psychoanaliza

1. Data: 2002-01-14 13:24:09

Temat: psychoanaliza
Od: "docent" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam psychologa który leczy psychoanalizą ( na Śląsku )

Czy są tacy w ogóle???

1. Data: 2002-01-14 17:14:52

Temat: Re: psychoanaliza
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a1um4i$ivm$1@news.tpi.pl>, g...@i...pl says...
> Szukam psychologa który leczy psychoanalizą ( na Śląsku )
>
> Czy są tacy w ogóle???

To zlotko nie szukasz psychologa tylko psychoanalityka.
Psychologiem by byc trzeba miec tytul mgr a psychonalitykiem moze
zasotac nawet hydraulik.
Szukaj - www.sekty.org ;-))

1. Data: 2002-01-14 19:05:11

Od: "docent" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> To zlotko nie szukasz psychologa tylko psychoanalityka.
> Psychologiem by byc trzeba miec tytul mgr a psychonalitykiem moze

Coś Ci się chyba pomyliło...
psychoanalityk musi skończyć studia psychologiczne,
Ale proszę nie zbaczać z tematu , zna ktoś psychoanalityka na Śląsku ????

1. Data: 2002-01-14 21:35:43

Od: "Rinaldo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> To zlotko nie szukasz psychologa tylko psychoanalityka.
> Psychologiem by byc trzeba miec tytul mgr a psychonalitykiem moze

Ktos cie chyba wprowadzil w blad mlody czlowieku. Psychoanaliza (Freud,
Jung, From) jest znana w psychologii i wymaga duzej wiedzy. Hudraulik to ci
chyba potrzebny do upuszczenia nadmiaru wody z mozgu.
Rinaldo

1. Data: 2002-01-14 22:05:15

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...vogel.pl>, g...@i...pl says...

> Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Coś Ci się chyba pomyliło...
> psychoanalityk musi skończyć studia psychologiczne,
> Ale proszę nie zbaczać z tematu , zna ktoś psychoanalityka na Śląsku ????

Nic z tego....nie musi...

1. Data: 2002-01-14 22:07:19

Od: "Maxx" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam psychologa który leczy psychoanalizą

Czy masz jakies konkretne powody aby poszukiwac akurat psychoanalityka?
Niewlasciwie przeprowadzona psychoanaliza moze przyniesc wiecej szkody niz
pozytku. Np. psychoanalityk na skutek blednej interpretacji moze zasugerowac
jako przyczyne problemow pewne wydarzenia z przeszlosci, ktore nie mialy
negatywnego wplywu. Moze nawet "uswiadomi" klientowi problemy, ktore do tej
pory nie istnialy, a pojawily sie w momencie uswiadomienia na skutek
terapii.

Nie chce rozpoczynac dyskusji na temat skutecznosci tego typu terapii itp.
bo mam do tego w tej chwili za mala wiedze, ale zagrozenia ktore moze
wywolac nieodpowiedzialny/niedouczony terapeuta sa bardzo duze.

Metod pomocy jest wiele, wiele bardzo dobrych. Psychoanaliza po prostu
zdobyla sobie rozglos, bo sie ja fajnie w TV pokazuje, no i nazwisko np
Freuda jest chyba najbardziej znanym nazwiskiem psychologa wsrod
spoleczenstwa (chociaz we wspolczesnej psychoanalizie niewiele jest tego co
wymyslil).

Maxx

1. Data: 2002-01-14 22:09:18

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...vogel.pl>, r...@g...pl says...
> [...]
> Jung, From) jest znana w psychologii i wymaga duzej wiedzy. Hudraulik to ci
> chyba potrzebny do upuszczenia nadmiaru wody z mozgu.

Mlody czlowieku...Otoz doskonale wiem co to psychoanaliza i wiem tez
jakie w roznych krajach sa wymagania. Spokojnie mozna zostac
psychoanalitykiem nie majac studiow zadnych wlasciwie.
Z hydraulikiem to moze przekoloryzowalem ale to tak z braku laku..
A swoja droga to sam przytaczasz mi autorow (a przynajmniej jednego)
ktory pieknie porownywal psychoanalize z religia dochodzac do wniosku ze
zaspokajaja te same potrzeby czlowieka i rowniez w ten sam sposob
"organizuja" zycie ludzi, terapeutow etc. Jak nie wierzysz w
www.sekty.org - prosze bardzo przjdz sie na spotkania grup Lacanowskich.

A ze ja zartuje to nie znaczy ze nie wiem, mlody czlowieku...

1. Data: 2002-01-15 09:19:35

Temat: Odp: psychoanaliza
Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niewlasciwie przeprowadzona psychoanaliza moze przyniesc wiecej szkody niz
> pozytku (...) zagrozenia ktore moze wywolac nieodpowiedzialny/niedouczony
terapeuta sa bardzo duze.

Tak samo jak każda inna niewłaściwie przeprowadzona psychoterapia. Nie widzę
powodu, dla którego psychoanalitycy mieliby być bardziej niedouczeni, niż
terapeuci innych konwencji.

> [...]
> Freuda jest chyba najbardziej znanym nazwiskiem psychologa wsrod
> spoleczenstwa (chociaz we wspolczesnej psychoanalizie niewiele jest tego

Nie piszesz tego wprost, ale chcesz dać do zrozumienia, że z psychoanalizą
lepiej dać sobie spokój? To prawda, że metod pomocy jest wiele, a ich
efektywność jest porównywalna. Psychoanaliza nie jest lepsza, ani gorsza. Po
prostu bardziej lub mniej "pasuje" terapeucie i pacjentowi. Więc skoro
docent szuka analityka, po co go zniechęcać?

Pozdrawiam

Ewa

1. Data: 2002-01-15 09:58:47

Od: "Maxx" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

nieodpowiedzialny/niedouczony
> terapeuta sa bardzo duze.
>
> Tak samo jak każda inna niewłaściwie przeprowadzona psychoterapia.

Zgadzam sie

> Nie widzę
> powodu, dla którego psychoanalitycy mieliby być bardziej niedouczeni, niż
> terapeuci innych konwencji.

A czy ja napisalem ze psychoanalitycy sa bardziej niedouczeni niz inni
psychologowie? Po prostu widze tu wiecej zagrozen i mozliwosci blednej
interpretacji niz gdzie indziej, dlatego osoba, ktora chce skorzystac z
uslug powinna sobie zdawac sprawe (bo moze o tym nie wiedziec) i postarac
sie o dobrego specjaliste jesli decyduje sie akurat na te metode.

> co
>
> Nie piszesz tego wprost, ale chcesz dać do zrozumienia, że z psychoanalizą
> lepiej dać sobie spokój?

Jak bym chcial napisac, zeby dac sobie spokoj z psychoanaliza to bym tak
napisal.
Co chcialem przekazac napisalem wyzej.

> To prawda, że metod pomocy jest wiele, a ich
> efektywność jest porównywalna. Psychoanaliza nie jest lepsza, ani gorsza.

Zalezy od czego. Sa metody lepsze i metody gorsze. Ale jak juz pisalem mam
za mala wiedze zeby porownywac rozne metody terapii.

> Po
> prostu bardziej lub mniej "pasuje" terapeucie i pacjentowi. Więc skoro
> docent szuka analityka, po co go zniechęcać?

Nie wiem czy zauwazylas, ze zadalem docentowi pytanie. Jesli ma jakies
konkretne powody zeby wybrac akurat psychoanalityka, to go nie zniechecam.
Ale jesli nie ma, a mysli o psychoanalizie ot tak sobie, to uwazam, ze
powinien wiedziec jakie ryzyko niesie ze soba psychoanaliza i ze jesli nadal
chce psychoanalityka to powinien znalezc naprawde dobrego

Maxx

1. Data: 2002-01-17 11:44:24

Temat: Re: psychoanaliza [OT]
Od: "beton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rinaldo" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
ci
> chyba potrzebny do upuszczenia nadmiaru wody z mozgu.

No proszę proszę - pan Rinaldo zakończył krucjatę antyalkoholową i zabrał
się za psychologię ????

UWAGA: Rinaldo = Troll + Niereformowalne Myśłenie + Teksty Przepisane z
Ulotek Klubu Trzeźwości Krokus

p.s.p. - bójcie się :))

pzdr
--
BETON
nie wiem, nie znam, nie orientuje sie , zarobiony jestem

konsekwencje prawne leczenia psychiatrycznego?
Administracja 4 lub 5 rok UJ
prosba
Szukam kogos z UNIWERSYTETU JAGIELONSKIEGO 4 lub 5 rok kierunek ADMINISTRACJA
zerwanie co jak gdzie i kiedy ?