kaspar hauser

Temat: Re: kaspar hauser
Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości
news:gsa1aa$6c0$1@news.onet.pl...
> Fragile <s...@o...pl>
>
> [...]
>
> A pisał coś o swoim dzieciństwie i nastoletności?

Nie wiem. Ja sie na to nie natknelam. Napisalam jedynie to, co podpowiada mi
intuicja.

Pozdrawiam,
F.

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Fragile napisał(a):

> [...]
> owego stanu...
> Moim zdaniem doswiadczenia osobiste odgrywaja jedna z kluczowych rol w

Ból urzeczywistnia!
Tak jak obecnie naukowcy stworzyli model abstrakcyjny świata,bez
wolnej woli.
Tak się zachowują jakby nie byli ludzmi i nic nie czuli.Bo jak z
modelu wyjmiesz człowieka,to rzeczywiście świat staje się jedynie
przyczynowo-skutkowy[wszystko się zgadza]
Ale jak do modelu wkładamy człowieka,to wszystko się zmienia ,bo świat
przyczynowo-skutkowy może go zmusić jedynie do tego aby usiadł,ale nie
zmusi go do tego żeby stał i jednocześnie siedział.
A człowiek działa tak,że cofa się we własną świadomość i ma obraz
wielu możliwości,więc decyzja będzie wyborem miedzy usiąde/ wstane.
Naukowy model wykluczył świadomość człowieka,zrobił marionetkę.
Nauka jest bardzo komunizująca,też wierzy,że świat jest
obiektywny ,też odbiega od człowieka w abstrakcje,też jest pogardą do
tego co subiektywne ,do tej prywatności człowieka.
I też ma się wrażenie,że ci naukowcy w swoich fotelikach,od dłuższego
czasu pozbawieni są jakiś istotnych przeżyć.
Ból urzeczywistnia,trzeba najpierw kopnąć naukowca aby wrócił do
siebie i wtenczas można rozmawiać,tak samo z komunistą.;-)

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> brak cierpienia, bolu i krzywd zaznanych ze strony komunistow. Jesli ktos
> np. "spija(l) smietanke", trudno by nie gloryfikowal zrodla i przyczyny

Oczywiscie daleka jestem od generalizowania. Dla niektorych owa "smietanka"
moze rzeczywiscie byc na pierwszym miejscu, ale sa i tacy, ktorzy maja inne
priorytety, sa i tacy, dla ktorych swiadomosc krzywdy innych ludzi
przekresla lub
przynajmnniej znacznie umniejsza wartosc ich wlasnych korzysci.
I wreszcie sa ludzie, dla ktorych "smietanka" nie stanowi zadnej
wartosci... :)

Pozdrawiam,
F.

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Kwi, 16:19, glob <r...@g...com> wrote:

> [...]
> Ból urzeczywistnia,trzeba najpierw kopnąć naukowca aby wrócił do
> siebie i wtenczas można rozmawiać,tak samo z komunistą.;-)

Ladne :) I nie pozbawione sensu...

Pozdrawiam,
F.

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Fragile napisał(a):
> [...]
> przynajmnniej znacznie umniejsza wartosc ich wlasnych korzysci.
> I wreszcie sa ludzie, dla ktorych "smietanka" nie stanowi zadnej

A całkiem możliwe, że to wieś polska lubi komunizm,bo w tym kraju nie
było czegoś tego jak kołchozy.I temu chłopu źle się nie żyło.
Gospodarkę miał,świnki i szyneczkę miał ,rolnik do miasta ziemniaki
przywoził,piniądze miał.Badylarze najbogadsi ludzie byli.Komunizm
polską wieś potraktował bardzo łaskawie i wiele prywatności mieli
[nieupaństwowionej]
Szacunek jak prostak miał,nikt go nie ścigał za pochodzenie,a
jednocześnie pochodzenie usprawiedliwiało wszystko.
Od państwa,też coś tam dostał.
A wstosunku do tego,co się teraz dzieje,to on rzeczywiście może obecny
świat wdzieć jako koszmar.I jeśli jest ze wsi nie ma pojęcia jak to
było naprawdę,bo taka jest chłopska mentalność,musi być wszędzie tak
jak na moim podwórku[tak myślą].
A jak jemu jest źle to pewnie i większości jest źle i my tak godząc
się na to zło,jesteśmy głupi.;-)

sytuacja staje się dramatyczna
POTWIERDZENIE
PAERCHOMACHIA...