maca, tortille i indyjskie chleby VS. zakwas

1. Data: 2008-03-20 08:23:13

Temat: maca, tortille i indyjskie chleby VS. zakwas
Od: "GiveMeHug Inc." <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

żydzi uważają że ziarno moczone przestaje być koszerne
wszystko co było robione na zakwasie uważają za nieczyste
polskie chleby są tylko i wyłącznie obione z zakwasie
co sądzicie o zakwasie?

mace się robi tak - miesza mąkę z wodą (ale nie pozwala
jej sfermentować) - wrzuca się na patelnie i piecze 18 minut
wiecie co powstaje...

2. Data: 2008-03-20 08:36:51

Temat: Re: maca, tortille i indyjskie chleby VS. zakwas
Od: "GiveMeHug Inc." <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maca - (hebr."Niekwaszony chleb"), placek pieczony tylko ze specjalnie
przygotowanej mąki i wystudzonej wody, bez dodatku soli. Ciasto na macę
należy miesić bez przerwy i szybko piec, aby nie miało żadnej możliwości
fermentacji. Zazwyczaj uważa się, że cała czynność nie powinna trwać
dłużej niż 18 minut. Nakaz religijnego spożywania macy obowiązuje w
czasie święta Pesach, zwanego też chag ha-macot - świętem mac, lub
Świętem Przaśników.

Tortilla [wym. tortija] - 1. W kuchni hiszpańskiej rodzaj GRUBEGO!!!
omletu, z dodatkiem warzyw, mięsa, ryb i przypraw (hiszanom już zrobili
GRUBE z PŁĄSKICH). 2. W kuchni meksykańskiej, rodzaj PŁĄSKIEGO!!!,
okrągłego placka o średnicy od 6 do 30 cm, z masy lub mąki kukurydzianej
albo pszennej, stosowanego jako pieczywo i baza do innych potraw.
(meksyk się jeszcze utrzymał na PŁASKICH)

3. Data: 2008-03-20 08:52:46

Temat: chamec czyli kwas dla chama ;-) ???
Od: "GiveMeHug Inc." <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Najważniejszym przykazaniem obowiązującym Żydów w święto Paschy jest
zakaz spożywania (a nawet posiadania w domu) chleba na zakwasie (chamec).

Chamec (hebr. ???) znaczy zakwas. Chemecem określane są produkty
zrobione z jednego z pięciu zbóż: żyta, pszenicy, orkiszu, owsa i
jęczmienia lub zawierające choćby śladowe ich ilości. Uważa się, że
wystarczy 18 minut od kontaktu tych zbóż z wodą, by nastąpił proces
fermentacji. Po tym czasie produkt staje się zakwasem. W czasie święta
Pesach zakazane jest spożywanie chamecu oraz posiadanie go. Dlatego też
maca wytwarzana na Pesach wypiekana jest w specjalny sposób, aby uniknąć
fermentacji. Maca taka oznaczona jest "Kosher for Pasover" (dla
odróżnienia od "Not for Pasover"). Żydzi Aszkenazyjscy nie jedzą w
czasie święta również kitnijot, czyli prosa, kukurydzy, ryżu oraz
niektórych roślin strączkowych.

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chamec

4. Data: 2008-03-20 08:54:19

Od: "luzak" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GiveMeHug Inc." <t...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> mace się robi tak - miesza mąkę z wodą (ale nie pozwala
> jej sfermentować) - wrzuca się na patelnie i piecze 18 minut

chemia uczy, że wprowadzanie "kwasów" do organizmu nie jest najlepszym
rozwiązaniem. kwasów w jakiejkolwiek postaci. zaburza równowagę. maca macą
ale są jeszcze znane każdemu podpłomyki, makaron - skądinąd domena włochów.
wszystkie przaśne. nie zapominając o opłatku. to też pieczywo. odnośnik?
święto przaśników i wszystko co o tym z naukowego punktu widzenia napisano.

5. Data: 2008-03-20 09:02:48

Temat: Re: chamec czyli kwas dla chama ;-) ???
Od: Władysław Łoś <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <frt8kv$4o5$1@achot.icm.edu.pl>,
"GiveMeHug Inc." <t...@y...com> wrote:

> Maca taka oznaczona jest "Kosher for Pasover" (dla
> odróżnienia od "Not for Pasover").

Jak wiadomo narodowym językiem Żydów jest angielski. ;-)

Władysław

6. Data: 2008-03-20 09:03:56

Od: Władysław Łoś <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <frt8q9$aoq$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
"luzak" <l...@s...pl> wrote:

.

> chemia uczy, że wprowadzanie "kwasów" do organizmu nie jest najlepszym
> rozwiązaniem. kwasów w jakiejkolwiek postaci. zaburza równowagę.

Chemia tak uczy? Możesz wskazać konkretne prawo chemiczne?

Władysław

7. Data: 2008-03-20 09:20:50

Od: "luzak" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "luzak" <l...@s...pl> wrote:
>
> .

> Chemia tak uczy? Możesz wskazać konkretne prawo chemiczne?

odsyłam do bilansu "kwasowo zasadowego" w naszym (?)organiźmie. i do
podręcznika chemii z 1 klasy gimnazjum. tam znajdziesz podstawy.

8. Data: 2008-03-20 09:26:34

Od: "GiveMeHug Inc." <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

luzak pisze:
> Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> odsyłam do bilansu "kwasowo zasadowego" w naszym (?)organiźmie. i do
> podręcznika chemii z 1 klasy gimnazjum. tam znajdziesz podstawy.

nono... fakt... ale wiesz... maca zrobiona z mąki pszennej nawet niech
będzie to mąka super 3000 z pełnego przemiału... wiesz... tak i tak da
odczyn kwaśny w naszym wnętrzu... cóż... ale chyba bardziej alkaiczny
niż... chleb... zrobiony na zakwasie standard

kiedyś znalazłem taką fajną stronę gdzie była lista PH odpowiednich
produktów żywnościowych... ale teraz jakoś nie mogę jej odszukać

9. Data: 2008-03-20 09:40:52

Od: "luzak" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> kiedyś znalazłem taką fajną stronę gdzie była lista PH odpowiednich
> produktów żywnościowych... ale teraz jakoś nie mogę jej odszukać

PH produktu to jedno. jak sam zauważyłeś może to nie być wyznacznikiem
przemian w organiźmie. poszukamy, wkleimy? może nawet napiszemy i wkleimy...

10. Data: 2008-03-20 09:56:21

Temat: ph food odczyn kwasowość zasadowość
Od: "GiveMeHugInc." <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> poszukamy, wkleimy? może nawet napiszemy i wkleimy...

http://pl.polymva.org/foodph.htm

jest! świetna pozycja - zęby zjadłem swego czasu
na analizowaniu wszystkiego... i co mi z tego przyszło?
i tak nic nie pamiętam ;-)

ogólne warzywa i owoce są zasadowe
a mięso, zboża, jajka i mleko kwasowe
ale już na przykład kozie mleko jest zasadowe

no i zastanawia mnie cytryna? jest zasadowa czy kwaśna?
jak kukniesz na tą stronkę to... może znajdziesz paradox
(bo jest kwaśna a uznana za zasadową!) no
nieważne... i nic tam nie piszą o koszerności...

kuchnia żydowska
food time line :-D
stek z kangura, jak?
Re: Czy ta grupa potszebuje pomocy?