keks

1. Data: 2003-04-18 17:56:45

Temat: keks
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam wlasnie keksa, przyznaje, ze pierwszy raz w zyciu.

20 dkg masla utarlam z 20 dkg cukru (tzn tyle powinno byc, ja dalam mniej,
bo duzo bakali wsypalam i nie chce zeby bylo za slodkie) (do tego dodalam
szczypte soli)
dodalam cukier waniliowy - opakowanie male
pozniej wbilam 5 jajek (takich swojskich, od kur dobrze odzwywianych
domowymi sposobami ;) jak to za dawnych czasow bywalo;))) )
utarlam to wszytsko na gladka mase
poczym powoli dospywalam make ( 30 dkg ) wymieszana z 2 plaskimi lyzeczkami
proszku do pieczenia

ucieralam to tak ok 20 min az bable sie robily na wierzchu

na koniec wsypalam bakalie (ok 40 dkg) orzechy laskowe, migdaly w slupkach,
rodzynki, sliwki suszone, morele, kandyzowane skorki pomaranczy, papai,
cytryny 9 i nie wiem co jeszzce tam bylo :) )

rodzynki 15 min wczesniej namoczylam we wrzatku z 4 lyzkami rumu 80%
wszytsko wymieszalam drewniana lycha powoli, przelalam do blaszki,
wysmarowanej tluszczem, obsypanej manna
teraz czekam az piekarnik mi sie nagrzeje, i godzinke toto posiedzi w nim :)

Marta

1. Data: 2003-04-18 18:26:53

Temat: Re: keks
Od: "conet" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w
wiadomości news:b7pe47$746$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Zrobilam wlasnie keksa, przyznaje, ze pierwszy raz w zyciu.
>
> Marta

Czesc,

Daj znac jak wyszło, bo z przepisu to wygląda OK. uwielbiam keks.

Pozdrawiam/conet

1. Data: 2003-04-18 18:37:36

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "conet" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
>
> Daj znac jak wyszło, bo z przepisu to wygląda OK. uwielbiam keks.

Powiem na pewno, sama jestem ciekawa :))
Aha, przed wlozeniem do piekarnika, srodek keksa nacielam wzdluz nozem
zamoczonym w rozgrzanym masle, coby tak ladnie sie "pencnol" :)

Marta

1. Data: 2003-04-18 20:10:00

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "conet" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Daj znac jak wyszło, bo z przepisu to wygląda OK. uwielbiam keks.

Powiem krotko pyyyyszny jest :)))) Odkroilam kawalek bo nie wytrzymalam,
jeszzce lekko cieply jest, mama stwierdzila ze rewelacja tato takoz samo :)
ja potwierdzam;))))
ciekawa jestem czy wytrzyma do niedzieli ;)

Marta

1. Data: 2003-04-30 20:56:06

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
:)
> ja potwierdzam;))))
> ciekawa jestem czy wytrzyma do niedzieli ;)
to gratulacje!:))

przyznam sie ze tesz robilam keksa i tesz pierwszy raz i wyszedl tylko chyba
za dlugo go przetrzymalam w piekarniku (bo sie balam zeby zakalec nie byl) i
chyba za dlugo. ale i tak byl hmm zjadliwy.

***agatka****

babka jogurtowa-chwal
jajka- pomóżcie
zapytanie:-)