kuchenka elektryczna a zasilanie.

1. Data: 2004-09-23 21:56:46

Temat: kuchenka elektryczna a zasilanie.
Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam zamiar nabyć kuchenkę elektryczną ceramiczną i mam do Was kilka pytań.
Czy instalując kuchenkę elektryczną wymagane jest jakies specjalne zasilanie
czy bez problemu można ją podpiąć w bloku?
Na co zwracać uwage przy jej kupnie?
Nigdy takowej nie użytkowałem (zawsze była gazowa) i nawet nie bardzo wiem
na co zwracać uwagę. Jaka jest różnica w użytkowaniu i jakie są koszta
eksploatacji takiej kuchenki?
pozdr

1. Data: 2004-09-23 22:21:00

Temat: Re: kuchenka elektryczna a zasilanie.
Od: "Adro" <a...@p...Tyskie.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >> jha << napisał:

> Czy instalując kuchenkę elektryczną wymagane jest jakies
> specjalne zasilanie czy bez problemu można ją podpiąć w bloku?

Specjalne jak specjalne. 400 V musi być. Czyli siła.

> Na co zwracać uwage przy jej kupnie?

Na cenę.

> Jaka jest różnica w użytkowaniu i jakie są
> koszta eksploatacji takiej kuchenki?

Od 7 złotych za rok do 70 zł za rok.
Zależy: czy chcesz się pochwalić znajomym, czy używać.

--
* * * * * * * *
Tymczasem,

1. Data: 2004-09-23 23:00:55

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Specjalne jak specjalne. 400 V musi być. Czyli siła.

Witam,
Nie do końca tak. Można podłaczyć do jednej fazy, tylko trzeba zmostkować z
tylu.

pawelWN

1. Data: 2004-09-24 08:25:10

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Nie do końca tak. Można podłaczyć do jednej fazy, tylko trzeba zmostkować
> tylu.

Witam.
No właśnie chcę ja zainstalować w bloku więc siły to ja tam nie mam tylko
220 V, a wiem, że ludzie tak użytkują.
Interesuje mnie też jak wygląda zużycie energii gdybym używał powiedzmy 2
palników przez 2 godziny dziennie. Wydaje mi się, że wyszłoby więcej niż 70
zł rocznie jak sugeruje Adro. Czy może ktoś to zweryfikować.
pozdr

1. Data: 2004-09-24 08:32:56

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
70
> zł rocznie jak sugeruje Adro. Czy może ktoś to zweryfikować.

Jaka masz instalacje ? czy miedzianą ? Czy masz uziemienie ?
Do podlaczenia takiej plyty z piekarnikiem powinna byc instalacja z
przewodami 2.5 (faza, zero, uziem.)
Jak masz jakac aluminiowa sprzed 20 lat to zapomnij o plycie ceramicznej.
Co do kosztow Nie stwierdzam po kilku latach uzytkowania jakichs kosmicznych
rachunkow za prad.
To jest jakis mit, ze jak masz kuchnie elektryczna to placisz olbrzymie
rachunki, chyba ze codziennie chcesz uzywac piekarnika.

pawelWN

1. Data: 2004-09-24 09:15:45

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To jest jakis mit, ze jak masz kuchnie elektryczna to placisz olbrzymie
> rachunki, chyba ze codziennie chcesz uzywac piekarnika.

Instalacja jest miedziana, nie wiem jakiej grubości bo nie ja ją zakładałem
a nie mam możliwości sprawdzenia. Wprowadzam się do mieszkania które ktoś
wcześniej użytkował.
Dlaczego ma to takie znaczenie "faza, zero, uziem" ? Dlaczego tak musi być i
dlaczego nie aluminium? Czy wymagany jest osobny bezpiecznik na kuchenkę czy
nie ma to znaczenia?
pozdr

1. Data: 2004-09-24 09:55:36

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jha" <a...@a...com> wrote in message

> kosmicznych
> >
> Witam.
> Instalacja jest miedziana, nie wiem jakiej grubości bo nie ja ją
zakładałem
> a nie mam możliwości sprawdzenia.

Nie masz możliwości rozkręcenia gniazdka/zajrzenia do puszki? Nie żartuj.

> wcześniej użytkował.
> Dlaczego ma to takie znaczenie "faza, zero, uziem" ? Dlaczego tak musi być

Dla twojego bezpieczeństwa

> dlaczego nie aluminium?

Dlatego że miedź jest lepszym przewodnikiem niż aluminium.

> Czy wymagany jest osobny bezpiecznik na kuchenkę czy

NIe wiem czy jest wymagany osobny - zasadniczo dobrze by było żeby był
osobny a nie cale mieszkanie na jednym bo moze sie okazać że oprócz kuchenki
nic nie możesz włączyć bo wywala bezpiecznik. A odpowiadając na te pytania
mam wrażenie że powinieneś poszukac pomocy u elektryka z uprawnieniami ktory
na miejscu sprawdzi instalacje i powie co ma być zrobione żeby podpiąć
kuchenkę.

Zaslav

1. Data: 2004-09-24 10:04:31

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Sep 2004 11:15:45 +0200 I had a dream that jha <a...@a...com> wrote:
> [...]
> dlaczego nie aluminium? Czy wymagany jest osobny bezpiecznik na kuchenkę czy

Przydałby się osobny bezpiecznik, jak nie na kuchenkę, to na kuchnię.
Jak będziesz podłączał wszystko byle gdzie i jak leci, to popalą Ci się
kable w ścianach, a żeby znaleźć spalone miejsce i naprawić, będziesz
musiał rozkuć ściany. Nie mówiąc o tym, że ryzykujesz pożarem całego
mieszkania.

1. Data: 2004-09-24 10:13:25

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> zakładałem
>
> Nie masz możliwości rozkręcenia gniazdka/zajrzenia do puszki? Nie żartuj.

Witam.
nie żartuje, bo mieszkanie nie jest jeszcze moje więc nie mogę tego
sprawdzić, będzie niedługo dlatego pytam zawczasu jak to ztym jest.
pozdr

1. Data: 2004-09-24 11:01:12

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze jedno jakie są koszta użytkowania powiedzmy 2 palniki po 2 godziny
na dobę ??

Klapka na proszek w zmywarce
Sofa rozkładana.
renowacja wanny