Gliniane doniczki

1. Data: 2005-02-23 08:05:19

Temat: Gliniane doniczki
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze ktos wie, dlaczego na zwyklych, glinianych doniczkach pojawia sie
bialy osad? Nacieram doniczki olejem jadalnym i wtedy jakis czas jest
dobrze, ale pozniej znowu trzeba powtarzac operacje.
Magda

2. Data: 2005-02-23 08:07:49

Temat: Re: Gliniane doniczki
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał

> [...]
> bialy osad? Nacieram doniczki olejem jadalnym i wtedy jakis czas jest
> dobrze, ale pozniej znowu trzeba powtarzac operacje.

Zarówno w ziemi kwiatowej jak i w wodzie, którą podlewasz, są obecne związki
węglanowe, głównie węglan wapnia . Przez pory i szczeliny w doniczce zwiazki
te przenikają z wodą i wytrącają się na zewnątrz w postaci białawo-rdzawego
nalotu. Gdy smarujesz olejem doniczkę częściowo zatykasz pory.
Pa, Gabi
To ten sam mechanizm co przy powstawaniu np. stalagmitów:)

3. Data: 2005-02-23 08:26:17

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał <ciach>
>:-( A ja dopiero wymienialam wszystkie
> doniczki na gliniane...
> Magda
W ostatnim kwietniku pisali, ze oprocz estetyki nie ma różnicy miedzy
doniczkami glinianymi, ceramicznymi i plastikowymi, jeśli chodzi o korzyść
dla kwiatów. Nie chcę Cię podłamywać. Czy wszystko musi być takie śliczne
czyściutkie, gładziutkie? to przecież natura:) Uśmiechnij się Magdo i nie
zamartwiaj doniczkami:)
Pa, Gabi

4. Data: 2005-02-23 08:37:50

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
białawo-rdzawego
> nalotu. Gdy smarujesz olejem doniczkę częściowo zatykasz pory.

Czyli i tak zle i tak niedobrze :-( A ja dopiero wymienialam wszystkie
doniczki na gliniane...
Magda

5. Data: 2005-02-23 09:12:14

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl>

> W ostatnim kwietniku pisali, ze oprocz estetyki nie ma różnicy miedzy
> doniczkami glinianymi, ceramicznymi i plastikowymi, jeśli chodzi o
korzyść
> dla kwiatów.

To źle napisali, wystarczy doniczki tej samej pojemnosci postawic na
wadze i ...
;-)))))))))))

> Nie chcę Cię podłamywać. Czy wszystko musi być takie śliczne
> czyściutkie, gładziutkie? to przecież natura:) Uśmiechnij się Magdo i
nie
> zamartwiaj doniczkami:)

A nie napisali jak się tego osadu pozbyć?
Dziwne to.
--
Pozdrawiam, Jerzy

6. Data: 2005-02-23 09:59:01

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał
<ciach>
wystarczy doniczki tej samej pojemnosci postawic na
> wadze i ...
> ;-)))))))))))
Pisali o korzyściach dla kwiatów a nie stratach dla ludzi:)))
> A nie napisali jak się tego osadu pozbyć?
> Dziwne to.
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Tak jak osadu z czajnika? Przecierając szmatką zwilżoną kwaśną wodą czyli z
octem lub kwaskiem cytrynowym?
Pa, Gabi

7. Data: 2005-02-23 10:00:25

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ostatnim kwietniku pisali, ze oprocz estetyki nie ma różnicy miedzy
> doniczkami glinianymi, ceramicznymi i plastikowymi, jeśli chodzi o korzyść
> dla kwiatów.

> Pa, Gabi

To dla mnie bardzo dobra wiadomoćś :-)
Ze względu na wygodę większość roślin mam w plastikach, ładniejsze doniczki
są tylko osłonkami. Zawsze miałam wyrzyty sumienia, ze to dyskomfort dla
roślin bo nie mogą swobodnie oddychać, teraz nie muszę sie już tym
przejmować :-) ?
pozdrawiam, Bogda

8. Data: 2005-02-23 10:38:52

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości

> korzyść

> To źle napisali, wystarczy doniczki tej samej pojemnosci postawic na
> wadze i ...

....i wystarczy postawić takie doniczki z kwiatami np. w słońcu, aby się
szybko przekonać, że jednak różnice są znaczne...
Ale podobno 'już wszystko zostało napisane', zatem...

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2005-02-23 10:47:25

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl>
> [...]
się
> szybko przekonać, że jednak różnice są znaczne...
> Ale podobno 'już wszystko zostało napisane', zatem...

... nie bójmy się dopisać jeszcze słówka o ich kolorystyce i rodzaju
polewy [mat / błyszcząca].
--
Pozdrawiam, Jerzy

10. Data: 2005-02-23 10:57:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> się

> ... nie bójmy się dopisać jeszcze słówka o ich kolorystyce i rodzaju
> polewy [mat / błyszcząca].

Że już nie wspomnę o jakości użytych materiałów.

Z pozdrowieniami, Maria

co robie źle - złotolin japoński
rozmnażanie forsycji
pigwowiec- mozna jeszcze z pestek?