jeszcze jedno pytanko

1. Data: 2000-05-16 09:40:14

Temat: jeszcze jedno pytanko
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie ponownie!
Jaka jest prawidłowa kolejność czynności podczas siania trawnika / chodzi mi
np. o wałowanie / W różnych poradnikach podają inaczej.
Ja wałowałem teren w zeszłym roku.Teraz po roudapowaniu nie będę miał
chwastów.Co robić dalej - wałować,siać,znowu wałować ???
Jakich użyć narzędzi do poruszenia ziemi przed sianiem?
Jakie polecacie nasiona,jakich firm?80% trawnika jest w pełnym słońcu,
10% w pólcieniu,10% w cieniu przez cały dzień...Trawnik jest przed moim
domkiem i czasami zdarzy nam się po nim pochodzić...rekreacja.

Dzięki
TB

2. Data: 2000-05-16 10:55:19

Temat: Re: jeszcze jedno pytanko
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Borkowski wrote:
> Witajcie ponownie!

Tak sie przyjelo na internecie, ze nie ma panow ani pan ... o wlasnie, a
dlaczego naszych kochanych peelrecogrodniczek nie witasz?

> [...]
> Ja wałowałem teren w zeszłym roku.Teraz po roudapowaniu nie będę miał
> chwastów.Co robić dalej - wałować,siać,znowu wałować ???

:-) Byla kiedys straszna sprzeczka na tej grupie o to.
Ja w kazdym razie uwazam, ze jesli walowales w zeszlym roku, to przed
sianiem powinienes ziemie ponownie przekopac. Jednak, znowu zaznaczam,
ze tej ziemi teraz nie widze - byc moze, tak niektorzy twierdza, moze
ona byc jeszcze wystarczajaco pulchna.
Ja u siebie robilem tak: przekopalem, wyrownalem, powalowalem,
wierzchnia warstwie lekko wzruszylem przez grabienie, zasialem,
delikatnie przegrabilem. Teraz ewentualne podlewanie. Jak wzejdzie na
kilka centymetrow - walowanie. Potem juz normalnie koszenie, koszenie,
koszenie ... :-)

> Jakich użyć narzędzi do poruszenia ziemi przed sianiem?

Zalezy od powierzchni. Ja zamowilem sobie traktor z plugiem.

> Jakie polecacie nasiona,jakich firm?80% trawnika jest w pełnym słońcu,
> 10% w pólcieniu,10% w cieniu przez cały dzień...Trawnik jest przed moim
> domkiem i czasami zdarzy nam się po nim pochodzić...rekreacja.

To juz pytanie do Siciarskiego :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-05-16 10:57:47

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:

> Tak sie przyjelo na internecie, ze nie ma panow ani pan ... o wlasnie, a
> dlaczego naszych kochanych peelrecogrodniczek nie witasz?

Ja tu nie widze ani panow ani pan, tylko ponownie :-)))))))))

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-05-16 11:05:53

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka wrote:
> Ja tu nie widze ani panow ani pan, tylko ponownie :-)))))))))

:-))))))
Faktycznie. Wybaczcie. Jak sie siedzi od 6:00 przy komputerze ...

--
Pozdrawiam panie :-)

Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

5. Data: 2000-05-18 19:11:24

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
Teraz ewentualne podlewanie. Jak wzejdzie na
> kilka centymetrow - walowanie.

A po co?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

6. Data: 2000-05-19 05:38:50

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> A po co?

Zeby zbyt szybko nie kosic slabo ukorzenionych siewek, a jednoczesnie
zeby juz pobudzic je do krzewienia sie przez ich zlamanie.

Oczywiscie sam tego nie wymyslilem :-)

--

25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-19 07:46:33

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zeby zbyt szybko nie kosic slabo ukorzenionych siewek, a jednoczesnie
> zeby juz pobudzic je do krzewienia sie przez ich zlamanie.
> Oczywiscie sam tego nie wymyslilem :-)

ja bym dodał, że metoda b. dobra i polecana szczególnie na glebach lekkich i
dobrze przepuszczalnych. A pierwsze koszenie kosiarką bębnową, nie wyrywa
trawy z podłoża.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

8. Data: 2000-05-19 09:05:11

Temat: Podlewanie-zloty srodek
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

A propos podlewania:
Spotkalem sie z opinia ze nie nalezy za duzo podlewac roslin(drzew i
krzewow),gdyz rosliny wtedy nie rozbubowuja systemow korzennych (bo poco
jak jedzenia wbrod).
I druga ze nadmierne podlewanie wyplukuje zwiazki potrzebne roslinom wglab
,poza zasieg korzeni.
Obydwie wydaja sie rozsadne,a Wy co sadzicie?
Juras

9. Data: 2000-05-19 09:52:47

Temat: Re: Podlewanie-zloty srodek
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spotkalem sie z opinia ze nie nalezy za duzo podlewac roslin(drzew i
> krzewow),gdyz rosliny wtedy nie rozbubowuja systemow korzennych (bo poco
> jak jedzenia wbrod).
nieporozumienie, s. korzeniowy jest po prostu budowany inaczej

> I druga ze nadmierne podlewanie wyplukuje zwiazki potrzebne roslinom wglab
> ,poza zasieg korzeni.
to zalezy od tzw. profilu glebowego, inaczej piach a inaczej glina.

> Obydwie wydaja sie rozsadne,a Wy co sadzicie?
a teraz?
pozdr Jerzy

10. Data: 2000-05-19 10:30:08

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

At 11:52 00-05-19 +0200, you wrote:
>nieporozumienie, s. korzeniowy jest po prostu budowany inaczej

>to zalezy od tzw. profilu glebowego, inaczej piach a inaczej glina.

>a teraz?
>pozdr Jerzy

bez zmian,
Bo co to znaczy inaczej.Jak przestaniesz podlewac to zdechnie z glodu i
pragnienia ,bo nie bedzie wstanie wyzywic calej rosliny.
To ze inaczej piach inaczej glina to jasne,w piachu szybciej,w glinie wolniej.
Tak swoja droga wiekszosc dzialkowcow ma kiepska(czyt
piaszczysta)ziemie.wydaje mi sie ze na dzialki byly przeznaczane tereny
nierolnicze.
Nadal na nasluchu Juras

galasy
Ogród na Wielką Posuchę