klamstwo

1. Data: 2003-05-01 00:29:00

Temat: klamstwo
Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam znajomego, ktory ustawicznie klamie na swoj temat
tzn opowiada takie duby smalone ze az sie smiac chce
i to tak nieprawdopodobne rzeczy ze zastanawiam sie czy
taka osoba wierzy w to co mowi? czy zwyczajnie
on ma mnie za tak glupiego ze mysli ze ja w jego klamstwa wierze?
dla przykladu:
opowiadal mi jaki to z niego dobry haker i ze ludzie go do roznych
robot hakerskich wynajmuja i ze ma z tego kasy jak lodu..no i za te
pieniadze
ktore zarobi na nastepnym zleceniu kupi sobie luksusowy sportowy samochod
i tak w ogole to on jest taki hiper - super ze dla niego przejac portal
onetu
to pestka..
wiec jak to jest z takimi ludzmi?
nik

1. Data: 2003-05-01 09:26:47

Temat: Re: klamstwo
Od: "Kacper Cieśla \(COMBOY\)" <c...@...to.skasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| ktore zarobi na nastepnym zleceniu kupi sobie luksusowy sportowy samochod
| i tak w ogole to on jest taki hiper - super ze dla niego przejac portal

Może czują się niedowartościowani ? BTW, ile ten haker ma lat ?

--
Pozdrawiam - COMBOY;
WWW: http://www.programuj.com;

1. Data: 2003-05-01 12:26:25

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może czują się niedowartościowani ? BTW, ile ten haker ma lat ?
> Pozdrawiam - COMBOY;
to ze jest niedowartosciowany to fakt..ale ja pytalem czy on wierzy w te
bzdury ktore wygaduje
a lat to on ma chyba 26
nik

1. Data: 2003-05-01 14:51:07

Od: "Kacper Cieśla \(COMBOY\)" <c...@...to.skasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

| to ze jest niedowartosciowany to fakt..ale ja pytalem czy on wierzy w te
| bzdury ktore wygaduje
| a lat to on ma chyba 26

Tego nikt Ci tu raczej powie, ale wydaje mi się że jeżeli jest przy zdrowych
zmysłach, to raczej nie wierzy. Myślałem że jest dużo młodszy. Sam jak byłem
jeszcze całkiem mały (bo mały to ja w sumie dalej jestem :P ) lubiłem
opowiadać takie wspaniałe historie o sobie. I chyba nie tylko ja. Zresztą
myślę że każdy do tej pory lubi, tyle tylko że doświadczenie nauczyło go że
po pewnym czasie wszystko wychodzi na jaw i jest nam bardzo głupio.
Oczywiście pozostaje jeszcze ta możliwość że rzeczywiście jest takim haxorem
:P

1. Data: 2003-05-01 14:52:58

Od: Janek K <nindalf@sink_spam_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> wrote in

> to ze jest niedowartosciowany to fakt..ale ja pytalem czy on wierzy w
> te bzdury ktore wygaduje
> a lat to on ma chyba 26
> nik

Czasem mija z wiekiem - kiedy zaczyna sie odpowiedzialnosc, rodzina itp.
Jesli np. zalozysz z nim wspolnie firme, to po jakims czasie pewnie
bedzie zmuszony przynajmniej te swoje rojenia skanalizowac, tak zeby
dalsze dowartosciowania jego wlasnego ego nie odbywaly sie kosztem
firmy.

Mam takiego kumpla, ktory konczy w tym roku trzydziestaka. Dopoki
pracowalem w tym samym miejscu, wszystko szlo jeszcze jako-tako.
Koloryzowal, ale bez przesady. Potem on dostal awans na bardziej
odpowiedzialne stanowisko, a ja odszedlem z firmy. Teraz widuje sie z
nim tylko wtedy, kiedy naprawde nie mam innego wyjscia, bo juz zdazyl
kilka razy dosc powaznie wpuscic mnie w maliny. Jesli Twoj kolega ma na
tyle przyzwoitosci, zeby Ci nie robic wody z mozgu w sytuacji, kiedy to
moze Ci przyniesc krzywde, to nic Ci nie grozi. Tylko musisz byc tego
pewien. Zabierz go w gory - jak spiewa Wysocki. Przyjazn niech kwitnie
nadal. :-)

Pozdrawiam,

Janek

--
Litera K jest znana z alfabetu greckiego.
Rzymianie uznali j? za obc?.

1. Data: 2003-05-01 18:24:10

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moze Ci przyniesc krzywde, to nic Ci nie grozi. Tylko musisz byc tego
> pewien. Zabierz go w gory - jak spiewa Wysocki. Przyjazn niech kwitnie
zaden z niego kolega..ot znam go i tyle..wiec wychodzi na to ze on mysli
ze ja jestem glupszy niz ustawa przewiduje i ze wierze w te jego brednie
podalem tu przyklad ktory ostatnio zapodal
generalnie gada o sobie rzeczy w ktore moze 5 latek by uwierzyl
ale robi to z takim przekonaniem ze wydawalo mi sie ze on wierzy w to co
mowi
dziwne to wszystko
nik

1. Data: 2003-05-01 19:19:57

Od: Janek K <nindalf@sink_spam_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zaden z niego kolega..ot znam go i tyle..wiec wychodzi na to ze on
> mysli ze ja jestem glupszy niz ustawa przewiduje i ze wierze w te jego
> brednie
[cut]
Ten typ (konfabulator) tak ma.

> generalnie gada o sobie rzeczy w ktore moze 5 latek by uwierzyl
> ale robi to z takim przekonaniem ze wydawalo mi sie ze on wierzy w to
> [...]

Jesli jakos specjalnie Ci na nim nie zalezy, nie jestes od niego
finansowo uzalezniony etc., to radzilbym olac, jak sie tylko pojawia
jakies oznaki, ze Cie robi w konia.

Jesli jednak chcialbys podrazyc sprawe, to mozesz zawsze sprobowac
skontaktowac sie z jego bliskimi (rodzina, dziewczyna). Moze faktycznie
mu sie cos nie tak w glowce dzieje. Takie konfabulacje zdarzaja sie przy
okazji roznych uzaleznien (alkohol, trawka, nawet gry komputerowe, a
zwlaszcza seksoholizm).

Natomiast doradzalbym wieksza niz zwykle ostroznosc przy informowaniu go
o Twoich sprawach. Skoro zmysla na swoj wlasny temat, to moze tez
zmyslac i na temat kogos innego. Ta ostatnia porada to juz ode mnie,
osobiscie.

Pozdrawiam i zycze powodzenia,

Janek

--
"It is bad to carry even a good thing too far. Even concerning things
such as Buddhism, Buddhist sermons, and moral lessons, talking too much

1. Data: 2003-05-01 22:25:04

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Dyzma napisał:

> [...]
> generalnie gada o sobie rzeczy w ktore moze 5 latek by uwierzyl
> ale robi to z takim przekonaniem ze wydawalo mi sie ze on wierzy w to co

To co poniżej napiszę nie wynika z wiedzy formalnej, ale z mojego
zasymulowania w/w "kolegi" i "łapania motyli" (nie będę się bawił w
tłumaczenie tego co napisałem ;).

Odwróć sytuację. Kolega robi to prawie nieświadomie/odgrywa rolę (ma
przymus/ kieruje się imperatywem), w momencie spotkania np. Ciebie -
jesteś jego wyzwalaczem/detonatorem (wyzwalacz można rozumieć na kilka
sposobów stąd detonator).

Próba "uziemnienia" go (kolegi) kończy się przeważnie powstaniem
sprzeczności z imperatywem wewnętrznym i oceną zewnętrzną - wygrywa
przeważnie imperwtym jako przejaw osobowości.

Inna sprawa, że w/w imperatyw jest tylko jedną z taktyk pośredniego
osiągania celu, którym nie jest uznanie Ciebie za głupszego.

Tutaj małe zastrzeżenie - nie napisałeś jak kolega zachowuje się w
sytuacji braku "zagrożenia" (akurat ten wyraz jest jednym z możliwych w
opisywanym wypadku) - jeżeli uwalnia się od swojej "roli" hakera, to
raczej jest to tylko niedoskonałość jego osobowości a nie choroba.

Flyer

1. Data: 2003-05-02 11:09:37

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opisywanym wypadku) - jeżeli uwalnia się od swojej "roli" hakera, to
> raczej jest to tylko niedoskonałość jego osobowości a nie choroba.
rola hakera to tylko jeden z wielu przykladow, generalnie w jego mniemaniu
jest on super biznesmenem, wspanialym kochankiem,doswiadczenie zeyciowe
takie ze juz go nic nie zaskoczy ..nie znam go na tyle zeby powiedziec jak
sie zachowuje w innych sytuacjach..ale ze slyszenia wiem ze takie glupoty
opowiada wszystkim
nik

smutno mi:(
osobowość cyklotymiczna