kaczka od Sabały

1. Data: 2003-06-26 08:25:29

Temat: kaczka od Sabały
Od: "Buddy" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam jestem tu pierwszy raz

jakis czas temu jadłem w Zakopanem w hotelu Sabała przy krupowkach piers z
kaczki, tak smakowalo ze od tamtego czasu szukam przepisu, szef kuchni nie
chcial go zdradzic, macie moze pod reka jakis przepis ?
dodam ze kaczka byla podana z zurawinami
dzieki
Buddy

1. Data: 2003-06-26 22:11:52

Temat: Re: kaczka od Sabały
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcial go zdradzic, macie moze pod reka jakis przepis ?
> dodam ze kaczka byla podana z zurawinami

Mam gdzieś przepis na piersi z kaczki z czarną porzeczką, którą prawdopodobnie
spokojnie można zamienić z żurawiną
poszukam i jak znajdę to udostępnię ;-))) z przyjemną ością

Pzdr
katioosza

1. Data: 2003-07-03 10:09:25

Temat: [P] Pierś kaczki z czarną porzeczką
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

ZNALAZŁAM :-))))))

Pierś kaczki z czarną porzeczką

Przygotowanie 30 min
Dla 4 osób

4 piersi z kaczki bez kości
4 łyżki oleju
1/2 małej cebuli
12 dag masła
torebka ciemnego sosu do pieczeni
4 łyżki likieru z czarnej porzeczki lub brandy
25 dag czarnej porzeczki
sól
biały pieprz

Piersi z kaczki oprószyć solą i białym pieprzem, usmażyć na oleju. Pod koniec
smażenia dodać łyżkę masła, aby kaczka uzyskała złocisty kolor. Z patelni po
smażeniu kaczki zlać tłuszcz, włożyć łyżeczkę masła, wrzucić posiekaną cebulę,
zeszklić. Zalać likierem z czarnej porzeczki lub brandy. Gotować chwilę, wlać
ciemny sos pieczeniowy. Podgrzewać chwilę, przecedzić przez gęste sito. Do
gorącego sosu dodać resztę miękkiego masła, przyprawić do smaku solą i białym
pieprzem. Na koniec dodać czarną porzeczkę, delikatnie wymieszać, aby owoce się
nie rozpadły i zbyt mocno nie popękały. Piersi kaczki pokroić w poprzek w
plastry, polać sosem.
Podawać ze smażonymi ziemniakami lub ziemniakami pieczonymi oraz fasolką
szparagową.
Do kaczki z czarną porzeczką pasuje wino typu Cabernet.

Pzdr
katioosza

Gdzie kupic WOKa
catering w Krakowie
Wędzarnia w ogródku
Re: Spirytus - z czym i jak......pytanie studenta
Zmywarka - malutki problem