za szybkie winko?

1. Data: 2005-07-09 01:25:41

Temat: za szybkie winko?
Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nastawiłem wino z m.in. truskawek. fermentowało tak mocno, że chłodzić
musiałem. ale po tygodniu całkowicie przestało pykać. dodałem pożywki, ale
nic. drożdże chyba już opadły, bo jest osad.
czy to możliwe, żeby w przeciagu tygodnia było praktycznie po całej
fermentacji?

2. Data: 2005-07-09 04:56:24

Temat: Re: za szybkie winko?
Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nic. drożdże chyba już opadły, bo jest osad.
> czy to możliwe, żeby w przeciagu tygodnia było praktycznie po całej

Jeżeli nastawiłeś to winko na dzikich kulturach drożdży to się nie dziw, że
szybko fermentowało, i że wyszedł ci cienkusz! Późniejsze dodanie pożywki
już nic nie pomoże.
Zirhan

3. Data: 2005-07-09 21:14:33

Od: "taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To, że schłodziłeś zabiło cały proces fermentacji :( Teraz zapewne pozostał
tobie zwykły kwasior :( Można spróbować dodać trochę syropu z cukru i jest
szansa, że drożdże znowu pobudzą się do działania.

Jarek

4. Data: 2005-07-15 20:51:11

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mlk napisał(a):
> [...]
> nic. drożdże chyba już opadły, bo jest osad.
> czy to możliwe, żeby w przeciagu tygodnia było praktycznie po całej

Wina z samych truskawek raczej nie zrobisz, predzej bożole bedzie miało
zapach poziomek.
;-)
pozdr. Jerzy

Suszone pomidory - gdzie kupic ?
Jaki przepis na owoce... nalewkowych ;-)
co zrobić z łososiem ?
chlodnik mazurski
Ciasto na pizzę:)