jeszcze raz wino

1. Data: 2005-07-09 09:40:46

Temat: jeszcze raz wino
Od: "abrh" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nazbierałem troszke wiśni i porzeczek i pytanie ile trzeba moszczu z tych
owoców na 20 litrowy gąsior czy do pełna sam moszcz , i ile cukru.

2. Data: 2005-07-09 19:25:11

Temat: Re: jeszcze raz wino
Od: Specjial <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Jul 2005 11:40:46 +0200, abrh wrote:

> nazbierałem troszke wiśni i porzeczek i pytanie ile trzeba moszczu z tych
> owoców na 20 litrowy gąsior czy do pełna sam moszcz , i ile cukru.

zamiast robić moszcz, sam zjedz owoce (lubh z rodziną) a wino zrób z
gotowych soków w kartonach:)
takie wino potrafi być dobre

3. Data: 2005-07-09 20:18:31

Od: "Kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zamiast robić moszcz, sam zjedz owoce (lubh z rodziną) a wino zrób z
> gotowych soków w kartonach:)
> takie wino potrafi być dobre

Mozesz napisac cos wiecej, proszę!
A przede wszytskim jak zrobic zeby bylo wytrawne:)

Pozdrawiam
Kasia

4. Data: 2005-07-09 21:11:41

Od: "taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja z wiśnie przepuszczam przez sokownik parowy i na 10 litrów wstępnie daję
3 kg cukru. Poddaję to fermentacji i gdy przestaje pienić sprawdzam smak.
Gdy jest zbyt kwaśne to dolewam rozpuszczony syrop z cukru aż znowu będzie
dobrze słodkie. Fermentacja zjada sporą ilość cukru i trzeba to pilnować. Ja
jednak z wiśni robię półsłodkie, bo jest lepsze. Oczywiście rzecz gustu.

Jarek

5. Data: 2005-07-10 13:52:15

Od: Specjial <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Jul 2005 22:18:31 +0200, Kasia wrote:

> Mozesz napisac cos wiecej, proszę!
> A przede wszytskim jak zrobic zeby bylo wytrawne:)

Oj, już nie bardzo pamiętam.
Z grubsza wygląda to tak:

Baniak odkazić.
sok porzeczkowy z kartonu, wlać do baniaka, dodać drożdże
i cukier w ilościach takich jak podają jakiekolwiek strony
internetowe. Zostawić na 3 miesiące.
Wypić.

Aha, ja zrezygnowałem z dosypywania cukru co jakiś czas na początku -
żeby nie zakazić.
Wczytaj się w rozrabianie i dodawanie drożdży, bo ja tego nie pamiętam.
Pamiętam tylko, że szczep był jakiś burgund, albo tokaj.

Wino wyszło słodkie, ale naprawdę dobre i o smaku malinowym
(mimo, że to były porzeczki - tych nie było czuć)

Do wytrawnego trzeba odpowiednio mniej cukru. Przy czym owoce same w sobie
mają cukier, ile mają cukru owoce można zobaczyć w tabelach
umieszczanych w necie, albo książkach kucharskich.

Naprawdę sposób produkcji tutaj jest nieskomplikowany.

pozdrawiam

ps. polecam dla próby robić w małych baniakach - 5 litrowych.

6. Data: 2005-07-10 14:34:57

Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> Mozesz napisac cos wiecej, proszę!
> A przede wszytskim jak zrobic zeby bylo wytrawne:)
>
> Pozdrawiam
> Kasia

Ja wolę, żeby poza sokiem była część naturalnych owoców. Poza tym, gdy część
wiśni nie będzie wydrylowanych to dadzą taki "beczkowy" posmak i zapach.
Warunek jest jeden, wino nie może stać zbyt długo na owocach z pestkami bo
zaczną się uwalnieć jakieś szkodliwe związki. Takie trochę szkodzi ale i
mocno trzepie po głowie! Czasem zbyt mocno :) !

Zirhan

7. Data: 2005-07-11 07:45:27

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> Mozesz napisac cos wiecej, proszę!
> A przede wszytskim jak zrobic zeby bylo wytrawne:)

http://old.wino.org.pl/

A jeśli chodzi o czerwone wino na prezent, to jeśli jeszcze nie jest za
późno (ostatecznie za rok też przecież będzie okazja) ani nie za drogo, to
polecam
http://tinyurl.com/a3w8n

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

za szybkie winko?
Suszone pomidory - gdzie kupic ?
Jaki przepis na owoce... nalewkowych ;-)
co zrobić z łososiem ?
chlodnik mazurski