i są śliczne.
serdeczności michalina

8. Data: 2005-02-24 08:31:02

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

bezproblemowo
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)

Szarlat koniecznie :-) Piekny, zwlaszcza ten zwisajacy.
No i kwitl do pierwszych sniegow.
Magda

9. Data: 2005-02-24 08:41:08

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzejdą i będą kwitły długo i obficie. No i ładne powinny być. :-)
> W zeszłym roku odkryłem nemezję, mak i nasturcję pnącą.

Mnie się wydaje, ze ten podział na kwiatki siane na parepecie i do gruntu
jest uproszczony. Większość kwiatków można siać wprost do gruntu ale wysiane
w korytkach wcześniej będą kwitły :-))
Przykładem są aksamitki. Ja polecam też gazanię.
Do wymienionych wcześniej chciałam dodać, że kosmosy i nagietki bardzo łatwo
wysiewaja się same, raz posiane lub posadzone będą już co roku !Podobnie
rudbekia"Rustic Dwarfs".
Nie zapominajmy tez o niezapominajkach, one sa dwuletnie ale jak raz wyrosna
powinny już zostać na stałe :-)
pozdrawiam, Bogda
Ps. Jeśli ktoś jeszcze nie ma a chciałby np.wspomniana rudbekię albo cynie,
moge poratować.

10. Data: 2005-02-24 09:03:16

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Kosmos - ładny, niezawodny i długo kwitnie.

W Warszawie juz drugi rok nie mogę znaleźć nasion kosmosu.
Oczywiście mam samosiejki, ale ładnej kępy z tego nie zrobię.
Ktoś z Warszawiaków wie, gdzie go szukać?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Viburnum 'Eskimo'
Zapytanie.
Gdzie jest wiosna?