kluski śląskie, kopytka i pyzy ziemniaczane

1. Data: 2002-08-28 18:11:59

Temat: kluski śląskie, kopytka i pyzy ziemniaczane
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze!

Z czym jecie nasze "narodowe" dania, jak kluski śląskie, kopytka i pyzy
ziemniaczane? Czy macie jakieś ciekawsze pomysły niż polanie cebulką ze
skwarkami i tłuszczykiem? Do jakich dań je serwujecie? Mam pokazać Holendrom,
iż te ponuro wyglądające jedzenie może być naprawdę apetyczne (bo i jest!)

Dzięki z góry
Iza

1. Data: 2002-08-28 18:51:45

Temat: Re: kluski śląskie, kopytka i pyzy ziemniaczane
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Holendrom,
> iż te ponuro wyglądające jedzenie może być naprawdę apetyczne (bo i jest!)

Witaj!
Nie bede pewnie oryginalna, ale moj standardowy dodatek to gulasz z wolu lub
tez z wieprzowiny. Wedlug upodoban mozesz dorzucic zielsko, ktorego teraz
obfitosc, na czele z papryka lub tez potraktowac kluchy sosem grzybowym(
chyba chybione, bo grzybow jeszcze nie uswiadczylam przez totalna suchosc).
Moi panowie sie zajadaja. Jak mi zostaja kluchy, przysmazam i dodaje jajo.
Holendrom jednak podaj prosto z wody.
Pozdrawiam.
Dorota

1. Data: 2002-08-28 19:11:37

Od: "Stempi" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Iza: kluski slaskie smakuja przepysznie do pieczeni wieprzowej lub do -
ichniego - Fleesklaas - kolega toto wyprobowal (jest kierowca z Enschede,
rodowity Holender) i byl zachwycony!!!
2...@n...onet.pl...

1. Data: 2002-08-28 19:12:05

Od: a...@i...pl (Aga) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dzięki z góry
> Iza
>
> kopytka z cukrem stopionym masłem i zrumienioną bułką tartą
kluski śląskie z cebulką i boczkiem
pyzy z mięsem śliwkami grzybami kapustą
pozdrawiam Aga

1. Data: 2002-08-28 20:07:02

Od: "yeti" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Drodzy grupowicze!
>
> Z czym jecie nasze "narodowe" dania, jak kluski śląskie,
jak to do czego kluski śląskie obowiązkowo do rolady i modrej kapusty.
Rolady są dość pracochłonne, ale warto sie poświęcić.
Ach rolady smaka sobie narobiłam.... Chyba wykonam w najbliższym czasie.
Pychotka
Pozdrowienia Yeti

1. Data: 2002-08-28 20:18:16

Od: "margola&zielarz" <m...@n...panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Drodzy grupowicze!
>
> Z czym jecie nasze "narodowe" dania, jak kluski śląskie, kopytka i pyzy
> ziemniaczane

poniewaz WSZYSTKO jestem w stanie zjesc z sosem plesniakowym, to do kopytek
rozpuszczam kostke ~100 g Dorblue albo innego (byle nie nasze rokpole czy
inne lazury) na patelni, do tego smietanka UHT - tak z pol szklanki, czekam
az zgestnieje i mniaaaammmmm mniammmmmmm

Margola

1. Data: 2002-08-28 20:55:12

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...
> Drodzy grupowicze!
>
> Z czym jecie nasze "narodowe" dania, jak kluski śląskie, kopytka i pyzy
> ziemniaczane?

U mnie w domu ida zawsze z sosem pieczarkowym, takim prostym, cebulka
pokrojone pieczarki, przyprawy i zagescic rozrobiona w wodzie maka. Bardzo
dobre na ostro wychodzi z duza iloscia chili. mniam

Aneta

Placuszki z malinami- P
chalwa
Do czego to jest?