liczenie kalorii

1. Data: 2007-05-14 20:20:09

Temat: liczenie kalorii
Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy ktoś z szanownego towarzystwa :), korzysta(ł) z serwisów typu
http://www.calorie-count.com/? czy może ktoś zna polską stronę tego typu?
czy ktoś z was korzystających znajduje taką "pomoc naukową" pomocną,
motywującą?

--
radek

2. Data: 2007-05-14 20:50:44

Temat: Re: liczenie kalorii
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://www.calorie-count.com/? czy może ktoś zna polską stronę tego typu?
> czy ktoś z was korzystających znajduje taką "pomoc naukową" pomocną,

Wprawdzie nie odpowiadam na Twoje pytanie, a jednak poczytaj...
Pozdrawiam Jurek M.

Jest wiele metod i sposobów odchudzania, ale otyłych ciągle jest coraz
więcej. Co nauka mówi o tych metodach?

1 Każde ilościowe ograniczenie pożywienia znacznie przyspiesza starzenie
organizmu, szczegól­nie naczyń tętniczych.

2. U otyłych leczonych dietą zawierającą 1 200 - 1 500 Kcal i obciążanych
wysiłkiem, zmętnie­nie surowicy (przetłuszczenie) wzrastało jeszcze bardziej
po leczeniu odchudzającym.

3. Diety niskokaloryczne są nieskuteczne w leczeniu otyłości.

4. Diety niskotłuszczowe powodują wzrost ilości lipidów, depresje i ogólne
osłabienie.

5. Leczenie otyłości głodówką jest zupełnie nieskuteczne. Wynik odległy -
całkowite niepowo­dzenie.

6. Głodówki powodują zobojętnienie, obniżenie poczucia moralności,
obniżenie sprawności inte­lektualnej, postawy aspołeczne i egoistyczne.
Odstąpienie od głodówki zmniejsza otępienie umysłowe.

7. Na podstawie badań izotopowych wykazano, że głodówka, leki moczopędne,
przetwory tar­czycy powodują ubytek wody i chudej masy ciała z niewielkim
lub żadnym ubytkiem tłuszczu.

Wbrew powszechnemu mniemaniu spadek wagi u otyłych nie jest wcale
proporcjonalny do ograniczeń kalorycznych. Wyliczenia, ile to kalorii
człowiek traci podczas marszu, biegu czy pływania, są nieprawdziwe. W
zależności od składu diety różna jest sprawność mechaniczna naszych
organizmów. Jeden musi stracić przy tym samym wysiłku 1 000 Kcal, drugi
straci tylko 500. kalorie nie są równe kaloriom.

Już w 1954 r. autorzy angielscy (Kewik, Pawan) wykazali, że spadek
wagi u otyłych jest pro­porcjonalny do niedoboru kalorii w diecie tylko
wtedy, gdy stosunek między głównymi składnikami odżywczymi
(białko-tłuszcz-węglowodany) pozostaje stały. Przy jednakowej po­daży
kalorii szybkość utraty wagi jest największa na diecie bogatotłuszczowej.

Można jeść więcej kalorii i chudnąć. Można jeść mniej i tyć. Ci sami
badacze wykazali, że otyli, których waga rosła na 2 000 kcal zwykłej diety
mieszanej, wszyscy tracili na wadze, gdyż podaż kalorii zwiększono do 2 600,
ale w diecie bogatotłuszczowej.

W badaniach naukowych udowodniono, że dieta bogatotłuszczowa nie może
powodować oty­łości, chorób serca i naczyń, powoduje niskie ciśnienie
tętnicze krwi, niski poziom choleste­rolu, brak zachorowań na miażdżycę i
otyłość, bardzo wysoką wydolność fizyczną, nieznacznie zmniejszająca się z
wiekiem. Uniemożliwia zachorowanie na cukrzycę i otyłość oraz na cho­roby
stawów.

3. Data: 2007-05-15 08:48:24

Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:f2ag9p$is9$3@inews.gazeta.pl, *radek* wrote:
> [...]
> http://www.calorie-count.com/? czy może ktoś zna polską stronę tego
> typu? czy ktoś z was korzystających znajduje taką "pomoc naukową"

moze ci to pomoze.
http://www.jedzdobrze.pl/tabele/index.php

--
darnok
"A ja TRUskawki CUkrem..."

4. Data: 2007-05-15 18:59:08

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2007 20:20:09 +0000, radek napisał(a):

> [...]
> http://www.calorie-count.com/? czy może ktoś zna polską stronę tego typu?
> czy ktoś z was korzystających znajduje taką "pomoc naukową" pomocną,

dziękuję wszystkim za interesujące odpowiedzi, chociaż nie ze wszystkich
skorzystam :-)

--
radek

5. Data: 2007-05-15 22:00:52

Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Mon, 14 May 2007 22:50:44 +0200, Jurek wydukał(a) nieśmiało, a
wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> 3. Diety niskokaloryczne są nieskuteczne w leczeniu otyłości.

Mhm. Co prawda nie miałam otyłości, a jedynie sporą nadwagę - której
obecnie prawie całkiem się pozbyłam. Skoro dieta była nieskuteczna, to
dlaczego schudłam...?

> 4. Diety niskotłuszczowe powodują wzrost ilości lipidów, depresje i ogólne
> osłabienie.

Nie wiem, co dokładnie znaczy "niskotłuszczowa", nie liczyłam
dokładnie każdej jednostki czy grama tłuszczu [liczenie kalorii było
wystarczająco irytujące ;>], niemniej nie odczułam żadnej depresji ani
osłabienia. Ale, pewnie warto dodać, brałam też leki przepisane przez
lekarza - nie żadne antydepresanty, tylko a) obniżające łaknienie, b)
regulujące wydzielanie insuliny, c) witaminy i mikroelementy jako
uzupełnienie diety :)

> 5. Leczenie otyłości głodówką jest zupełnie nieskuteczne. Wynik odległy -
> całkowite niepowo­dzenie.

Tylko że dieta polegająca na obniżeniu dziennej porcji kalorii to nie
jest głodówka. W głodówki ja także nie wierzę i nie polecam, chyba że
pod kontrolą specjalisty. BTW przy prawdziwej głodówce raczej nie
trzeba _liczyć kalorii_ ;>

> 6. Głodówki powodują zobojętnienie, obniżenie poczucia moralności,
> obniżenie sprawności inte­lektualnej, postawy aspołeczne i egoistyczne.
> Odstąpienie od głodówki zmniejsza otępienie umysłowe.

Z doświadczenia wiem, że wystarczy nie zjeść posiłku o właściwej porze
i pozwolić sobie zgłodnieć, żeby być rozdrażnionym i/lub otępiałym. To
wcale nie musi być długotrwała głodówka. Zjedzenie czegokolwiek pomaga
niemal natychmiast, przy czym podobno po zjedzeniu cukrów wzrost
energii jest najszybszy [co nie znaczy, że najzdrowiej jest opychać
się batonikami :>].
Za to niektóre osoby twierdzą, że właśnie gdy niedojadają, mają
najwięcej energii.

> 7. Na podstawie badań izotopowych wykazano, że głodówka, leki moczopędne,
> przetwory tar­czycy powodują ubytek wody i chudej masy ciała z niewielkim
> lub żadnym ubytkiem tłuszczu.

Ale jak to się ma do liczenia kalorii...?
Inaczej mówiąc, żeby schudnąć, należy zużyć więcej kalorii niż się
zjadło - według jednej z teorii dotyczących odchudzania [nie upieram
się, że jedynie słusznej]. To by znaczyło, że jeśli ktoś jest na tyle
aktywny, że zużywa dziennie np. 2500 kcal, to aby schudnąć, spokojnie
może zjeść 2000 kcal - czy to jest głodówka? 8-)
Rzecz jasna, nie bez znaczenia jest, co się je - 2000 kcal to mogą być
4 tabliczki czekolady, 4 litry piwa, 0,65 kg tłustego żółtego sera
albo 20 kg sałaty ;)

> [...]
> organizmów. Jeden musi stracić przy tym samym wysiłku 1 000 Kcal, drugi
> straci tylko 500. kalorie nie są równe kaloriom.

Czyli na temat zużycia kalorii wiadomo tyle, że nigdy nic nie wiadomo
;)

> [...]
> (białko-tłuszcz-węglowodany) pozostaje stały. Przy jednakowej po­daży
> kalorii szybkość utraty wagi jest największa na diecie bogatotłuszczowej.

A co zrobić, żeby tej wagi nie stracić za dużo? No bo skoro im więcej
tłuszczów się zjada, to tym bardziej się chudnie, więc w końcu można
się wychudzić przesadnie... A takie anorektyczki nie jedzą prawie nic
i są przeraźliwie chude, a wyżej napisano, że "leczenie otyłości
głodówką jest nieskuteczne" - czy to znaczy, że osoba głodująca lub
znacząco ograniczająca posiłki nie chudnie?

> W badaniach naukowych udowodniono, że dieta bogatotłuszczowa nie może
> powodować oty­łości, chorób serca i naczyń, powoduje niskie ciśnienie
> tętnicze krwi,

O, to zdecydowanie nie dla mnie, bo ja od zawsze mam niskie. Obniżenie
tak niskiego ciśnienia mogłoby mi zaszkodzić :|

> niski poziom choleste­rolu, brak zachorowań na miażdżycę i
> otyłość, bardzo wysoką wydolność fizyczną,

To wydolność fizyczna zależy tylko od diety? Nie ma związku z tak
zwanym dbaniem o kondycję?

> nieznacznie zmniejszająca się z
> wiekiem. Uniemożliwia zachorowanie na cukrzycę i otyłość

Tak, to już raz podkreślono ;)

> oraz na cho­roby stawów.

I sadzawek ;) BP, NMSP.

Pozdrawiam, Carrie [na diecie ~1000 kcal odchudzona dotychczas o ok.
14 kg, samopoczucie świetne, ładniejsza cera, włosy i paznokcie, że o
sylwetce nie wspomnę; wyniki badań w normie albo lepiej (równolegle
leczę się z problemów hormonalnych, które, jak się okazało, mają
ścisły związek z nadwagą); zdecydowanie lepsza wydolność fizyczna
nawet pomimo nieregularnych i mało intensywnych treningów... Na razie,
po pół roku kuracji, widzę same plusy :)]

leczenie głodówką we Wrocławiu
Tako rzecze guru
DO ---- MO;-)
Radykalni weganie