leczenie nadcisnienia w ciazy

1. Data: 2003-07-18 09:57:18

Temat: leczenie nadcisnienia w ciazy
Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam tez o nadcisnieniu. Dziewczyna ma test dodatni, a zazywa leki
obnizajace cisnienie. Teraz sie marwi- w ulotce sa przeciwskazania- co
bardziej zaszkodzi dziecku:: zbyt wysokie cisnienie czy leki? Jakie leki
przeciwcisnieniowe moze zazywac ciezarna na poczatku ciazy? Lekarz dopiero w
poniedzialek, wiec chyba pilne
Dziekuje i pozdrawiam
Roma
p.s
bierze enareal i indapen

2. Data: 2003-07-18 10:26:44

Temat: Re: leczenie nadcisnienia w ciazy
Od: " Przemo" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roma <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> przeciwcisnieniowe moze zazywac ciezarna na poczatku ciazy? Lekarz dopiero w

Enarenal to inhibitor konwertazy angiotensyny - lek bezwzględnie
przeciwwskazany u kobiet w ciąży ze względu na duże ryzyko wad wrodzonych u
płodu. Nawet nie powinno go się stosować u kobiet w wieku rozrodczym jako lek
pierwszego rzutu, chyba że są ku temu inne powody. Indapen to diuretyk
tiazydopodobny również nie polecany u kobiet w ciąży. Zgodnie z JNC 7 ze
względu na bezpieczeństwo płodu zalecanymi lekami hipotensyjnymi w ciąży są:
metyldopa, beta-adrenolityki i leki rozszerzające naczynia.
Przemek

3. Data: 2003-07-18 10:55:19

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogromne dzieki:-) juz wiemy co zrobic
Pozdrawiam
Roma

http://www.gazeta.pl/usenet/

4. Data: 2003-07-18 20:45:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003, Roma wrote:

> bierze enareal i indapen

mozna i trzeba skutecznie leczyc nadcisnienie w ciazy,
niemniej enarenal i indapen sa tutaj lekami przeciwskazanymi
Osoba ta powinna zglosic sie do lekarza, poinformowac
ze jest w ciazy aby otrzymac leki mozliwe do stosowania
w ciazy

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-07-22 06:21:37

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedz, z tego co wiem zalatwila to dosc szybko po tych
wiadomosciach, nie wiem jeszcze tylko na jakie leki jej to wymieniono
Pozdrawiam serdecznie
Roma

zelazo
Sprzedam Zaburzenia hormonalne...Tetera