mąka z cieciorki

1. Data: 2005-11-09 15:11:16

Temat: mąka z cieciorki
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokonałam dziś zakupu 1 kg mąki z cieciorki na prośbę męża, który będzie
przyrządzał, ku uciesze naszych rodzinnych podniebień, kurczaka "pakora".
Mąki jest dużo, do panierki z kurczaka nie pójdzie jej zbyt wiele jak
sądzę, więc zastanawiam się co mogłabym jeszcze z niej zrobić, bo termin
przydatności ma do lutego 2006 i obawiam się, że musielibyśmy jeść
naokrągło ww kurczaka, żeby całość tej mąki zużyć.
Poratuje ktoś jakims pomysłem?

Anka P.

2. Data: 2005-11-09 15:29:48

Temat: Re: mąka z cieciorki
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. wrote:
> [...]
> przydatności ma do lutego 2006 i obawiam się, że musielibyśmy jeść
> naokrągło ww kurczaka, żeby całość tej mąki zużyć.

no nie wiem, na ogół, to nie tak mało tego trzeba na pakorę. A nie musi
być to kurczak, można też warzywa i owoce robić. Na przykład pieczarki,
bakłażan, banany, ziemniaki, kalafior, cebulę i podobne. Tu masz po
niemiecku, jak masz z tym językiem problem, to może się ktoś zlituje, ja
muszę zaraz uciekać z roboty. W każdym razie potrzebujesz do poniższego
1/3 twojej mąki, więc na 3 razy starczy. Mi jedno opakowanie starczyło
na 2 smażenia.

Waldek

Zutaten:
325 g Kichererbsenmehl
1 Tl. Salz
1/2 Tl. Chilipulver
1 Tl. Kreuzkümmel
380 ml Wasser
1/2 Tl. Backpulver
350 g Kartoffeln; festkochende
150 g Blumenkohl
150 g Zwiebeln
2 Bananen
Öl; zum Fritieren
konvertiert & angepasst v. K.-H. Boller 2:2426/2270.7
B...@s...domino.de abgetippt im Januar 1997

Zubereitung:
Mehl in eine Schüssel geben. Alle Gewürze und das Backpulver
untermischen. Langsam kaltes Wasser dazugießen unfd glattrühren.

Kartoffeln schälen, in dünne Scheiben schneiden, waschen und in einem
Handtuch trockentupfen. Blumenkohl in kleine Röschen schneiden.
Zwiebeln in feine Ringe schneiden und auseinanderdrücken. Bananen in
1,5 cm dicke Stücke schneiden. Öl auf 180°C erhitzen. Nacheinander
Gemüse und Bananen im Teig wenden und im heißen Öl goldbraun
ausbacken (jeweils ca. 5-7 Minuten). Herausnehmen, auf Küchenpapier
abtropfen lassen und im Backofen bei 100°C warm halten. Mit Chutney
und Raita servieren.

3. Data: 2005-11-10 08:18:59

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproszę jakąś życzliwą duszę o tłumaczenie.

Edyta

4. Data: 2005-11-10 08:36:14

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

No to przetłumaczę, bo szefa jeszcze nie ma ;-)

Składniki:
325g mąki z ciecierzycy
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki chili
1/2 łyżeczki kuminu
380ml wody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
350g ziemniaków (sałatkowych, tych co są twardsze)
150g kalafiora
150g cebuli
2 banany
olej do frytownicy

mąkę i wsie przyprawy dać do miski i rozprowadzić na gładko zimną wodą.
ziemniaki obrać, pokroić na cienkie plasterki, umyć i wysuszyć w ręczniku.
[przypisek tłumoka: z tą wodą trochę uważać, ja dałem nieco mniej, bo
przepisowo wyszła zupa na mące. Dodawać powoli rozprowadzając, a jak
zrobi się odpowiednia konsystencja przestać dolewać]
warzywa i banany zamaczać w cieście i smażyć w oleju ok. 5-7 minut, aż
będą złoto-brązowe.
wyciągnąć, położyć na serwetce by się olej zlał i wstawić do piekarnika
ustawionego na 100C by nie ostygły. Podawać z Chutney i Raita.

osobiście biorę jeszcze pieczarki, są bardzo wdzięczne i bardzo dobre. W
sumie można wziąć prawie wszystkie warzywa, które się nie roztaplają w
gorącu.

Waldek

5. Data: 2005-11-10 11:00:41

Temat: Re: maka z cieciorki
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:
> Daj spróbowac!

dam, ale dopiero na wiosnę ;-)

Waldek

6. Data: 2005-11-10 21:41:59

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:
> A nie zapomnisz?

nie, już sobie zapisałem ;-)

Waldek

gdzie kupićm ?
pare przepisow na mieso
sztokfisz
3Miasto - Gdzie mozna dostac suszone algi?
[OT] Nigella