PROJEKTOWANIE OGRODÓW

1. Data: 2000-02-16 07:32:32

Temat: PROJEKTOWANIE OGRODÓW
Od: "Pola" <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktos sie orientuje ile mniej wiecej kosztuje zaprojektowanie ogrodu?
z gory dziekuje

Pola

1. Data: 2000-02-16 10:00:12

Temat: Re: PROJEKTOWANIE OGRODÓW
Od: Tomek <q...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Feb 2000 07:32:32 GMT, "Pola" <o...@f...onet.pl> wrote:

>Może ktos sie orientuje ile mniej wiecej kosztuje zaprojektowanie ogrodu?

Dołączam sie do powyższego pytania. Ile może kosztować zaprojektowanie
przydomowego ogrodu (załóżmy ok. 1000m2) i czym sugerują sie
projektanci przy wycenie (powierzchnia ?)

Tomek

P.S. Dorwalem ostatnio 3D Lanscape Designera i mam pytanie do jego
uzytkownikow - pod jaka strefe klimatyczna Am. Płn. podchodzi Polska
południowa. Geografie miałem dawno temu :)

1. Data: 2000-02-16 14:04:00

Temat: Odp: PROJEKTOWANIE OGRODÓW
Od: "Gocha" <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie można kierować się samą powierzchnią nie wiedząc co na niej będzie
choćby w przybliżeniu.Ilość mojej pracy nie jest jednakowa jeśli powiem
proszę ten 1000m2 obsiać trawą i posadzić 3 drzewka , a komuś innemu
zaprojektuję ogród 500m2 wtym 100m2 szczegółowo rozplanowanej rabaty
bylinowej ,oczko , skalniak ,krzewy itd.Muszę też znać kształt działki ,
miejsce w którym jest dom itp.To wpłynie na ilość ścieżek itd.Ilość pracy
przy projekcie tej samej działki jest bardzo różna.(A co za tym idzie
cena ).
--

Małgorzata Deszert
http://ogrody.topnet.pl

1. Data: 2000-02-16 14:09:37

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

O ile dobrze pamietam (niestety odpisujac na listy musze czerpac tylko z
glowy) Polsce odpowiada strefa 4 i 5 Ameryki Polnocnej jesli chodzi o dobor
roslin. Jesli nikt nie potwierdzi lub zaprzeczy poszukam dokladniej.

A...@i...pl
http://www.sieciogrod.w.pl

1. Data: 2000-02-16 16:08:13

Od: "adajan" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pola napisał(a) w wiadomości: ...
>Może ktos sie orientuje ile mniej wiecej kosztuje zaprojektowanie ogrodu?

Witam!!!
W tamtym roku wzialem firme ktora zajmuje sie ogrodami.Projekt ogrodu
kosztowal 1500zl.z tym ze jezeli firma go wykonywala to od calego kosztorysu
odejmowala kwote projektu.dzialka ma 1000m.
koszt wykonania to 45000tys. w to wchodzi kaskada z dwoma rzekami ktore
wpadaja w oczko wodne,komputerowe nawadnianie prawie calego
terenu,wypoziomowanie,zalozenie trawnika,rosliny,iglaki,pompy trzy
,oswietlenie,skucie betonu ,zalozenie kostki,czujnik deszczu itd.no wszystko
pod klucz,z posprzataniem wlacznie.
Pozdrawiam..
adajan

1. Data: 2000-02-16 19:26:58

Od: piochu <p...@l...it> szukaj wiadomości tego autora

Uważam , że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, zależy od wielkości
ogrodu, wymagań projektu, ilości włożonej pracy, i przedewszystkim zależy to
od tego, kto dany ogród rysuje. Podobnie jak w malarstwie, niektórych obrazów
nikt nie chce nawet za darmo, inne natomiast kosztują bardzo słono i znajdują
nabywców.
Pozdrawiam.
Piotr Drzycimski

1. Data: 2000-02-17 14:07:59

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> P.S. Dorwalem ostatnio 3D Lanscape Designera i mam pytanie do jego
> uzytkownikow - pod jaka strefe klimatyczna Am. Płn. podchodzi Polska
> południowa. Geografie miałem dawno temu :)

Nie używam tego programu, ale z klimatem Ameryki Północnej jest pewien
problem. Jest wogóle nie przystajšcy do europejskich wyobrażeń.
Moim zdaniem podobny do Polski wschodniej (na wschod od Wisły) jest klimat
wschodniego wybrzeża USA na pólnoc od Filadelfii ( wschodnie stoki tej części
Apallchów), zaś do Polski zachodniej południe Kanady gdzieś w okolicach
Ottawy, Montrealu i Quebec.
A do Polski południowej? Chyba jednak Kanada.
Najlepiej byłoby pogadać z emigrantami - polonusami.
Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2000-02-17 21:19:51

Od: "Witold Jan Pepłowski" <_...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy od pracochłoności projektu głownie, ale od powierzchni też. Za
średnio pracochłonny ogród 450-500m2 w domku zapłacisz u dobrego architekta
900zł +... (zależnie od nazwiska architekta).Przy czym cena nie zawsze musi
być wprost proporcjonalna do powierzchni. Jak zlecasz
projektowanie+wykonanie+utrzymanie to mmożesz znacznie mniej zapłacić jako
"hurtownik". Poszczególne projekty to jednak sprawa piekielnie indywidualna
i kwota powyżej jest orientacyjna, przybliżona, w zaokrągleniu,
niedokładna...

Pozdrówka
Witold Jan Pepłowski

Użytkownik Tomek <q...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:23OqOGf4qGF8SbGxlCwe7WuK6=s...@4...com...

1. Data: 2000-02-18 13:39:26

Od: "Pola" <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za dyskusję. Wiem, że cena jest sprawą indywidualna, ale
nie miałam pojęcia jakiego rzędu jest ten koszt - 500 zł, 5.000zł, czy może
10.000 zł.
Ale jezeli koszt samego projektu (niezbyt wymyślnego) kosztowałby ok.
800-900 zł to jest OK.

piochu napisał(a) w wiadomości: <3...@l...it>...

1. Data: 2000-02-20 22:26:53

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>średnio pracochłonny ogród 450-500m2 w domku zapłacisz u dobrego architekta
>900zł +... (zależnie od nazwiska architekta).

A znasz jakieś "droższe" nazwiska? (może być na priv. - pytam tylko z
ciekawości, nie jestem potencjalnym klientem).
Pozdrowienia
p...@r...pl

wiosna ?!?!
Odp. no to o kaktusach