co zrobić z łososiem ?

1. Data: 2005-07-08 20:36:11

Temat: co zrobić z łososiem ?
Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostałem kawał surowego łososia i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
Może ktoś ma jakieś ciekawe propozycje ?

Robert K

2. Data: 2005-07-08 21:15:16

Temat: Re: co zrobić z łososiem ?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
wiadomości

> Witam
> Dostałem kawał surowego łososia i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
> Może ktoś ma jakieś ciekawe propozycje ?

Np. tatara, łososia z grilla, albo smazonego na patelni.
Jesli masz duzo, mozna w porcjach zamrozic.

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

3. Data: 2005-07-09 05:25:32

Od: "jano" <h...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

daj kotu

4. Data: 2005-07-09 12:26:26

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robert Krasuski napisał(a):
> Witam
> Dostałem kawał surowego łososia i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
> Może ktoś ma jakieś ciekawe propozycje ?
> Pozdrawiam

Pokrój na dzwonka i ugotuj na parze.

Ewa

5. Data: 2005-07-09 16:13:49

Od: "Elma" <elma_USUN TO@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu jeden z grupowiczów podawał bardzo fajny przepis na
zapiekankę z łososiem. Nie pamiętam kto był autorem tego przepisu,.

Cytat:

6. Data: 2005-07-09 16:38:40

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Krasuski napisał(a):
> [...]
> Dostałem kawał surowego łososia i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
> Może ktoś ma jakieś ciekawe propozycje ?

jak masz surowego lososia to zrob po rybacku rewelacja...
lososia odrobine sie soli i skrapla cytryna a nastepnie zawija w
sciereczke i wklada na 24h do lodowki...
pyszny na kanpki i luzem, nie ma nic pyszniejszego...
pozdrawiam
dogma

7. Data: 2005-07-09 19:53:02

Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

jano wrote:
> daj kotu
niestety nie mam kota
Robert K

8. Data: 2005-07-09 19:57:21

Od: "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

dogma wrote:
> [...]
> sciereczke i wklada na 24h do lodowki...
> pyszny na kanpki i luzem, nie ma nic pyszniejszego...
Dzięki za fajną propozycję ale łosoś został już upieczony, może następnym
razem :)
--
Robert K

9. Data: 2005-07-10 09:45:44

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja polecam zapiekanego w folii w piekarniku:

Płaty łososia posypujemy przyprawami w zależności od upodobań. Może to być
gotowa przyprawa np: Kamis albo sól, pieprz ziołowy, bazylia itp.
Cebulę i czosnek kroimy w plastry.
Folię aluminiową nacieramy delikatnie wodą z odrobiną oleju(żeby była
wilgotna), kładziemy na nią przyprawionego łososia, obkładamy go cebulą i
czosnkiem, możemy polać niewilką ilością oleju i zawijamy w folię. Z foli
formujemy tak jakby namiot (tak żeby folia od góry nie przylegała do ryby)a
końce zawijamy. Powstają nam takie łódeczki z namiotem:-). wkładamy
zawiniętą rybe do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i zapiekamy 20-30 min
(czas zależy od indywidulanych upodobań, dłużej gdy potrawa ma być bardziej
przypieczona i sucha, krócej kiedy ma być soczysta). Smakuje wyśmienicie. Do
tego młode ziemniaczki i surówka z młodej kapusty albo ogórki małosolne.
Mam nadzieję, że w miarę obrazowo udało mi się przekazać zawinięcie łososia
w folię :-)

Ania
Użytkownik "Robert Krasuski" <arobert@wytnij_mnie.op.pl> napisał w
wiadomości news:dapa8f$eg5$1@atlantis.news.tpi.pl...

10. Data: 2005-07-10 15:48:07

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> Dostałem kawał surowego łososia i nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
> Może ktoś ma jakieś ciekawe propozycje ?

Trochę po obiedzie, ale... Dzwonka szpikujemy marynowanym zielonym
pieprzem - trzeba wypraktykowac ile, ja lubię dużo. Solimy ze stron i na
grila. Sos jogurt, 2 łyżki śmietany 1 majonezu, 1 łyżeczka musztardy,
oraz pęczek: natki pietruszki, koperku, szczypiorku pocięte oczywiście.

Pozdrawiam
T.

chlodnik mazurski
Ciasto na pizzę:)
Ogórki małosolne, Sopot, solanka, źródło Św. Wojciecha - jeszcze raz - rok później...
Maślanki i Kefiry - Wasze typy
Pieczona watrobka wieprzowa-moje eksperymenty.