kiscie kapuche

1. Data: 2005-11-09 16:48:09

Temat: kiscie kapuche
Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Własnie zakonczylem szatkowanie i ugniatanie 75 kg. kapusty Amager.
Za ok. 10 dni robie pierwszy kapusniak.
Nie lencie sie i do dziela
ps. 1 kg/50gr.
KK

2. Data: 2005-11-09 22:23:11

Temat: Re: kiscie kapuche
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Własnie zakonczylem szatkowanie i ugniatanie 75 kg. kapusty Amager.
> Za ok. 10 dni robie pierwszy kapusniak.
> Nie lencie sie i do dziela
> ps. 1 kg/50gr.
> KK

....mmmmmmm...z najdziksza checia wyprobowalabym taka kiszona domowa
kapuste...ale czy ja umiem?
Zazdrosze zaciecia...

agataw

3. Data: 2005-11-10 11:58:50

Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale czy ja umiem?
> Zazdrosze zaciecia...
>
> agataw
Co w tym klopotliwego. Potrzebny noz do szatkowania, troche soli (10 dkg na
10 kg.)
i jakis pojemnik. Miska, garniec kamionkowy itp. Starta marchewka , kminek
etc. lub nie.
Możesz po ukiszeniu (ok. 10 dni) wpakowac w sloje i pasteryzowac lub nie.
Mozna podzerac w trakcie kiszenia jako tzw malosolna. Lub nie.
Krzysiulek z Gdyni.
Kiś Agato! Lub nie. ;)

4. Data: 2005-11-10 12:12:28

Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Możesz po ukiszeniu (ok. 10 dni) wpakowac w sloje i pasteryzowac lub nie.
> Mozna podzerac w trakcie kiszenia jako tzw malosolna. Lub nie.

Rodziciel moj wzial sie za kiszenie kapuchy, nawet zakupi w tym celu piekna
drewniana beczulke. Tylko, ze chyba ma jakis inny przepis, bo nasza kapucha
bedzie gotowa dopiero za miesiecy kilka. Powiedz jaka jest roznica w tym
kwaszeniu?? :)

Pozdrawiam,
Mati

5. Data: 2005-11-10 12:26:41

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
kapucha
> bedzie gotowa dopiero za miesiecy kilka. Powiedz jaka jest roznica w tym

Obawiam sie ze zadna różnica...:))))

Biorac pod uwage temperatury w mieszkaniach
to kiszonka jest juz gotowa po 7 dniach...

ale moze stać i paare miesiecy..:))

Marek

6. Data: 2005-11-10 21:42:35

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> ....najgorsza rzecza w kuchni...jest krojenie kapusty...serio :)
> jakze ja tego nie lubie :)
> wiesz co..ja przeanalizuje i ja to chyba zrobie.....na pocztaek takie
> kamionkowe naczynie..najwyzej mnie spakuja i wyrzuca z ta kapusta.....
>
> dzieki!
> agataw

Można kupić kapuste juz poszatkowana ..tylko kisieć....

krojenie norzem to faktycznie męka...

Zycze sukcesów :))

Marek

7. Data: 2005-11-10 21:45:15

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2005-11-11 01:22:35

Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dl0fa9$oi7$1@news.lublin.pl...

> Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Można kupić kapuste juz poszatkowana ..tylko kisieć....

> [...]

A czy Ty jak kisisz tez wykonujesz tej kapuscie takie magiczne czynnosci jak
przekluwanie jej drewnianym dragalkiem (taki jakis kijaszek, wyglada jak od
szczotki na dlugim kiju) i zachwycasz sie jak "buzuje"?? :) Bo moj tata to
chyba zwariowal na punkcie tej kapusty :))

Pozdrawiam,
Mati

9. Data: 2005-11-11 07:39:57

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczotki na dlugim kiju) i zachwycasz sie jak "buzuje"?? :) Bo moj tata to
> chyba zwariowal na punkcie tej kapusty :))

Kijaszek jak najbardziej..tyle ze to zwyczajny kawałek bambusa.taki od
kwiatka....:)))))))))))

zachwycac sie buzowaniem to nie tak bardzo bo w mieszkaniu ciepło i jak sie
za długo potrzyma
to sie za bardzo ukisi - zwykle po tygodniu laduje to wszystko w słoikach i
w lodówce
to sobie spokojniutko dokisa...czas kiszenia kontroluje "na smak" znaczy jak
znika słodycz
i zaczyna byc lekko kwaskowa to juz jest dobra :))

A uzywam takiego kamiennego garnka co mi sie mieści w nim 50 kilo
kapusty..jak nadmiar to
laduje wszystko w zwykłym plastikowym wiaderku

no i ja lubie duzo marchewki tak ze aż sok jest czerwony...mozna kisic tez
czerwona kapuste
i to jest dopiero delikates...surówki takie wychodza z tego że yyyych :)))

Marek

10. Data: 2005-11-11 09:57:03

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

.UplU> pisze:

> krojenie norzem to faktycznie męka...

Dlatego lepiej jest szatkować nożem ;-))

--
PozdrawiaM

Piernikowy zakalec
mąka z cieciorki