Gliniane doniczki

11. Data: 2005-02-23 11:02:06

Temat: Re: Gliniane doniczki
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl>

> Że już nie wspomnę o jakości użytych materiałów.

To dodajmy jeszcze technologię [przyjazną dla środowiska].
--
Pozdrawiam, Jerzy

12. Data: 2005-02-23 11:33:51

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cvhnqs$sfg$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości

Kolor i rodzaj polewy można odpowiednio dobrać dobrą osłonką ?
Gorzej z tym bezpośrednim działaniem, tu kłania sie to co niżej napisane :-

> Że już nie wspomnę o jakości użytych materiałów.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

To znaczy, że byle jaki plastik ale odpowiednia osłonka to za mało ?
To kto napisał ten artykuł w Kwietniku !
A już się cieszyłam :-(
pozdrawiam, Bogda

13. Data: 2005-02-23 11:34:09

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cvhfom$84b$1@polsl.gliwice.pl GabiS
<s...@i...pl> napisał(a):

> W ostatnim kwietniku pisali, ze oprocz estetyki nie ma różnicy miedzy
> doniczkami glinianymi, ceramicznymi i plastikowymi, jeśli chodzi o
> korzyść dla kwiatów. Nie chcę Cię podłamywać. Czy wszystko musi być
> takie śliczne czyściutkie, gładziutkie? to przecież natura:)

Hejka. Różnice chyba jakieś są skoro doniczki ceramicznie praktycznie
zostały wyparte z rynku. http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=300
Pozdrawiam trendowo Ja...cki

14. Data: 2005-02-23 11:39:12

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Różnice chyba jakieś są skoro doniczki ceramicznie
> praktycznie zostały wyparte z rynku.
> http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=300
> Pozdrawiam trendowo Ja...cki

Ja i tak wolę zdecydowanie ceramiczne, jak wspomniała Maria nie nagrzewają
się tak szybko pod wpływem słońca, plastikowe są wygodniejsze, ale mniej
estetyczne, z nagrzewaniem radzę sobie w ten sposób że umieszczam doniczka w
doniczkę.
:-) Bogusław

15. Data: 2005-02-23 11:41:25

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> W ostatnim kwietniku pisali, ze oprocz estetyki nie ma różnicy miedzy
> doniczkami glinianymi, ceramicznymi i plastikowymi, jeśli chodzi o korzyść
> dla kwiatów.

A ja mam jednak wrażenie, że w glinianych trudniej zalać roślinki.

Pozdrowienia
Ania

16. Data: 2005-02-23 11:46:29

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Różnice chyba jakieś są skoro doniczki ceramicznie praktycznie
> zostały wyparte z rynku. http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=300

Z jakiego rynku, Jarku? Ze szkółkarskiego? Produkcja wielkotowarowa to
całkiem odrębny temat.

Z pozdrowieniami, Maria

17. Data: 2005-02-23 14:59:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cvhqfn$g7t$1@atlantis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<m...@N...pl> napisał(a):

> Z jakiego rynku, Jarku? Ze szkółkarskiego? Produkcja wielkotowarowa
> to całkiem odrębny temat.

Hejka. Obszedłem mieszkanie i okazuje się, że z małymi wyjątkami (dwa
falenopsisy, ale one też są wstawione w ceramiczne osłony) ;-)mamy
wszystkie kwiaty w pojemnikach ceramicznych. Ale w żadnym wypadku nie są to
gliniane doniczki z wykwitami soli, które pamiętam z dawniejszych czasów.
Pozdrawiam adideacyjnie Ja...cki

18. Data: 2005-02-23 17:25:51

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Nie chcę Cię podłamywać. Czy wszystko musi być takie śliczne
> czyściutkie, gładziutkie? to przecież natura:)

:-)) No nic, zostana takie jak sa.
A nowe posadze w 2 doniczkach, w srodku plastikowa a na zewnatrz gliniana i
bedzie dobrze.
Magda

19. Data: 2005-02-23 17:37:07

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To skorzystam z okazji, ze sie tu tak liczne towarzystwo zebralo i zapytam
jeszcze, czy ma ktos praktyczne rady na to, jak przesadzic wielka
woskownice.
Dostalam takie dwie kilka dni temu i jak mi je polozono na stole w kuchni
tak do tej pory leza i zajmuja caly stol.
Nie wiem jak sie do tego zabrac, boje sie, ze uszkodze pedy. Liscie sa takie
sztywne, mam wrazenie, ze jak zaczne tam grzebac to sie wszystkie polamia.
Moze by jakos rozlozyc calosc na plaskim?

20. Data: 2005-02-23 17:46:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| sztywne, mam wrazenie, ze jak zaczne tam grzebac to sie wszystkie polamia.
| Moze by jakos rozlozyc calosc na plaskim?

Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi - te hoje są w doniczkach, jakich?
Zawsze można rozbić doniczkę kluczem francuskim, można obciąć nadmiar pędów,
można zatrudnić drugą osobę w charakterze podtrzymywacza masy liści, można
wziąć stare rajstopy i obwiązać zielone, żeby się nie połamało przy
przesadzaniu...no chyba że chcesz po prostu rozplątywać pędy i dzielić
bryłę, wtedy straty są raczej nie do uniknięcia.Nawiasem mówiąc, hoja nie
jest bardzo krucha, pod tym względem rekordy biją begonie:-(

Pozdrawiam, Basia.

co robie źle - złotolin japoński
rozmnażanie forsycji
pigwowiec- mozna jeszcze z pestek?