ketchup?

1. Data: 2005-04-02 17:08:38

Temat: ketchup?
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Da się go zrobić samemu? Tzn. czy istnieje sos pomidorowy na zimno o
zbliżonym smaku, mozliwy do uzyskania bez tych wszystkich E-ileśtam? Z
chęcią zrobiłabym go sama... Ma ktos jakiś przepis?

--
tapta GG:4082847
"Wolność to możliwość wyboru wariantów własnego zachowania. Jej źródłem

1. Data: 2005-04-02 17:14:41

Temat: Re: ketchup?
Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> Da się go zrobić samemu? Tzn. czy istnieje sos pomidorowy na zimno o
> zbliżonym smaku, mozliwy do uzyskania bez tych wszystkich E-ileśtam? Z
> chęcią zrobiłabym go sama... Ma ktos jakiś przepis?

tak na dzieńdobry, to sok pomidorowy, cukier, sól, ocet. Tylko nie
będzie lepkie. Musisz dodać coś, co toto będzie gęstsze robić. Choćby z
mąką zagotować (ino nie za dużo tego). Albo sok pomidorowy nieco zagęścić.

Waldek

1. Data: 2005-04-02 18:08:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d2mjqo$926$1@nemesis.news.tpi.pl>,
tapta <t...@w...pl> wrote:

> Da się go zrobić samemu? Tzn. czy istnieje sos pomidorowy na zimno o
> zbliżonym smaku, mozliwy do uzyskania bez tych wszystkich E-ileśtam?

Bez E-ileśtam nie da rady. Potrzebne jest E260.

Co do przepisów. Nie ma jak nasze archiwum. Zob. np.:

<http://tinylink.com/?YaNRJQ7eq4>
<http://tinylink.com/?yt5kq5xuVE>

Władysław

1. Data: 2005-04-02 18:40:14

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Bez E-ileśtam nie da rady. Potrzebne jest E260.

Czyli? Albo nie mówi wygooglam :)

> Co do przepisów. Nie ma jak nasze archiwum. Zob. np.:
>
> <http://tinylink.com/?YaNRJQ7eq4>
> <http://tinylink.com/?yt5kq5xuVE>

Dzięki wielkie; nie wiem czemu sama sie do tego nie dokopałam.

1. Data: 2005-04-04 12:54:29

Od: Fasolunia <"fasolunia[wytnij]"@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 02 Apr 2005 19:08:38 +0200, tapta napisał(a):

> Da się go zrobić samemu? Tzn. czy istnieje sos pomidorowy na zimno o
> zbliżonym smaku, mozliwy do uzyskania bez tych wszystkich E-ileśtam? Z
> chęcią zrobiłabym go sama... Ma ktos jakiś przepis?

Moja teściowa ma pewną starą książkę kucharską, a raczej książkę o
"Przetwory Domowe w wekach" i jest tam jeden przepis na " sos amerykański
catsup".

Do przecieru pomidorowego ( czyli rozgotowanych dojrzałych pomidorów
przetartych przez sito- i wygotowanych aż zgęstniją) dodaje się przecier z
pokrojonych na kawałki i rozgotowanych selerów ( na 1 kg przecieru
pomidorowego bierzemy 1/4 kg przecieru z selerów). Zmieszane przeciery
gotujemy, dodajemy do smaku gałki muszkatołowej, imbiru, czarnego mielonego
pieprzu, papryki, octu winnego oraz troche cukru. Nalewamy do butelek,
korkujemy obwiązując sznurkiem. Pasteryzujemy: słoje 3/4- i 1-litrowe -30
minut, 1 1/2-i 2-litrowe -40 minut w temperaturze 90 st.C. Butelek nie
należy napełniac do pełna, lecz pozostawić w nich nieco miejsca, gdyż
pomidory przy gotowaniu silnie powiększają objętość i mogą spowodować
pęknięcie butelki.
Gdy sosu nie mamy zamiaru pasteryzować, wtedy na gotowy, włożony do butelki
sos nalewamy nieco oliwy, oleju sojowego lub słonecznikowego. Zakorkowane
butelki lakujemy lub parafinujem. Przy otwarciu butelki trzeba oliwę
wysączyć kawałkiem skręconej waty.

To wszystko co znalazłam :) Nie wiem jakiej jakości jest ten ketschup, bo
jeszcze nie robiłam :)

Pozdrawia
Maria

czasopismo kulinarne- które wybrać?