marcepan

1. Data: 2002-12-03 22:02:49

Temat: marcepan
Od: "Nazgul" <n...@v...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko odnośnie marcepana. Potrzebuje użyć go do ciasta i nie wiem
gdzie go dostać. Widziałem w Gdyni w Klifie firmy Schwartau ale nie wiem czy
jest on tylko do dekoracji czy też można go użyć do nadzienia

Pozdrawiam
Tomek (Gdynia)

1. Data: 2002-12-04 15:30:00

Temat: Re: marcepan
Od: s...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie go dostać. Widziałem w Gdyni w Klifie firmy Schwartau ale nie wiem czy
> jest on tylko do dekoracji czy też można go użyć do nadzienia

Ten marcepan jest w 100% jadalny i nie służy tylko do dekoracji :-)
Ja często zagniatam go razem z kruchym ciastem, ma wtedy cudowny marcepanowy
smak. Po upieczeniu ciasteczek można też go cieniutko rozwałkować, wykroić
identyczne kształty z ciasteczkami i złożyć, ozdobić bakaliami, a na święta
różniaste orzechy i migdały zawijam właśnie w kawałki marcepanu-pycha. Można
też np. takimi migdałami w marcepanie nadziewać suszone morele- też bardzo
smaczne i jak najbardziej świąteczne :-)
Ale się rozpisałam...

POZDRAWIAM SMACZNIE,Cynamonowa May!!!

Marcepan - prośba o przepis
Makaron z serem - pytanie