jogurt naturalny - ważne pytanie

1. Data: 2005-07-05 14:30:51

Temat: jogurt naturalny - ważne pytanie
Od: " nowa16" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jogurt naturalny o dłuższej ważności do spożycia (np.: około 18 dni) może
być w smaku kwasniejszy niż ten sam jogurt o krótszej ważności (np.: 10 dni).
Zauważyłam, że mój młodszy brat, który wg zaleceń lekarza musi jeść jogurt
naturalne, kiedy daję mu ten dłużej ważny to krzywi się, że jest zbyt kwaśny,
a te krócej ważne zjada z apetytem. Z czym to może mieć związek?

2. Data: 2005-07-05 18:58:12

Temat: Re: jogurt naturalny - ważne pytanie
Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Jul 2005 14:30:51 +0000 (UTC), " nowa16"
<n...@g...pl> wrote:

> [...]
>naturalne, kiedy daję mu ten dłużej ważny to krzywi się, że jest zbyt kwaśny,
>a te krócej ważne zjada z apetytem. Z czym to może mieć związek?

Mysle, ze chodzi o normalna prace bakterii jogurtowych, nie jestem
pewna czy jak jogurt stoi w lodowce to one tez pracuja, no ale chyba
na to wyglada, faktycznie jogurty i inne produkty mleczne jak chocby
twarog, im dluzej poleza tym kwasniejsze. Twarozek typu wiejski jak
jest mlody, plywa w plynnej smietance, jak jest nieco mniej mlody
(oczywiscie jeszcze przed uplywem waznosci), ta smietanka sie scina.
To wszystko najprawdopodobniej naturalne i nieszkodliwe, tyle ze
gdzies jest chyba granica kwasnosci i gdzie ona jest - nie mam
pojecia. Jesli chodzi o produkty kupne, mozna by sie kierowac po
prostu data waznosci, gdyby nie to, ze nigdy nie wiadomo, w jakich
warunkach to to przebywalo zanim to kupilismy.
Ja sie tym za bardzo nie przejmuje, ale nieco rozwagi warto zachowac,
bylam swiadkiem jak szefowa sklepu przekluwala wieczko nadetego jak
balon jogurtu fantazja zeby go wklesnac.

--
Sabina

3. Data: 2005-07-05 22:14:34

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 5 juillet 2005 ? 20:58:12, dans <2...@4...com>
vous écriviez :

> [...]
> jest mlody, plywa w plynnej smietance, jak jest nieco mniej mlody
> (oczywiscie jeszcze przed uplywem waznosci)

Osobiscie twarozki i jogurty spozywam *po* uplywie waznosci.
Nie sa tak wtedy tak wsciekle slodkie...

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-07-06 06:00:09

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/6/2005 12:14 AM,Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. usiadł wygodnie i
napisał:

> Osobiscie twarozki i jogurty spozywam *po* uplywie waznosci.
> Nie sa tak wtedy tak wsciekle slodkie...

WOW! a gorzkawe nie są?

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

Gofry
Jak zrobić piersi z kurczaka na grilu żeby nie były suche
czy jeść wysłupiałą sałat
POMOCY!! Czym doczyścić piekarnik ???
wątróbka