konsekwencje prawne leczenia psychiatrycznego?

1. Data: 2002-01-14 12:52:47

Temat: konsekwencje prawne leczenia psychiatrycznego?
Od: "anonymous_6" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy osoba lecząca się farmakologicznie (depresja) moze prowadzic samochód?
Czy lekarz ma obowiązek poinformować stosowne instytucje, mogące np. odebrać
prawo jazdy, o fakcie leczenia psychiatrycznego?
Czy pracodawca zostanie o tym poinformowany?

Za informacje z góry dziękuję.

1. Data: 2002-01-14 13:30:06

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"anonymous_6"
<..>

NIE!
(co do leków to nie wiem, byc moze przepisuje sie tez takie, przy kt nie
wskazane jest prowadzanie, ale z tym zabraniem prawa jazdy to chyba
przesada)

> Za informacje z góry dziękuję.

poczytaj sobie:

http://www.psychiatria.pl/archiwum_wyn/378

pozdrawiam
Marsel

1. Data: 2002-01-14 17:58:01

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anonymous_6" <n...@p...com> napisał w wiadomości
> Witam.
> Czy osoba lecząca się farmakologicznie (depresja) moze prowadzic samochód?

To zależy od rodzaju przyjmowanych leków. Zazwyczaj na opakowaniu jest
ostrzeżenie. Lekarz posiada wykaz środków fakmakologicznych nie wskazanych
dla osoby prowadzącej auto i najlepiej zasięgnąć informacji bezpośrednio u
niego.

> Czy lekarz ma obowiązek poinformować stosowne instytucje, mogące np.
odebrać prawo jazdy, o fakcie leczenia psychiatrycznego?

Lekarza obowiązuje tajemnica lekarska, z której może go zwolnic tylko organ
wymiaru sprawiedliwości /najczęściej sąd/ . Za ujawnienie tajemnicy
lekarskiej grozi kara.

> Czy pracodawca zostanie o tym poinformowany?

Jeżeli przebywasz na zwolnieniu lekarskim, to do papierka obowiązkowo
wpisywany jest nr. statystyczny choroby. Po numerze wścibska kadrowa może
łatwo zorientować się, na co się leczysz i podkablować pracodawcy.
A nawiasem mówiąc osobiście jestem za czasowym odbieraniem prawa jazdy
chorym psychicznie, narkomanom, lekomanom i dożywotnio osobom złapanym za
prowadzenie auta w stanie nietrzeźwym.
Dorrit

1. Data: 2002-01-15 09:32:35

Od: "Justyna" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "anonymous_6" <n...@p...com> napisał w wiadomości
(ciach)
> [...]
> wpisywany jest nr. statystyczny choroby. Po numerze wścibska kadrowa może
> łatwo zorientować się, na co się leczysz i podkablować pracodawcy.

Już nie

Administracja 4 lub 5 rok UJ
prosba
Szukam kogos z UNIWERSYTETU JAGIELONSKIEGO 4 lub 5 rok kierunek ADMINISTRACJA
zerwanie co jak gdzie i kiedy ?
Dezintegracja pozytywna - PILNE!