martini !

1. Data: 2003-08-04 12:07:14

Temat: Re: martini !
Od: "niktosia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
news:bgld4l$9gc$1@nemesis.news.tpi.pl...
> sprawdź w odpowiednim sklepie jakie są rodzaje Martini, ja wiem najmniej o
> trzech a jedno z nich jest bardzo wytrawne i to właśnie do niego dodaje
się
> oliwkę.m

To najbardziej wytrawne to

martini extra dry
Wytrawne Martini Extra Dry wprowadzono w Nowy Rok 1900 r. i od razu odniosło
ono sukces na skalę międzynarodową. Już od lat dziewięć-dziesiątych
ubiegłego stulecia firma eksperymentowała z wytrawnym wermutem w obcych
krajach, jak np. na Kubie, usiłując stworzyć konkurencję francuskiemu
wytrawnemu wermutowi "sec". Barwy słomkowej, z ostrzejszym zapachem, Extra
Dry zdradza dodatek malin, cytryny i delikatny ślad irysu. To aromatyczne
wino jest wytrawne lecz pozbawione goryczki; skomponowane na bazie wina
białego, w kieliszku uwalnia swój aromat.

martini bianco
pojawiło się w latach po 1910 Martini Bianco. To "białe" Martini ma w
rzeczywistości kolor lekko słomkowy. Z całej czwórki jest przy tym
najbardziej aromatyczne. Ma intensywny, słodki, harmonijny bukiet z wyraźną
obecnością wanilii. Dla podniebienia zaś stanowi kunsztowne połączenie
słodyczy i goryczki, znajdujących się w doskonałej równowadze

martini rosso
Martini Rosso to pierwszy z wermutów, produkowany od 1863 r. w dwóch
wersjach: "zwykłej" i z dodatkiem chinowca. W całym XIX wieku był to jedyny
dostępny rodzaj wermutu. Podobnie jak Bianco aromatyczny, lecz o żywszej od
niego osobowości, Rosso charakteryzuje się zauważalnym aromatem ziołowym.
Tradycyjna zawartość karmelu nadaje mu bursztynowo-brązową barwę

martini rosé
Martini Rosé wprowadzono na rynek w 1980 r. Jako jedyny napój z rodziny
Martini stworzony na bazie wina różowego "rosé", ma ono wyraźnie korzenny
charakter. W jego delikatnym, eleganckim bukiecie daje się wyczuć obecność
goździków i cynamonu. Jego aromat jest nieco mniej goryczkowy niż ten, który
charakteryzuje Rosso.

Co do oliwki .. wlasciwie spotkalam sie z wrzucaniem jej do mieszanki
martini + gin + tonic + cokolwiek podkreslajacego smak, ale we Wloszech
sprawa wyglada tak, ze kiedy zamawiasz aperitiff np martini , dostajesz do
tego oliwki w miseczce :)) z pestkami czarne, zielone z papryczka.. i jakies
orzeszki wszystko wg uznania.. a te ich oliwki sa pyszne - takie zupelnie
inne od tych naszych sloiczkowych. Godne polecenia by je sprobowac.

Pozdrawiam
Dorotka

1. Data: 2003-08-04 13:03:22

Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nalezy dac oliwke, a nakpierw opanowac polszczyzne. Po wypiciu nadal
> panowac nad polszczyzna.
A dlaczego polszczyzne, i czy tylko - a co z innymi jezyki i narody?

patison
Biala markiza?
Cannelloni
Jak sie robi najleprze ciasto na pizze...?
kasza gryczana