martini !

1. Data: 2003-08-03 21:02:40

Temat: martini !
Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już kiedyś pewnie było, ale spytam,
czy do MARTINI przynależy się dać oliwke ..... - no właśnie kto
autorytatywnie może nas oświecić, jaką oliwkę; czy marynowaną ze słoika,
nadziewaną czy też w jakiejś innej postaci.

--
Rysiek Sos.
d...@i...pl

1. Data: 2003-08-03 21:13:44

Temat: Re: martini !
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Rysiek <d...@o...pl> wrote:

> Już kiedyś pewnie by"o, ale spytam,
> czy do MARTINI przynależy się dać oliwke .....

Nalezy dac oliwke, a nakpierw opanowac polszczyzne. Po wypiciu nadal
panowac nad polszczyzna.

> no w"aśnie kto
> autorytatywnie może nas oświecić, jaką oliwkę; czy marynowaną ze s"oika,
> nadziewaną czy też w jakiejś innej postaci.

Ja tam najbardzie lubie oliwk marynowana i nadziewana skorka cytrynowa.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-03 21:17:38

Od: "Bartek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysiek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Już kiedyś pewnie było, ale spytam,
> czy do MARTINI przynależy się dać oliwke ..... - no właśnie kto
> autorytatywnie może nas oświecić, jaką oliwkę; czy marynowaną ze słoika,
> nadziewaną czy też w jakiejś innej postaci.

oliwka z pestką
Pozdrawiam
BD

1. Data: 2003-08-03 21:18:34

Od: "m" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dodaje się oliwkę tylko do wytrawnego MARTINI marnowaną na patyczku
,m

1. Data: 2003-08-03 21:33:03

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

m <l...@b...pl> wrote:

> dodaje się oliwkę tylko do wytrawnego MARTINI marnowaną na patyczku

A jakie to jest niewytrawne martini?

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-03 22:49:53

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Niewytrawne to zwykle te co podaja w Polsce z jakas oranzada jak poprosic o
Dry Martini (Martini Dry, gin, oliwka)

Nie pamietam nazwy, bo niewytrawnego nie pije, ale wydaje mi sie, ze jedno z
tych nazywalo sie Martini Bianco, ale glowy za to nie daje.

Wacek

1. Data: 2003-08-04 04:46:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

WMA <w...@t...com> wrote:

> [...]
>
> Nie pamietam nazwy, bo niewytrawnego nie pije, ale wydaje mi sie, ze jedno z
> tych nazywalo sie Martini Bianco, ale glowy za to nie daje.

Wydajew mi sie, ze myli Ci sie koktajl martini z marka wermutu Martini.
Faktycznie jest to mylace, bo koktajl robi sie z dodatkiem weytrawnego
wermutu i czesto wlasnie tej marki, ale o ile zdolaelm sprawdzic,
zbieznosc nazyw jest zupelnie przypadkowa.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-04 09:39:04

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Aug 2003 23:02:40 +0200, "Rysiek" <d...@o...pl> wrote:

>Już kiedyś pewnie było, ale spytam,
>czy do MARTINI przynależy się dać oliwke ..... - no właśnie kto
>autorytatywnie może nas oświecić, jaką oliwkę; czy marynowaną ze słoika,
>nadziewaną czy też w jakiejś innej postaci.

Raz bylam na imprezie, na ktorej postawiono Martini z oliwka
nadziewana chili (cala papryczka) :) Martini bylo fajne - ostre, a po
skonsumowaniu oliwki wypilam reszte Martini duszkiem, pieklo mnie
jeszcze przez jakis czas :)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-08-04 10:38:20

Od: "m" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawdź w odpowiednim sklepie jakie są rodzaje Martini, ja wiem najmniej o
trzech a jedno z nich jest bardzo wytrawne i to właśnie do niego dodaje się
oliwkę.m

1. Data: 2003-08-04 10:43:20

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-04 12:38, osoba przedstawiająca się jako 'm' zechciała
zauważyć:

> sprawdź w odpowiednim sklepie jakie są rodzaje Martini, ja wiem najmniej o
> trzech a jedno z nich jest bardzo wytrawne i to właśnie do niego dodaje się
> oliwkę.m

Oliwkę dodaje sie do koktajlu dry martini - klasyczny przepis przewiduje
2/3 wytrawnego dżinu i 1/3 białego wytrawnego wermutu (może być właśnie
Martini Extra Dry); mocno schłodzone (lód odcedzić) z dwiema zielonymi
oliwkami.

Na zdrowie
R.

patison
Biala markiza?
Cannelloni
Jak sie robi najleprze ciasto na pizze...?
kasza gryczana