kiszone ogorki

1. Data: 2003-08-04 14:11:46

Temat: Re: kiszone ogorki
Od: Halina <"halinab"@ sympatico.ca> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> Witam
> Zrobilam swoje pierwsze ogorki kiszone, na razie po 3 dniach w cieple,
> przenioslam je do lodowki.. mam pytanie - czy jak otworze sloik, zeby je
> sprobowac, to przestana sie kisic?... przepraszam, za takie pytanie, ale
> przewalilam archiwum i nie znalazlam jednoznacznej odpowiedzi...

Nie przestaną. Szczególnie w cieple.
Przeciez takie kiszone ogórki na "teraz" , a nie na zimę , robi sie w
otwartych naczyniach a tylko "przydusza" się z wierzchu jakąs pokrywką
(deseczką), zeby nie wypływały tzn. zeby były całkowicie pod zalewą.
H.

1. Data: 2003-08-04 14:23:43

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przenioslam je do lodowki.. mam pytanie - czy jak otworze sloik, zeby
je
> sprobowac, to przestana sie kisic>

nie przestaną

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-04 14:34:47

Temat: kiszone ogorki
Od: ewa <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
[...]

dzieki za pomoc

ewa

--
*dziwnie dziwne - zdziwil sie baranek...*
@[] @[]

1. Data: 2003-08-04 14:45:46

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-04 16:11, osoba przedstawiająca się jako 'Halina' zechciała
zauważyć:

> [...]
> otwartych naczyniach a tylko "przydusza" się z wierzchu jakąs pokrywką
> (deseczką), zeby nie wypływały tzn. zeby były całkowicie pod zalewą.

W rzeczy samej. Brak dostępu powietrza to podstawowy warunek
prawidłowego kiszenia nie tylko ogórków.

R.

1. Data: 2003-08-04 15:46:47

Od: ewa <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina wrote:

> [...]
>otwartych naczyniach a tylko "przydusza" się z wierzchu jakąs pokrywką
>(deseczką), zeby nie wypływały tzn. zeby były całkowicie pod zalewą.

och:)))) no racja!:))))))))))) dzieki:)

ewa

--
[...]

SKĄD TU TYLE SPAMIARZY?!