kurczak i czekolada

1. Data: 2002-01-06 01:30:27

Temat: kurczak i czekolada
Od: "patudu" <p...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, miałam kiedyś przepis na kurczak w towarzystwie
czekolady (chyba z kuchni meksykańskiej), schowałam głęboko,
żeby nie zgubić, bo chciałam poczekać, aż dojrzeję do takiej
akrobacji,
W zeszłym tygodniu wydało mi się, że to już, ale... nigdzie
nie mogę go odkopać.
Ciągle szukam, ale może ktoś z Was ma coś takiego w zasięgu?
pa.

1. Data: 2002-01-07 01:04:30

Temat: Odp: kurczak i czekolada
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik patudu <p...@o...poczta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a189a9$1rr8$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> nie mogę go odkopać.
> Ciągle szukam, ale może ktoś z Was ma coś takiego w zasięgu?

Proszę bardzo! :) Napisz jak Ci wyszedł, bo przepis jest oczywiście ;) z
książki kucharskiej (Cornelia Zingerling Kuchnia meksykańska wyd.AWM):

KURCZAK W SOSIE Z CHILLI I CZEKOLADY

1 kurczak
sól
sos:
3 suszone chiles guajillos
4 suszone chiles anchos
2 pomidory
1 cebula
2 ząbki czosnku
50 g nie solonych fistszków
50 g migdałów
5 suszonych moreli (namoczonych w wodzie)
1 łyżka sezamu
1-2 łyżki tłuszczu
szczypta cynamonu
szczypta mielonych goździków
1 łyżeczka oregano
50 g gorzkiej czekolady

Kurczaka podzielić na 4 - 6 części i gotować w osolonej wodzie przez 3/4
godz. W tym czasie wypestkować chilli i namoczyć je ok. 1 godz. w ciepłej
wodzie. Ugotowanego kurczaka wyjąć łyżką durszlakową. Wywaru nie wylewać.
Pomidory obrać ze skórki, wypestkować i drobno pokroić. Namoczone chilli też
drobno pokroić. Cebulę pokroić na ćwiartki, a czosnek na połówki. Orzeszki i
migdały zemleć. Pomidory zmiksować z chilli, cebulą, czosnkiem, orzeszkami,
migdałami, morelami i sezamem oraz z niewielką ilością wody (może być to
woda z moczenia chilli). W dużym rondlu rozgrzać tłuszcz i stale mieszając,
podgotować piure przez kilka minut naniewielkim płomieniu. Gdyby masa była
za gęsta - dolać trochę wywaru z kurczaka, uważając aby za bardzo nie
rozcieńczyć sosu. Wkruszyć czekoladę i stale mieszając, rozpuścić ją. Do tak
przygotowanego sosu włożyć kurczaka i podgrzać go.

Smacznego!
Anka - szczęśliwa posiadaczka wielu książek kucharskich :)

1. Data: 2002-01-07 22:55:22

Temat: Re: kurczak i czekolada
Od: "patudu" <p...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie! Spróbuję napewno! poczekam tylko trochę, aż
znajdę czas na odszukanie chiles guajillos i chiles anchos w
sklepach warszawskich. To i tak nie wydaje się tak
skomplikowane jak znalezienie występujących dodatkowo w
odszukanych przeze mnie w sieci przepisach:
1. zielonych tomatillos
2. jalapeno peppers
3. mullato chili peppers
4. passila chili peppers
5. anchos chili peppers
Mojego zgubionego przepisu ciągle nie ma. Na szczęście Twój
najbardziej z tych sieciowych go przypomina.

W rewanżu- znalazłam w sieci prosty, 45-minutowy przepis do
mikrofali:

2 łyżki masła
1 posiekana cebula
1 rozdrobniony ząbek czosnku
1 listek laurowy
6 czarnych (no właśnie, co to będzie peppercorns?)
1/2 łyżeczki goździków
1 filiżanka sosu pomidorowego
1 filiżanka bulionu kurczakowego
1/4 łyżeczki anyżku
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka cukru
3 łyżki czerwonego chili
2 łyżki sezamu
1/2 filiżanki wiórków migdałowych
1 kromka białaego chleba (rozdrobniona)
1 i 1/2 uncji startej czekolady
1 cały, rozkawałkowany kurczak
przygotowanie: masło, cebulę i czosnek do mikrofali pod
przykryciem aż masło się roztopi, a cebula zmięknie.
Następnie domieszać prawie wszystko od (wg.listy) listka
laurowego do białego chleba i znowu do mikrofali na ok. 10
min.- czasem pomieszać. Domieszać czekoladę, aż się
rozpuści, dodać kurczaka mieszając dokładnie, żeby cały był
pod sosem, jeszcze raz do mikrofali (ok.30 min), aż mięso
zmięknie i zacznie odchodzić od kości. W czasie tych 30
minut zamieszać 2-3 razy, żeby wszystkie kawałki miały
jednakowe szanse. Gotowe.

Jeżeli ktoś się odważy- napiszcie koniecznie, co z tego
wyszło- nie mam narazie dostępu do mikrofalówki.
Pozdrawiam, pa.

1. Data: 2002-01-08 01:00:54

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>
> 1. zielonych tomatillos

zielone pomidory ?

> 2. jalapeno peppers
> 3. mullato chili peppers
> 4. passila chili peppers
> 5. anchos chili peppers

a to różnomaściste papryczki chilli :) wydaje mi się, że ze znalezieniem
papryczek z mojego przepisu będziesz mieć taki sam kłopot :( Ja widziałam
jedynie chilii czerwone i zielone, a też szukałam dość intensywnie :,( Może
można dać zwykłe chilli?

> W rewanżu- znalazłam w sieci prosty, 45-minutowy przepis do
> mikrofali:

Wygląda smakowicie :) ale też nie mam mikrofali...

<ciach!>

> 3 łyżki czerwonego chili

Jej! Serio tyle chilli? Jak ostatnio wsypałam łyżeczkę, na 2 litrowy gar z
ryżem i innymi ingrediencjami, to myślałam, że zionę ogniem, a lubię na
ostro...

Anka - lubiąca ostro ;)

1. Data: 2002-01-08 10:08:29

Od: "patudu" <p...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stsal <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1dg98$iqi$...@n...onet.pl...
> <ciach!>
>
> zielone pomidory ?

Tak, tak zielone pomidory, które po bliższym przyjrzeniu się im w Internecie
okazały się wcale nie być pomidorami.....
( http://www.cooking.com/advice/adgloss.asp?GlossType=
ingr&Item=Tomatillos )

> Jej! Serio tyle chilli? Jak ostatnio wsypałam łyżeczkę, na 2 litrowy gar z
> ryżem i innymi ingrediencjami, to myślałam, że zionę ogniem, a lubię na
> ostro...
Z przepisu- 3 tablespoon

Przy okazji- odkryłam post z 01.10.10, "Mole dla Magdaleny"- też o tym i "
Re: Odp: na specjalne życzenie Ice- Cream Soda" z 01.08.08.
Pozdrawiam, pa.

fasolka po kahunsku
macie przepisy na na rozgrzewajace zupki?
prośba-jaki wybrać malakser?
Co ja mam z tym boczkiem zrobić???
MONISIĄTKO-dzięki