kotlety mielone :)) proste i smaczne

1. Data: 2001-05-28 10:58:29

Temat: kotlety mielone :)) proste i smaczne
Od: "Dorota Niciak" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam w sobote kotlety mielone z boczku.
Surowy boczek zmielilam , dodalam naoczona buleczke, jajko, sol i pieprz.
Uformowalam kotleciki (bez panierki, tylko od czasu do czasu rece moczyalm w
wodzie). Usamazylam na goracej Plancie...
Baaaardzo smaczne i proste.
Podalam to po prostu... z musztarda i chlebem. :)
Smakowalo nawet tesciom.

1. Data: 2001-05-28 11:44:37

Temat: Re: kotlety mielone :)) proste i smaczne
Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna zamiast smazenia zrobic mielone w piekarniku. Tez bez panierki, na
bibule do pieczenia. Pod koniec mozna na 2 minuty wlaczyc obieg i beda mialy
chrupiaca skorke. Robilem przedwczoraj, wiec wiem, co mowie :)))

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------
Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
może takie mi w końcu wyjdą :))))
nie wiem ile juz razy robiłam kotlety mielone, ciągle mi nie wychodzą, są
twarde i jakies takie bez smaku
pomózcie, jakie błędy popełniam.
moja mama robi takie pyszne kotlety a moje nadaja się tylko do kosza
pozdrawiam i czekam na sugestie
kachna

Dorota Niciak napisał(a) w wiadomości: <9etarm$apg$1@news.onet.pl>...

1. Data: 2001-05-28 11:48:43

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twarde i jakies takie bez smaku
> pomózcie, jakie błędy popełniam.
> moja mama robi takie pyszne kotlety a moje nadaja się tylko do kosza

Moim zdaniem popelniasz blad przy dodawaniu bulki do kotletow. Ja zawsze
dodaje tak ok. 1/3 szklanki bulki mielonej oczywiscie uprzednio zalanej woda
(mozna tez zalewac mlekiem). Im rzadsza "papka" tym kotlety "luzniejsze" i
miekksze. Kwestia miekkosci jest tez zapewne mieso jakiego uzywasz. Wydaje
mi sie, ze najlepiej wychodzi z mielonego, ze nie wspomne tu juz o mielonym
z drobiu.
Pozdr. Wilma

1. Data: 2001-05-28 11:51:07

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

może takie mi w końcu wyjdą :))))

1. Data: 2001-05-28 11:55:04

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzięki
> a czy to,że nie daję cebuli ma jakies znaczenie???
> i jakie przyprawy dawać?
> kachna

Nie sadze. Przyprawy to kwestia gustu. Ja np. bardzo lubie majeranek (pomaga
m.in. w trawieniu). Dodaje go dosc sporo no, ale trzeba lubic majeranek.
Dodaje tez (oprocz cebuli nie podsmazanej) czosnek i standardowo: sol,
pieprz, papryka. A na 1/2 kg mielonego daje tylko 1 jajko.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-05-28 11:58:24

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki
{Wilma} napisał(a) w wiadomości: <9etdvl$14d$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>...

1. Data: 2001-05-28 12:01:52

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:

> dzięki
> a czy to,że nie daję cebuli ma jakies znaczenie???

Jedynie takie, ze mimo iz smaczne, sa nieco _mniej_ smaczne.
IMO podsmazona cebulka to podstawa. :)

Fajnie jest tez dodac duzo swiezego, posiekanego maggi.
Albo mielony z mieska z dodatkiem wina, a w srodku sliweczka... Mniam...

1. Data: 2001-05-28 12:27:42

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki, może w końcu kiedyś te mielone mi wyjdą. jak ten cud się stanie nie
omieszkam powiadomic grupowiczów.!!!
podsmażę tą cebulkę i dodam majeranku, i mmniej jajek...
o rany! muszą wyjść
kachna co kotletów robić nie umie
Monika Mężyńska napisał(a) w wiadomości: <3...@k...net.pl>...

1. Data: 2001-05-28 14:03:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

za duzo bulki - to sie rozleca, bej jaja z bulka tym bardziej. Be
bulki sa mniej wydajne, ale nabite w sobie. Ja czasem dodaje
boczku wedzonego. Cebula i czosnek to tez u mnie podstawa
mielencow. Co do przypraw, poniewaz czesc miesa prztwarzam na
galki (albo w moim wydaniu galy) w sosie pomidor. , to do calej
mieszaniny dodaje oregano albo majeranku.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-28 14:27:44

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie wychodzą pyszne mielone od chwili, gdy zaczęłam je przyrządzać z
własnoręcznie (własnomaszynkowo?) mielonej łopatki wieprzowej. Na 70dag
mięsa mielonego dodaję 1 zmieloną uprzednio namoczoną w gorącej wodzie bułkę
(80g przed moczeniem), dwa ząbki zmiażdżonego czosnku, 3 jajka, pęczek
siekanego koperku, sól, pieprz do smaku. Cebuli nie daję i wcale nie wydają
mi sie mniej smaczne, wręcz przeciwnie, smak jest wyraźniejszy. Mieszam
mikserem końcówkami typu świderek, schładzam w lodówce. Formuję dość płaskie
kotleciki, obtaczam w bułeczce własnego ucierania i smażę na oliwie na
ostrym ogniu z pierwszej strony, przewracam, czekam chwilę, redukuję ogień
do połowy skali i przykrywam patelnię aż kotleciki "spuchną". Zdejmuję
pokrywę i smażę dalej - jak długo? To już kwestia wyczucia, byle nie za
długo aby nie straciły soczystości. Twarde na pewno nie będą.

Agata Solon, naturalna

Użytkownik kasiek <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9eta56$bph$...@z...man.szczecin.pl...

kuchenka elektryczna z plyta ceramiczna