kaspar hauser

1. Data: 2009-04-01 09:32:25

Temat: kaspar hauser
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miał niezwykle rozwinięty wzrok i słuch - był w stanie słyszeć szept
zza ściany. Doskonale widział w ciemnościach i odróżniał w nich kolory.
W czasie zmierzchu potrafił rozpoznawać konstelacje na niebie, kiedy to
zwykły człowiek widział zaledwie kilka gwiazd. Niestety były też
negatywne skutki posiadania takich zdolności. Wysokie i głośne dźwięki
powodowały konwulsję u chłopca, a jasne światło prowadziło do silnego
bólu. Zapach kawy, piwa lub jakiegoś innego alkoholu, który stał w tym
samym pokoju, prowadziły do wymiotów, a sam zapach wina wystarczał, by
chłopiec czuł się pijanym. Ten silnie rozwinięty zmysł powodował, że
chłopiec był w stanie zidentyfikować drzewo przez zapach liścia oraz
ludzi w ciemnościach przez ich własny zapach. Miał niesamowitą pamięć
fotograficzną, która pomagała mu w nauce czytania, pisania, rysowania, a
nawet gry na pianinie."

http://www.eioba.pl/a94564/kim_byl_kaspar_hauser

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

2. Data: 2009-04-01 10:03:09

Temat: Re: kaspar hauser
Od: jadrys <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:
> [...]
> niesamowitą pamięć fotograficzną, która pomagała mu w nauce czytania,
> pisania, rysowania, a nawet gry na pianinie."

A jak przeżywał doznania erotyczne?

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu... Również ja

3. Data: 2009-04-01 10:11:53

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadrys pisze:

> A jak przeżywał doznania erotyczne?

nigdzie na ten temat nie znalazłem informacji.

4. Data: 2009-04-01 10:57:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 01 Apr 2009 11:32:25 +0200, tren R napisał(a):

[...]

"Kaspar był w stanie rozróżniać rodzaje metali, które wcześniej nakrywał
szmatką. Chłopiec twierdził, że identyfikuje je przez różne siły, które
wyczuwał w opuszkach palców. "

"Magnesy również powodowały w nim reakcje, oba bieguny dawały mu zupełnie
inne odczucia."

Mam to samo. Nigdy nie uważałam tych odczuć i zdolności za coś
szczególnego. Była pewna, że inni mają to powszechnie. Czy nie?

Oprócz tego metale rozróżniam po smaku - tak jakby. Bo to nie jest wrażenie
stricte smakowe - możnaby to nazwać specyficznym oddziaływaniem chemicznym
na kubki smakowe, ale nie odczuwam żadnego ze znanych mi smaków, lecz coś
spoza tej palety, bardzo wyraźnie w przypadku jednych metali, a mniej
wyraźnie w przyp. innych. Odróżnię łatwo "smakiem" element miedziany,
mosiężny, żelazny, złoty (oczywiście po braku wszelkiej reakcji smakowej),
srebrny itp.

Niedawno kupiłam córce nowe skrzypce. Wzięłam do ręki, postukałam,
powąchałam i - kupiłam. Struny i podstawek założyłam dopiero w domu. Dźwięk
jest niebiański. Córka az usiadła - "mamo, skąd wiedziałaś?"
:-)

5. Data: 2009-04-01 11:35:37

Od: jadrys <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> [...]
> powąchałam i - kupiłam. Struny i podstawek założyłam dopiero w domu. Dźwięk
> jest niebiański. Córka az usiadła - "mamo, skąd wiedziałaś?"

Normalny z Ciebie Kasper Hauser w spódnicy..

6. Data: 2009-04-01 11:45:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 01 Apr 2009 13:35:37 +0200, jadrys napisał(a):

> Normalny z Ciebie Kasper Hauser w spódnicy..

Myślę, że nadzwyczajne możliwości i zdolności są tą właśnie przyczyną, że
życie dostarcza mi wielu bodźców, więcej niż innym. Siłą rzeczy - głównie
tych pozytywnych.
Co niektórym, mniej zdolnym, w głowach się to nie mieści, ale to naturalne
jest, ja ich nie winię :-)

7. Data: 2009-04-01 11:49:43

Od: "Veronika" <v...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> skutki posiadania takich zdolności. Wysokie i głośne dźwięki powodowały
> konwulsję u chłopca, a jasne światło prowadziło do silnego bólu. Zapach

Autyzm miał?

V-V

8. Data: 2009-04-01 12:01:52

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Veronika pisze:

> Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> Autyzm miał?

trudno powiedzieć, ale raczej nie.
wiadomo o nim tyle, że dzieciństwo (kilkanaście lat) spędził zamknięty w
jakiejś celi.
podobno psychiatra który go badał, nie stwierdził zaburzeń psychicznych.
ale to było trochę lat temu w końcu i diagnostyka zapewne była inna.

9. Data: 2009-04-01 12:11:35

Od: "Veronika" <v...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podobno psychiatra który go badał, nie stwierdził zaburzeń psychicznych.
> ale to było trochę lat temu w końcu i diagnostyka zapewne była inna.

Te "objawy": wrażliwość na zapachy, hałasy, doskonały słuch i pamięć pasują
do Zespołu Aspergera.
Ale ja tam się nie znam. Być może zamknięcie tak na niego wpłynęło.

V-V

10. Data: 2009-04-02 00:55:22

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości:

> [...]

> powąchałam i - kupiłam. Struny i podstawek założyłam dopiero w domu.
> Dźwięk jest niebiański. Córka az usiadła - "mamo, skąd wiedziałaś?"

Ja też mam taki dar. I też myślałem, że to powszechne. Potrafię odróżnić
smak sera, kiełbasy, kaszanki, pasztetu, wieprzowiny, wołowiny, mleka,
masła, smalcu i wielu innych rzeczy. Nie uważałem dotąd, że to coś
szczególnego. Nie mogę tylko doszukać się smaku w wychwalniu swojego
szczęśliwego życia pod niebiosa i negowanie każdego innego, które nie
jest podobnie śpiewnie odtrąbione. Ale tego jestem pewny, że ten niesmak
jest powszechny.

Aicha nie chce się wdawać już w dyskusję z Tobą, ale muszę powiedzieć, o
czym rozmawialiśmy:
Doszliśmy do wniosku, że Twoje niezwykłe szczęście utrzymujesz dzięki
czarom, albo klątwom jakowymś. Może szpileczki voodoo? Albo śpiewasz
mężowi w sypialni (w przerwach pomiędzy wychodzeniem do kuchni) tę
piosenkę:

http://www.youtube.com/watch?v=7Uh4zUYZ9qs&hl=pl

"To nie była dziewczyna łatwa
oj, nie łatwa i co do tego
potrafiła tę rzecz zagmatwać
aż do stopnia niesłychanego
A gdy wreszcie zmysłów pociskiem
na orbitę mknąłem rozkoszy
Pośpieszyły usta jej bliskie
ostrzeżenie takie wygłosić:

Przeklnę Cię, jeżeli mnie porzucisz
Przeklnę Cię, gdy się do innej zwrócisz
Przeklnę Cię, jeśli postąpisz podle
dziś się za Ciebie modlę
jutro przeklnę Cię.

Przeklnę Cię i Twoje wiarołomstwo
Przeklnę Cię i Twoje z nią potomstwo
Przeklnę Cię i już się nie ochronisz
w Paryżu, w Bolonii
przekleństwo me gonić
będzie Cię
Przeklnę Cie, Przeklnę Cię...

Wykrakała, oj, wykrakała
że sprawdziło się co do słowa
i poczułem, że chociaż pałam
to przyczyna pałania nowa
więc do tamtej z żalu i w skrusze
sam się zgłaszam smutny szalenie
bywaj zdrowa, z inną już muszę
a Ty zgodnie z Twym ostrzeżeniem:

Przeklnij mnie - sam jestem winien temu
Przeklnij mnie - od dziś się za mnie nie módl
Przeklnij mnie - nie mogłem zrobić podlej
Niczym mnie nie oblej
lecz, proszę, przeklnij mnie

Przeklnij mnie - przekleństwo Cię pokrzepi
Przeklnij mnie - donosów tylko nie pisz
Przeklnij mnie - lecz ugodź słowem żwawszym
nie w biurze, teatrze, intymniej już raczej
Przeklnij mnie, przeklnij mnie...

A żebyś wiedział,
Przeklnę Cię - bo Ty mnie porzuciłeś
Przeklnę Cię - ku innej się zwróciłeś