kruche ciasto

1. Data: 2007-05-22 15:03:43

Temat: kruche ciasto
Od: "Krzysztof W." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich grupowiczow
gdzies kiedys mialem fajny przepis na ciasto kruche ... ale mi wcielo
moze ktos z Was ma cos sprawdzonego i bezkonkurencyjnego
chcialem zrobic mojemu synkowi cosik z owocami

z gory dzieki za info
Krzysztof i Dominik (2 latka)

2. Data: 2007-05-22 15:24:44

Temat: Re: kruche ciasto
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof W. pisze:
> gdzies kiedys mialem fajny przepis na ciasto kruche ... ale mi wcielo
> moze ktos z Was ma cos sprawdzonego i bezkonkurencyjnego
> chcialem zrobic mojemu synkowi cosik z owocami

Ciasto bazowe słodkie kruche: 10 dag cukru pudru, 20 dag masła, 30 dag
mąki, to jest na tortownicę o średnicy 26 cm. Ważne jest zachowanie
proporcji.
Przesianą mąkę mieszasz z cukrem i zimnym masłem możliwie zimnymi
dłońmi, zagniatasz kulę i dajesz do lodówki na 2 godziny. To jest
podstawowe ciasto, można dodawać też żółtka.

Teraz cosik z owocami sobie życzysz. No to proponuję babeczki z owocami,
dla dwuletniego Synka będzie to chyba najlepsze, bo każda taka babeczka
może wygladać prawie jak kolorowa zabaweczka i Dziecko wygodnie ją
weźmie w łapki, w przeciwieństwie do wszelkich tart, czy innych placków.
Jeśli ten pomysł Ci odpowiada i chcesz konkrety, jeszcze chwilę siedzę
przy kompie.
--
pa, BBjk

3. Data: 2007-05-22 20:28:47

Od: "Krzysztof W." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w łapki, w przeciwieństwie do wszelkich tart, czy innych placków.
> Jeśli ten pomysł Ci odpowiada i chcesz konkrety, jeszcze chwilę siedzę

dzieki za przepis...
a co do konkretow na babeczki to jestesmy ZA
czekamy zatem na dalsze sugestie ;)

pozdrowka
Krzysztof i Dominik ;)

4. Data: 2007-05-22 21:17:10

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof W. pisze:
..
> a co do konkretow na babeczki to jestesmy ZA
> czekamy zatem na dalsze sugestie ;)

Składniki na 16 foremek o średnicy 8 cm, oczywiście modyfikuj ilość
dowolnie.

***Ciasto: 25 dag mąki, 12 dag masła, 10 dag cukru pudru, odrobina
wanilii z laski lub łyżeczka cukru wanilinowego, szczypta soli, 2 małe
żółtka lub jedno duże, 2 łyżki mleka.

Z tych składników zagniatasz kruche ciasto, dajesz na 2 h do lodówki.

Po tym czasie wałkujesz je cienko i wykładasz foremki, pieczesz 10 minut
na środkowym poziomie piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Lubią szybko
się zrumienić, w razie czego redukujesz nieco temperaturę. Wyjmujesz je
do ostygnięcia.

***Miej kilogram malin, albo truskawek (drobnych, ale ślicznych), albo
poziomek, albo czego chcesz. Miej też 20 dag płatków migdałowych i dżem
morelowy lub jakiś. I szklankę śmietanki***

***Krem: 10 dag masła, 10 dag cukru, 2 żółtka, sok i skórka otarta z
wyszorowanej cytryny, 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej.
Rozpuść masło z cukrem, dodaj żółtka, sok i skórkę z cytryny i dobrze
rozmieszaj z nimi mąkę ziemniaczaną, zagotuj mieszając. Nie gotuj, tylko
ma zawrzeć i zgęstnieć. Tym napełniaj babeczki.

To jest wersja ortodoksyjna kremu, odrobinkę pracochłonna. Ale można
równie dobrze zastąpić to bitą śmietaną, niektórzy stosują krem tzw.
budyniowy. Radziłabym śmietankę - w takim przypadku należy wziąć jej
około pół litra i sztywno ubić, słodząc do smaku.

Mamy już babeczki napełnione niezbyt hojnie kremem. Na kremie kładziemy
obficie maliny, truskawki, czy co tam mamy. Brzegi babeczek smarujemy
rozgrzanym dżemem i posypujemy płatkami migdałowymi. Na babeczki z
owocami dajemy po kleksie sztywno ubitej śmietanki, posypujemy płatkami
migdałowymi.

Wersja uproszczona, lecz równie dobra: napełniamy babeczki śmietaną, na
nią dużo owoców, na to kleksik śmietany albo mocno już gęstniejąca
galaretka o smaku owoców (znacznie mniej wody niż w przepisie!) Można
wziąć owoce w różnych kolorach i zrobić ze trzy, cztery rodzaje
kolorowych babeczek, tak radziłabym dla Synka.

W sumie tyle słów, a rzecz jest prosta: babeczki + krem + owoce, ma być
kolorowo i wesoło dla oka.
--
BBjk
(http://bajarka.fotolog.pl/)

5. Data: 2007-05-23 13:24:35

Od: "Krzysztof W." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sumie tyle słów, a rzecz jest prosta: babeczki + krem + owoce, ma być
> kolorowo i wesoło dla oka.

witam ponownie
dzieki serdeczne za cenne rady
przepis napewno wykorzystamy i to zapewne na dniach ;)
juz mi slinka cieknie a co dopiero jak je moj smyk zobaczy

dzieki ogromne
pozdrowka gorace
Krzysztof i Domiś

6. Data: 2007-05-23 13:29:13

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof W. pisze:

> juz mi slinka cieknie a co dopiero jak je moj smyk zobaczy

nie zjedz Dziecku wszystkich ciastek!
daj tu znać, jak poszło.
--
pa, BBjk

co bary dają do gotowania ziemniaków ?
problemy z tartą
sok grepfluitowy - ktokolwiek widział...
imieniny...
Biała zupa pomidorowa