kaktus

1. Data: 2000-02-16 08:57:34

Temat: kaktus
Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
rozsadzilam jakis czas temu kaktusa (byl podwojny w jednej doniczce). jedna
czesc, posiadajaca mniej korzeni na poczatku chorowala, teraz zaczyna
odzywac na dobre, Druga czesc posiadajaca wiecej korzeni mniej chorowala, u
gory ma duzo ladniejsze igly natomiast od spodu jakby gnije. Podlewam je
bardzo malo (raz na tydzien, ale to dopiero od polowy stycznia, po dobrych
radach), kakus u gory jest bardzo ladny, a od spodu jest jak zepsuta
pomarancz - ma nienaruszona skorupke i jest bardzo miekki. ziemia jest
raczej sucha.
czy on gnije czy choruje?
aska

1. Data: 2000-02-16 10:39:37

Temat: Re: kaktus
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pomarancz - ma nienaruszona skorupke i jest bardzo miekki. ziemia jest
> raczej sucha.
> czy on gnije czy choruje?
> aska

Wyciagnij go z ziemi i obejrzyj korzenie.

D.P.

1. Data: 2000-02-16 12:33:35

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

gnije, czyli choruje. mozesz co najwyzej odciac gorna, nie zarazona czesc
kaktusa, zasypac weglem drzewnym, albo jakims fungicydem i poczekac trzy
mieciace bez wsadzania go do ziemi. w tymczasie trzymac kaktusa
pionowo. najlepiej w kieliszku. kiedy wszystko sie zagoi i kaktus zacznie
wypuszczac zawiazki korzeni, wsadzic do ziemi. niestety, nawet wtedy, po
paru latach potrafi sie pochorowac.

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-17 07:25:53

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Bałuszek" wrote:

> [...]
> radach), kakus u gory jest bardzo ladny, a od spodu jest jak zepsuta
> pomarancz - ma nienaruszona skorupke i jest bardzo miekki. ziemia jest
Jezeli jest miekki i wodnisty, to gnije na calego.
Zgodnie z wczesniejsza rada CIAC i to kawalek powyzej chorego miejsca.
Jezeli zostanie odpowiednio duzo zdrowej tkanki to po przyschnieciu
pusci korzenie.
Tak na marginesie 1 na tydzien w zimie to tak ze 3-4 razy za czesto.
Ja swoich nie podlewam od listopada (co prawda stoja w temp. 15C) i
maja sie niezle.

Kaktusa predzej zgnoisz niz zasuszysz zwlaszcza jezeli ma przynajmniej
ze 3-4cm srednicy.
Tomek.

1. Data: 2000-02-17 08:44:54

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

To sie nazywa malo??? Raz na tydzien???? W zimie kaktusowi najlepiej zapewnic
jakies +5 st. C i w ogole go nie podlewac.

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

1. Data: 2000-02-17 09:18:37

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Tak na marginesie 1 na tydzien w zimie to tak ze 3-4 razy za czesto.
>Ja swoich nie podlewam od listopada (co prawda stoja w temp. 15C) i

Ogladnelam go dokladniej... Skorke ma SUCHA. W dolnej 1/3 objetosci jest
miekki (i to bardzo) i sflaczaly (jak sie go dotyka to sprawia wrazenie
podgnitej pomaranczy). u gory zaczyna pekac - rozlamuje sie wzdluz bruzd i
wyglada to troche tak jak pomarancz dzielacy sie na kawalki (moze to jest
pomarancza?! :] ), korzen i gore ma raczej ususzone niz mokre. wykopac i
ciac czy zostawic? ma srednice jakies 8cm.
jak chorowal po przesadzeniu to mial ciemne igly, teraz ma biale i zdrowe.

pozdrawiam
aska

1. Data: 2000-02-17 11:02:35

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciac czy zostawic? ma srednice jakies 8cm.
> jak chorowal po przesadzeniu to mial ciemne igly, teraz ma biale i zdrowe.
Jasna cholera.
Sfaczly znaczy tylko pomarszczony?
Czy wyglada szklisto i wodniscie?

Naprawde peka? Tzn. peka skorka i widac miazsz?
Czy moze wyglada jak pekniecie, a jest to mloda skorka i po prostu
zaczyna rosnac?

Musze przyznac, ze w tej sytuacji na odleglosc nic nie potrafie
poradzic.
Dogrzewasz go?
Tomek.

1. Data: 2000-02-17 14:19:54

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jasna cholera.
>Sfaczly znaczy tylko pomarszczony?

sflaczaly, wogole nie jest pomarszczony, po prostu na dole jest jak
nienapompowana pilka (nie zgnil Ci nigdy pomarancz albo grapefruit? ;) )
skorka wyglada normalnie, jest sucha i matowa, a w srodku jakby byla bardzo
miekka gabka (albo nie bylo nic...).

>Czy wyglada szklisto i wodniscie?

nie wyglada szklisto, jest matowy. Wodniscie? no chyba tez nie... po prostu
dol mu sflaczal i jak go podnosze za igly to na dole ma taki jakby pusty
worek... przez to ze tam jakby nic nie ma to sie troche zmniejszyla
wysokosc kaktusa (jest w ksztalcie kuli) i dzieki temu zauwazylam ze cos
jest nie tak (zwykle nie ogladam kwiatkow az tak dokladnie... :O )

>Naprawde peka? Tzn. peka skorka i widac miazsz?

normalnie mial wyrazne bruzdy z czubka na dol, obecnie ma jeszcze bardziej
wyrazne a w "dolinach" pojawily sie pekniecia, praktycznie do dolu, jak tak
dalej pojdzie to sie po prostu podzieli na czesci... skorka peka, ale nie
rozchylalam w celu ogladania miazszu - sa szpary szerokosci 2-3mm. jak
chcesz moge poogladac czy widac miazsz, jesli to cos pomoze...

>Czy moze wyglada jak pekniecie, a jest to mloda skorka i po prostu
>zaczyna rosnac?

mam dwa takie kaktusy, tej samej wielkosci, ale drugi jakos nie sflaczal i
nie peka wiec to chyba nie jest cecha tego gatunku... chyba ze ten drugi
jest chory...

>Dogrzewasz go?

nie, coprawda stoja pod lampka, ale ostatnio nie swieci sie czesto... moze
go zaczac podlewac? do polowy stycznia podlewalam obydwa codziennie / co dwa
dni i nie wygladaly zle, po czym zostalo mi wytlumaczone ze bardzo
przesadzam z podlewaniem, ograniczylam podlewanie do raz na tydzien
(niektorzy mi napisali ze to tez za czesto...) i cos sie zepsulo.

pozdrawiam
aska
p.s. zrobie mu dzisiaj zdjecia...

1. Data: 2000-02-17 14:53:18

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jesli jest miekki, a nie jest szklisty, to pewnie od dawna nie pobieral
wody jak nalezy. pewnie jest po prostu zwiedniety. one wiedna wczesniej
na dole niz na gorze. zalanie kaktusa(przez codzienne podlewanie)
spokojnie moze spowodowac wiedniecie.
popekana skorka tez swiadczy o zaburzeniach pobierania wody. byl
zwiedniety, napecznial, i skorka nie wytrzymala. wyjac z doniczki, umyc
pod kranem i dokladnie obejrzec w jakim stanie sa korzonki. przesadzic i
czekac az mu sie poprawi. teraz idzie na wiosne, mozna zaczac podlewac.
albo obciac. wtedy zmusisz go do produkcji nowych korzeni.
Dorota

Joanna Bałuszek wrote:

> [...]
nie wyglada szklisto, jest matowy. Wodniscie? no chyba tez nie...

pojawily sie pekniecia, praktycznie do dolu, jak tak

Robisz TO, myslisz o TYM, a czy potrafisz rozmawiac kulturalnie ?
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-soc-seks-moderowa
na/

1. Data: 2000-02-21 15:07:49

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

kaktus sie rozlecial. bardzo spektakularnie zreszta - po jednym dotknieciu
doniczki rozpadl sie na kawalki jak pomarancza...

na dole zgnil, u gory usechl. moze go zle przesadzilam.

wnioski:
- uschniety kaktus jest w srodku pusty - zostaja tylko twarde scianki.
- zgnity kaktus ma w miekkie scianki i papke w srodku.
- w kaktusie o srednicy 8cm mozna te dwie rzeczy polaczyc.

zgodnie z wczesniejsza rada czekam az uschniete kawalki (jest ich tyle ile
bylo bruzd), przyciete na dole (odcieta zgnita polowa) puszcza korzenie. w
tym celu polozylam je na lekko wilgotnej ziemi kolcami do gory. czy dobrze
zrobilam?

pozdrawiam
aska

PROJEKTOWANIE OGRODÓW