maka gryczana

1. Data: 2001-03-06 08:18:53

Temat: maka gryczana
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy maka gryczana jaest dostepna w polskich sklepach, w supermarketach,
sklepach wege? czy ktos widzial? chcialabym zrobic bliny, ale w przepisie
jest ta maka, jak ja zastapie zwykla to juz pewnie nie bedzie to.
Asia

1. Data: 2001-03-06 08:43:25

Temat: Re: maka gryczana
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czy maka gryczana jaest dostepna w polskich sklepach, w supermarketach,
sklepach wege? czy ktos widzial? .
> Asia

Osobiście nigdy nie widzialam w sklepach tej maki, ale wiem z wlasnego
doswiadczenia, ze wystarczy zmielic kasze gryczana w mlynku do kawy,
najlepiej elektrycznym i mozna robic bliny.
smacznego
Basia

1. Data: 2001-03-06 09:41:01

Temat: Re: maka gryczana - niekoniecznie
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> czy maka gryczana jaest dostepna w polskich sklepach, w supermarketach,
> sklepach wege? czy ktos widzial? chcialabym zrobic bliny, ale w przepisie
> jest ta maka, jak ja zastapie zwykla to juz pewnie nie bedzie to.

Bliny to temat-rzeka. Sa rozne rodzaje blinow, w ich sklad niekoniecznie
musi wchodzic tylko maka gryczana.
W zaleznosci od rodzaju uzytej maki moga byc: zytnie, gryczane,
gryczano-pszenne, pszenne, jaglane i wiele innych odmian.

Podam Ci przepis na bliny owsiane:

1,5 szkl. mąki pszennej, 2,5 szkl. mąki owsianej (można ją uzyskać poprzez
zmielenie płatków owsianych w młynku do kawy), 3 dkg drożdży, 3 szkl. mleka
(lub wody), 3 jajka, 2 łyżki masła, 100 ml śmietanki, 2 łyżki cukru, sól do
smaku.

Rozprowadzić drożdże w ciepłym mleku. Wymieszać mąkę pszenną i owsianą,
dodać do naczynia z mlekiem, dobrze wymieszać całość, odstawić do wyrośnięcia.
Gdy ciasto podrośnie, dodać do niego żółtka utarte z miękkim masłem, cukrem
i solą, znów wymieszać. Oddzielnie ubić śmietankę, dodać do niej ubitą pianę
z białek (nigdy w odwrotnej kolejności) i ostrożnie połączyć z ciastem.
Odczekać jeszcze 10-15 min. i smażyć bliny na gorącej natłuszczonej patelni.

Smacznego
Lilla

1. Data: 2001-03-06 09:43:49

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> czy maka gryczana jaest dostepna w polskich sklepach, w supermarketach,
> sklepach wege? czy ktos widzial? chcialabym zrobic bliny, ale w przepisie
> jest ta maka, jak ja zastapie zwykla to juz pewnie nie bedzie to.

Szukaj raczej w sklepach ze zdrową żywnością. We Wrocławiu w "księgarni
pachnącej" (na Wita Stwosza).

Dorota

1. Data: 2001-03-06 09:44:12

Od: "***wojmat***" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości news:3aa49
d...@n...vogel.pl napisał(a):
> czy maka gryczana jaest dostepna w polskich sklepach, w
supermarketach,
> sklepach wege?

raczej bez problemów w tzw. "sklepach ze zdrowa żywnoscią"

wojmat

1. Data: 2001-03-06 11:41:20

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> wrote in message

> [...]
> W zaleznosci od rodzaju uzytej maki moga byc: zytnie, gryczane,
> gryczano-pszenne, pszenne, jaglane i wiele innych odmian.

oh, dzieki, chyba szykuje sie tydzien pod znakiem blinow :)
Asia

1. Data: 2001-03-06 14:23:40

Od: "slav" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie zupelnie tak. Kasza na make na bliny nie powinna byc palona natomiast
kasza gryczana na kasze gotowana - tak.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-03-06 14:25:48

Od: "maja" <k...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj asiu :)
niekiedy mozna kupic make w zwyklym sklepie ale oczywiscie te tzw. zdrowe
sklepy napewno beda lepsze. Ale nie o tym chcialam pisac.
Moja rada co do blinow (robilam je ze sto razy, bo uzaleznilam sie za
pierwszym razem:) ) : absolutnie nie zastepuj maki gryczanej zwykla maka
pszenna, bo tylko dzieki niej uzyskasz wlasciwy kolor i smak blinow. Nie
wiem jak je robisz, ale ja korzystalam z przepisu gdzie uzywalo sie mniej
wiecej pol na pol obu mak i bylo pyyyyyyyyszne.

pozdrawiam
kk

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-03-06 15:31:17

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: slav

> Nie zupelnie tak. Kasza na make na bliny nie powinna byc
> palona natomiast
> kasza gryczana na kasze gotowana - tak.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

Czasami można też kupić kaszę gryczaną niepaloną i zdaje
się, że widziałam taką nawet w zwykłych supermarketach
pakowaną w torebeczki jak ryż.

A tak wogle, to napaliłam się na te bliny, a moja Mama
robi wstręty (dieta! DIETA!!!!) i mi nie pozwala. Ale
za to powiedziała, że za moich wegetariańskich czasów
robiłam inne pyszne placuszki i zaakceptowała takie na
jutrzejszy obiad (nie wiem czemu wydaje jej się, że są
mało kaloryczne).

Te placuszki to tzw. naleśniki po arabsku (diabli wiedzą,
czemu, podejrzewam, że Arabowie nie mają o takich pojęcia)
i są pyszne ponad miarę wszelką.

Robię je z ciasta naleśnikowego (robię trochę bardziej gęste,
niż na klasyczne naleśniki) i jeszcze w stanie surowym wrzucam
do niego siekaną zieleninę (natka, szczypior, koper, bazylia,
młody mlecz, ale to raczej wiosną, i co mi tam jeszcze w ręce
wpadnie) i smażę takie zielone naleśniki (dosyć grube wychodzą).

Do tego sos raczej pikantny (smażona cebulka, pomidory i duuuużo
przypraw) do maczania. Spożywa się to po arabsku (chyba? -
widziałam coś takiego na filmie....A może o tym czytałam....),
czyli ręką - koniecznie prawą (lewa służy do....innych celów ;-))

Smacznego

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Ps. Bądżcie ze mnie dumni!!! Schudłam 3 kilo!!!!!!

Boszsz, jak ja cierpię!!! ;-)))

1. Data: 2001-03-07 08:38:15

Od: "***wojmat***" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info <i...@r...com.pl> w
wiadomości news:NEBBJOMGALBEKOHNOBGKGE
G...@r...com.pl napisał(a):
(...)
> Czasami można też kupić kaszę gryczaną niepaloną i zdaje
> się, że widziałam taką nawet w zwykłych supermarketach
> pakowaną w torebeczki jak ryż.

bez problemu. dzieci małe powinny od takiej własnie zacząć.

wojmat

stek z lososia...
Surowka z salaty lodowej
Papier ryżowy.........
Kuchnie Narodow Swiata - goraca prosba ...
Prosiak z rozna