mąka krupczatka

1. Data: 2007-01-25 16:11:14

Temat: mąka krupczatka
Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i przejdę od razu do sedna.

Chciałabym zrobić ciasto kruche, ale w skałdzie mam mąkę krupczatkę...
Problem polega na tym, że jestem aktualnie w Finlandii i nie jestem w stanie
przetłumaczyć "krupczatki" na tutejszy hardcorowy język [nawet za
pośrednictwem języka angielskiego, bo też nie znalazłam angielskiego
odpowiednika krupczatki].
Pytanie brzmi: jaką maką można zastapić krupczatkę?
Ewentualnie: czy ktoś dysponuje sprawdzonym przepisem na ciasto kruche
(takie jak do tarty) i mógłby mi go zapodać? [w razie czego: tak znam stonę
google ;)]

Pozdrawiam śnieżnie
- Tusiek.

2. Data: 2007-01-25 17:21:09

Temat: Re: mąka krupczatka
Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tusiek <b...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> odpowiednika krupczatki].
> Pytanie brzmi: jaką maką można zastapić krupczatkę?

Pasuje mi /z angielska :-) / pastry flour:http://szort.pl/pastry-flour

Ania

3. Data: 2007-01-25 18:26:46

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tusiek wrote:

> Chciałabym zrobić ciasto kruche, ale w skałdzie mam mąkę krupczatkę...

Nie jest konieczna, moze byc zwykla biala pszenna maka

> Ewentualnie: czy ktoś dysponuje sprawdzonym przepisem na ciasto kruche
> (takie jak do tarty) i mógłby mi go zapodać?

Moge Ci podac moj przepis na kruche ciasto, slodkie i nie slodkie.
Zaznaczam, ze ja nie dodaje wody do mojego ciasta na tarte:

Kruche nie slodkie:

3 ugotowane na twardo zoltka
1 szklanka (160 gr) maki
100 g masla

Zoltka rozetrzec widelcem, lub przez sitko, posiekac maslo z maka, dodac
zoltka, zagniesc czubkami palcow. Cieplo palcow spowoduje polaczenie
maki z maslem. Moze byc bardzo grudkowate, i nie trzeba wygniatac, zeby
sie trzymalo, wystarczy wysypac te kruszonke do formy i ugniesc na
plasko bez dziur.

Piec w 160ĄC, az brzegi zaczna zmieniac kolor.

Kruche slodkie:

3 ugotowane na twardo zoltka
1 szklanka (160 gr) maki
140 g masla
140 gr cukru

Zoltka rozetrzec widelcem, lub przez sitko, posiekac maslo z maka, dodac
cukier, zoltka, zagniesc czubkami palcow. Dalej tak samo, jak wyzej.

Magdalena Bassett

4. Data: 2007-01-25 18:41:01

Od: "Ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sty, 16:11, "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> odpowiednika krupczatki].
> Pytanie brzmi: jaką maką można zastapić krupczatkę?

Wysyłałam niedawno paczkę do Finlandii, niedrogo. Może Ci wysłać
krupczatkę, lub gotowe ciasto? Tamta paczka dotarła nazajutrz :-)))

5. Data: 2007-01-25 18:56:50

Od: "AgMa" <butonierka@_beztego_butonierka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

[...]

Możesz też grzebnąc w Wielkim Żarciu ( www. gotowanie.wkl.pl ) jestem
przekonan że coś znajdziesz, przepisy od użytkownika Bahus są zazwyczaj
świetne.
Agnieszka Malinowska / AgMa
Zapraszamy na nasze aukcje:
9001

6. Data: 2007-01-25 19:13:20

Temat: Re: mˆka krupczatka
Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett":

> Nie jest konieczna, moze byc zwykla biala pszenna maka

O, to siŤ ćwietnie sk¸ada, bo tˆ nazwŤ po tutejszemu znam. :)

> Moge Ci podac moj przepis na kruche ciasto, slodkie i nie slodkie.
> Zaznaczam, ze ja nie dodaje wody do mojego ciasta na tarte:

//ciach
DziŤki za oba przepisy. Nie bŤdŤ siŤ martwi jak nie znajdŤ mˆki typu
krupczatka. :)
I nawet mam pomys¸ na to "wytrawne" ciasto"... :D

Pozdrawiam reniferowo,
Tusiek.

7. Data: 2007-01-25 19:18:01

Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" napisała:

> Pasuje mi /z angielska :-) / pastry flour:http://szort.pl/pastry-flour

Przetłumaczyłam /z angielska ;-) / na tutejszy "dialekt" [dla
zainteresowanych: leivos jauho ;)] i jutro będę buszować w sklepie. :)
Jeśli nie znajdę (a z tym się liczę), to skorzystam z dalszych propozycji
(Wkn lub p. Magdy).

Z białymi pozdrowieniami,
Tusiek.

8. Data: 2007-01-25 19:27:49

Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgMa" napisała:

> Możesz też grzebnąc w Wielkim Żarciu ( www. gotowanie.wkl.pl ) jestem
> przekonan że coś znajdziesz, przepisy od użytkownika Bahus są zazwyczaj
> świetne.

Dzięki, faktycznie jest tam sporo propozycji. :)
Nie wiem czy nie skorzystam z "Placka śmietanowego z malinami", tylko maliny
czymś zastąpię.

Pozdrawiam północnie,
Tusiek.

9. Data: 2007-01-25 19:32:19

Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisała:

Wysyłałam niedawno paczkę do Finlandii, niedrogo. Może Ci wysłać
krupczatkę, lub gotowe ciasto? Tamta paczka dotarła nazajutrz :-)))
____
Nie, naprawdę dzięki za propozycję, ale mam tu spędzić trochę czasu, więc
muszę się obcykać albo z tutejszymi nazwami produktów, albo z zamiennikami
tychże.
Dość już, że nie znając nazwy kupiłam żeberka do pieczenia, a wydawało mi
się, że to schab z kością... ;)
Takich wpadek już trochę mam za sobą... I dużo mnie jeszcze czeka. :)

Pozdrawiam serdecznie,
Tusiek.

10. Data: 2007-01-26 17:30:10

Od: "Tusiek" <b...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za porady. :)
Pozdrawiam styczniowo,
Tusiek

ps: i wyczochrałam w sklepie mąkę krupczatkę! :) Leivos Jaucho- to właśnie
to cudo.

Makaron chiński
Jak zarobić w internecie!!!
Bylo.Kiszone cytryny
czy przyprawic odchody zwierzat hodowlanych?
for grazia: very raw premium access - nuf oh ayfe - (1/1)