wątróbka

1. Data: 2005-07-04 19:30:28

Temat: wątróbka
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Naszła mnie ochota na wątróbkę i tak się zastanawiam jakby ją tu
przyrządzić - hmm...
Co polecacie?

Ania

2. Data: 2005-07-04 21:41:09

Temat: Re: wątróbka
Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
>
> Naszła mnie ochota na wątróbkę i tak się zastanawiam jakby ją tu
> przyrządzić - hmm...
> Co polecacie?
>
> Ania

Zmielić drobno...właściwie to by należało ja przetzeć..
dować make jajko i smazyć takie placuszki..

podawać z żurawina..

3. Data: 2005-07-05 06:47:16

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:
> Witajcie!
>
> Naszła mnie ochota na wątróbkę i tak się zastanawiam jakby ją tu
> przyrządzić - hmm...
> Co polecacie?

a tak zwyczajnie oprószona mąką i przysmażona z cebulą i jabłkiem nie
mogłaby byc?
jak nie ...
to może j/w a potem do naczynia żaroodpornego, posypać serem i zapiec?
(wtedy podaję z własnorecznie upieczonymi bułeczkami)
jednak wolę tę pierwszą wersję :) z patelni bardziej mi smakuje :)
--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

4. Data: 2005-07-05 06:55:03

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bella napisał:

sama sobie odpisuje .. :)
do tych z patelni podaję aronię albo porzeczkę.

5. Data: 2005-07-05 07:02:14

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To japoproszę o przepis na te bułeczki - pewnie są przepyszne - mniam.

Ania

6. Data: 2005-07-05 07:14:06

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to może  j/w a potem do naczynia żaroodpornego, posypać serem i zapiec?

> pozdrawiam serdecznie b.

Jak długo zapiekasz, w jakiej temperaturze?
Czy wątróbka nie twardnieje?
Pozdr. Areta

7. Data: 2005-07-05 07:41:48

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aretkka napisał:

> Jak długo zapiekasz, w jakiej temperaturze?
> Czy wątróbka nie twardnieje?

Jesli chodzi o buleczki to jutro wklepie, bo nie mam przy sobie przepisu.

A w piekarniku zapiekam tylko aż ser sie roztopi, nie zdąży stwardnieć.
termoobieg 170 st ..
Do naczynia wkładam gorącą wątróbkę. Jabłka dodają soczystości :)
(jabłka wrzucam pod koniec smażenia, pokrojone w plasterki)

8. Data: 2005-07-05 10:08:11

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tradycyjnie podłączę mój przepis:

Watrobki drobiowe (ok. 40 dkg) umyc,
odsaczyc. Obtarzac porzadnie w mace zmieszanej z pieprzem (ma byc szara). Na
patelnie rzucic 5 dkg drobno posiekanej wedliny (byle nie jakis baton
drobiowy, mam na mysli w miare prawdziwa szynke, boczek, bekon...) Na
tluszczu tym (mozna dolac troche oleju) obsmazyc wartobki, na ostrym ogniu,
z dwoch stron. Odlozyc zdjete z patelni watrobki, na patelnie rzucic: albo
pokrajane w plasterki brzoskwinie (najlepiej z puszki albo baaaardzo
dojrzale), albo wypestkowane winogrona pociete na polowki. Owocow ma byc z
10-15 dkg. Pobaziac je w goracym tluszczyku (ogien na pol gwizdka) ze trzy
minuty. Zalac bulionem (1/2 kostki w pol szklanki wody albo pol szklanki
rosolu). Jak pobulka chwile, dowalic z powrotem watrobki. Sos ma zgestniec.

Calosc wykonania zajmuje nie wiecej niz pol godziny, ale... ludzie! co za
smak! Kapituluja najwytrwalsi przeciwnicy watrobki(z wyjatkiem wegetarian).

POzdrawiam

--
Margola Sularczyk

9. Data: 2005-07-05 16:11:54

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/5/2005 8:47 AM,Użytkownik bella usiadł wygodnie i napisał:

> a tak zwyczajnie oprószona mąką i przysmażona z cebulą i jabłkiem nie
> mogłaby byc?
> jak nie ...
Dlaczego nie? Ja, przyznam się, z niechceniamisię, robię ostatnio
wątróbkę tak, że tytłam ją w mące, pieprzę, smażę na DUŻYM ogniu (bo ma
być _smażona_, a nie _duszona_) na oleju przez nie więcej niż 5 minut.
Króciutko. Potem na talerzu posolić i finito. Mi bardzo smakuje.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

10. Data: 2005-07-06 19:39:40

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witajcie!
>
> Naszła mnie ochota na wątróbkę i tak się zastanawiam jakby ją tu

Jako że sezon g(o)ryllowy, polecam na grilla rzucić szaszłyki!
przepychta:

- wtróbkę drobiową podzielić na 3 kawałki
- boczuś
- papryka
- cebula
- pieczara

nadziać i na grilla. obracać i podlewać wodą, wcześniej trochę ziółka
posypać - np majeranek
robi się na grillu dość szybko

smakuje..... ostatnio zrobiłem 20 szt dla 10 osób, zeszło na pniu.

Irro

Re: lodówka SAMSUNG-Wasze opinie
hiperlipidemia jakie potrawy
głupi bertender z amsterdamu...