Re: klamstwo

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: klamstwo
Date: Fri, 02 May 2003 00:25:04 +0200

Nikodem Dyzma napisał:

> zaden z niego kolega..ot znam go i tyle..wiec wychodzi na to ze on mysli
> ze ja jestem glupszy niz ustawa przewiduje i ze wierze w te jego brednie
> podalem tu przyklad ktory ostatnio zapodal
> generalnie gada o sobie rzeczy w ktore moze 5 latek by uwierzyl
> ale robi to z takim przekonaniem ze wydawalo mi sie ze on wierzy w to co
> mowi
> dziwne to wszystko

To co poniżej napiszę nie wynika z wiedzy formalnej, ale z mojego
zasymulowania w/w "kolegi" i "łapania motyli" (nie będę się bawił w
tłumaczenie tego co napisałem ;).

Odwróć sytuację. Kolega robi to prawie nieświadomie/odgrywa rolę (ma
przymus/ kieruje się imperatywem), w momencie spotkania np. Ciebie -
jesteś jego wyzwalaczem/detonatorem (wyzwalacz można rozumieć na kilka
sposobów stąd detonator).

Próba "uziemnienia" go (kolegi) kończy się przeważnie powstaniem
sprzeczności z imperatywem wewnętrznym i oceną zewnętrzną - wygrywa
przeważnie imperwtym jako przejaw osobowości.

Inna sprawa, że w/w imperatyw jest tylko jedną z taktyk pośredniego
osiągania celu, którym nie jest uznanie Ciebie za głupszego.

Tutaj małe zastrzeżenie - nie napisałeś jak kolega zachowuje się w
sytuacji braku "zagrożenia" (akurat ten wyraz jest jednym z możliwych w
opisywanym wypadku) - jeżeli uwalnia się od swojej "roli" hakera, to
raczej jest to tylko niedoskonałość jego osobowości a nie choroba.

Flyer