jeszcze, jak gotować jajka żeby ...

1. Data: 2007-04-07 06:40:01

Temat: jeszcze, jak gotować jajka żeby ...
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak ugotować jajka żeby nie popękały skorupki ?
az

2. Data: 2007-04-07 06:45:19

Temat: Re: jeszcze, jak gotować jajka żeby ...
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):
> Jak ugotować jajka żeby nie popękały skorupki ?

Wkładasz do zimnej wody zimne jaja, a do garnka sypiesz szczodrze sól.
--
BBjk

3. Data: 2007-04-07 07:00:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Kwi, 06:40, "Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote:
> Jak ugotować jajka żeby nie popękały skorupki ?
> az

Teoretycznie jaja musza być w temperaturze wody. praktycznie daję
prosto z chłodziarki - część nie pęka. Większa, część. Reszta może iść
do żuru, chrzanu, majonezu, do sałaty

4. Data: 2007-04-07 07:08:33

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napsal(a):
> Jak ugotować jajka żeby nie popękały skorupki ?

Robie igielka dziurke na szerszym koncu jajka. No i woda jest solona.
Jak sie zagotuje, to powoli wkladam jajko na lyzce. Gotuje 10 minut, po
czym natychmiast schladzam zimna woda z kranu (to zapewni, ze skorpuke
bedzie mozna latwo obrac). No i dla pewnosci, nie gotowac za dlugo, bo
zoltko otrzyma szara powloke.

Ludek

5. Data: 2007-04-07 09:29:41

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta wrote:

> [...]
> czym natychmiast schladzam zimna woda z kranu (to zapewni, ze skorpuke
> bedzie mozna latwo obrac). No i dla pewnosci, nie gotowac za dlugo, bo

te 10 minut to tak dla średniej wielkości jaja. a ta szara powłoka to
chlorowodór szkodliwy dla organizmu. dlatego wbrew obiegowej opinii że
najlatwiej jest ugotować jaja na twardo jest błędna i myląca.

piotttr

6. Data: 2007-04-07 11:41:26

Od: "kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Wkładasz do zimnej wody zimne jaja, a do garnka sypiesz szczodrze sól.

Ale obscena!

kasia

7. Data: 2007-04-07 11:48:18

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia napisał(a):

> Ale obscena!

Kaśka, nie świntusz, nie przystoi tak poważnej&poważanej matronie.
Odbierz pocztę.
--
B.

8. Data: 2007-04-07 12:25:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"clafoutis" <c...@i...pl> wrote in message

> te 10 minut to tak dla średniej wielkości jaja. a ta szara powłoka to
> chlorowodór szkodliwy dla organizmu. dlatego wbrew obiegowej opinii że
> najlatwiej jest ugotować jaja na twardo jest błędna i myląca.

pomyłka!!!
siarkowce - siarkowodór jako forma gazowa - żółtko jest cenne dlatego, że
jest to naturalne źródło siarki - bardzo potrzebnej skórze i jej wytworom -
włosom.

9. Data: 2007-04-07 12:35:30

Temat: Uwaga Panie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siarkowce - siarkowodór jako forma gazowa - żółtko jest cenne dlatego, że
jest to naturalne źródło siarki - bardzo potrzebnej skórze i jej wytworom -
włosom. Trzeba gotować 7 minut - następnie trzymać w gorącej wodzie do 10
min, żółtko nie musi ściąć się całkowicie. Także drożdze.
Były szampony jajeczne. I szampon siarkowy. Drugim źródłem siarki jest
cebula. Używać na działkach nawozy siarczanowe, przynajmniej od czasu do
czasu - zakwaszają. Może być kreda - ta nie zakwasza. Potrzebny pH-metr.
Obojętny - to 7pHm - mniej - kwaśno, więcej - zasadowo i wtedy siarczany i
siarczyny...
Tyle na temat jaj - ale bez jaj...

10. Data: 2007-04-07 13:48:18

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Apr 7, 8:40 am, "Andrzej" <a...@p...onet.pl> wrote:
> Jak ugotować jajka żeby nie popękały skorupki ?
> az

Wkładam jajka do zimnej wody, czekam ok. 30-40 minut, aby się
temperatura wyrównała we wszystkim, po czym ostrożnie doprowadzam do
wrzenia i gotuję na małym ogniu - ledwie mrugające. 99,9 procent
(Ta 0,01 procenta to poprawka na pęknięcia powstałe wcześniej).
Albo gotuję w aparaciku do jaj :-)

Bez dziurek, bez soli itp.

czym zabarwić jajka
jajka ugotowane na twardo