Fikusy

1. Data: 2000-02-16 15:05:11

Temat: Fikusy
Od: "K&M" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z fikusami. Jeden z nich o dużych liściach, po wypuszczeniu
każdorazowo jednego nowego, gubi ostatni na swojej łodydze, przez co wygląda
trochę tak, jakby wyłysiał. Staram się zapewnić mu dość wilgotne powietrze,
ale to nie pomaga.
Reszta fikusów benjamina albo traci, labo też całkowicie straciła już
liście. Po wypuszczeniu nowych pędów automatycznie tracą ostatnie stare
liścia, a po krótkim czasie młodę pędy również usychają. Może wskazówką
będzie fakt, iż mieszkam niedaleko morza.
Proszę o pomoc...

m...@p...pl

1. Data: 2000-02-17 20:17:03

Temat: Odp: Fikusy
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik K&M <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:H0zq4.4514$G...@n...tpnet.pl...
> [...]
> liścia, a po krótkim czasie młodę pędy również usychają. Może
wskazówką
> będzie fakt, iż mieszkam niedaleko morza.

Witam.
To,że mieszkasz blisko morza prawdopodobnie nie ma dla Twoich roślin
pokojowych większego znaczenia.W każdym mieszkaniu jest mikroklimat i w
większości przypadków od nas samych zależy czy jest on przyjazny dla
roślin,czy nie.
Jeżeli chodzi o Twoje fikusy,to podejrzewam(podświadomie),że je teraz
.zbyt często podlewasz.Zimą fikusy podlewa się umiarkowanie(zraszanie
oczywiście wskazane).W okresie spoczynku korzenie potrzebują dużo
tlenu.Nadmiar wody w tym czasie jest przyczyną choroby i zamierania
wielu figowców.
s...@w...com.pl
P.S.
Zajrzyj do archiwum grupy.Swego czasu(miesiąc albo dwa wstecz)pisałem o
pielęgnacji fikusa.

kaktus
PROJEKTOWANIE OGRODÓW
wiosna ?!?!