Viburnum 'Eskimo'

1. Data: 2005-02-23 17:03:58

Temat: Viburnum 'Eskimo'
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś z szanownych grupowiczów uprawia może?

Dostałam katalog Florexpolu, piszą że całkowicie mrozoodporna - jakoś w to
nie wierzę. Wprawdzie we wspomnianym Florexpolu na pewno nic nie kupię
wysyłkowo, ale namierzyłam sobie szkółkę gdzie ja sprzedają.

Pytanie tylko warto czy nie warto?

Pozdrawiam
Marta

2. Data: 2005-02-23 18:43:08

Temat: Re: Viburnum 'Eskimo'
Od: "Anna P." <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Marta
>Marto czy masz złe doświadczenia z zakupami w tej firmie
dostałam właśnie ich katalog .Kilka razy u nich kupowałam
ale to co było w ubiegłym roku to już szczyt.
Na kupione chyba 7 szt kanny -3 wcale nie urosły można było się tego
spodziewać były bardzo małe.

Pozdrawiam Ania

3. Data: 2005-02-23 18:52:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote:

> [...]
> jakoś w to nie wierzę. Wprawdzie we wspomnianym Florexpolu na pewno
> nic nie kupię wysyłkowo, ale namierzyłam sobie szkółkę gdzie ja

Z ciekawości, gdzie? A do Florexpolu to może kiedyś jakoś się uda
wstąpić, czasem tamtędy przejeżdżamy, ale na ogół jest zamknięte.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien Mirek, co mieszkał w Godowej,
Cnotę ukradł swej własnej bratowej.

4. Data: 2005-02-23 19:02:57

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote:

> piszą że całkowicie mrozoodporna - jakoś w to nie wierzę.

Dogooglałem.. Amerykany dają jej strefę 6-8, czyli powinna rosnąć. Za
przodka ma V. x carlcephalum (ta rośnie u nas w OB) i V. utile (tej
dają ok. -20 graniczną). Powinna sobie radzić, u Ciebie miałaby
zacisznie :).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewnego Julka, co mieszka w Łodzi,
Przeciwna płeć niewiele obchodzi.

5. Data: 2005-02-23 19:18:46

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Feb 2005 19:43:08 +0100, Anna P. napisał(a):

> [...]

> ale to co było w ubiegłym roku to już szczyt.
> Na kupione chyba 7 szt kanny -3 wcale nie urosły można było się tego

Kiedyś kupiłam u nich róże (jesienią) wszystko było ok.
Zachęcona tym zamówiłam wiosną kilka roślin. Między innymi pacioreczniki
własnie, które bardzo chciała moja mama. I jeszcze inne zielsko. Generalnie
bulwy i cebule były wysuszone, rośliny krzewy takoż marne. Za te pieniądze
spodziewałam się roślin w kontenerkach ( zauważ wcale nie piszą jak
pakowane są roślinki), zdrowych i z możliwością reklamacji. Strata nie była
duza, jakoś
bym przebolła, ale najgorsze że za moja rekomendacją dała się wpuścić moja
przyjaciółka namawiajac do zakupów swpją znajomą:( Do tego jeszcze
dochodzi opryskliwa obsługa. W starych katalogach nie ma łacńskich nazw,
wszystkie informacje są po łebkach. Poza tym uważam, że potentilla
fruticosa za 13,50 to już zdzierstwo niemoralne zupełnie (u Szewczyków ta
sama odmiana ok 5 zł).
Pisałam już kiedyś na grupę o tej firmie, zapewne gdzies w archiwum jest.
Kilka osób mówiło, że na miejscu sprzedaż wygląda zupełnie inaczej.
Nie wiem, może coś się zmieniło od czasu kiedy ja tam zrobiłam zakupy, ale
nie sądzę:(
W każdym razie ja tam nie zamówię raczej nic. Cóż, za głupotę się płaci:)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2005-02-23 19:20:50

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Feb 2005 19:52:44 +0100, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Z ciekawości, gdzie? A do Florexpolu to może kiedyś jakoś się uda
> wstąpić, czasem tamtędy przejeżdżamy, ale na ogół jest zamknięte.

U Mroza, mają tam jeszcze kilka innych ciekawych kalin. Ode mnie w sumie
nidaleko już;)
We Florexplolu ona kosztuje 24,50, cena do przyjęcia więc.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2005-02-23 19:27:51

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał:
> [...]
> przodka ma V. x carlcephalum (ta rośnie u nas w OB) i V. utile (tej
> dają ok. -20 graniczną). Powinna sobie radzić, u Ciebie miałaby

U mnie Viburnum 'Eskimo' rośnie od 2002 r.
Posadzona w polu na wsi. Nie zabezpieczałem niczym.
Podczas ubiegłorocznej zimy 1/3 krzewu podmarzła
od strony nawietrznej, ale pozostałe pączki zakwitły.
W sumie polecam.

Pozdrawiam zadowolony, :-)
Zbyszek

8. Data: 2005-02-23 19:28:27

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Feb 2005 20:02:57 +0100, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> [...]
> przodka ma V. x carlcephalum (ta rośnie u nas w OB) i V. utile (tej
> dają ok. -20 graniczną). Powinna sobie radzić, u Ciebie miałaby

To też wygooglałam, ale ja chcę doświadczeń naszych nie amerykańskich i to
na żywym organiźmie.
Poza tym zacisznie to u mnie jest latem:) I tylko wtedy jak sąsiadzi są bez
kasy;)

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2005-02-23 19:51:29

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Feb 2005 20:27:51 +0100, Zbigniew Mazur napisał(a):

> [...]
> Podczas ubiegłorocznej zimy 1/3 krzewu podmarzła
> od strony nawietrznej, ale pozostałe pączki zakwitły.

Dzięki Zbyszku, to może i ja się skuszę.
Kupię sobie jeszcze V.plicatum 'Watanabe', a co;)

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2005-02-24 04:01:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> W każdym razie ja tam nie zamówię raczej nic. Cóż, za głupotę się
płaci:)

Ja tez nie :)
Jedyny pozytyw z tym zwiazany to to, ze moge sobie co roku przejrzec ich
katalog, stwierdzic jak bardzo sa do tylu, lub tez jak bardzo udalo im sie
nadazyc za nowosciami, wylapac bledy w nazwach itp. :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Zapytanie.
Gdzie jest wiosna?