lipidogram - normy

1. Data: 2015-04-10 12:14:05

Temat: lipidogram - normy
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Ave!

Właśnie zrobiłem sobie mały "okresowy przegląd" - ciśnienie,
hematologia, lipidogram.

Trochę głupieję - bo na wydruku mam jeden zakres referencyjny, a w
internecie są nieco inne. I to jedne w jedną a drugie w drugą stronę...

W hematologicznym badaniu krwi wyszło mi tylko ciut wystające poza
zakres referencyjny zróżnicowanie wielkości płytek krwi (62,3% w
stosunku do referencyjnego 40-60%).

Lipidogram mnie nieco ogłupił... Z tego co pamiętam poprzednio miałem
zauważalnie za dużo trójglicerydów, ostro za mało "złego" cholesterolu,
a reszta w zakresach referencyjnych.

Teraz mam:

całkowity - 180 mg/dl (referencyjny: <190)
HDL - 42 mg/dl (referencyjny: >45)
LDL - 100 mg/dl (referencyjny: 130-150)
trójglicerydy - 187 mg/dl (referencyjny: 60-165)

Z kolei inne strony twierdzą, że HDL mam w normie, bo ponoć dla mężczyzn
norma to 35-70

Jako że mam lekką nadwagę podwyższone trójglicerydy są zrozumiałe, ale
LDL i HDL nieco mnie skołowały... Czyżbym miał za mało białka w diecie?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

2. Data: 2015-05-25 09:50:10

Temat: Re: lipidogram - normy
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-10 o 12:14, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
>
> Jako że mam lekką nadwagę podwyższone trójglicerydy są zrozumiałe, ale
> LDL i HDL nieco mnie skołowały... Czyżbym miał za mało białka w diecie?

Pozostała ci jedynie modlitwa.

Zięba ukryte terapie
Nuutti - nutrient calculation software
Ból przy wypróżnieniach - to chyba hemoroidy?
grypa - co da maseczka
opis zdjęcia RTG