maseczka oczyszczajaca- jaka?

1. Data: 2003-01-02 22:58:53

Temat: maseczka oczyszczajaca- jaka?
Od: "Michu" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy mogłybyscie polecic mi jakas dobra maseczkę oczyszczajacą wraz z
orientacyjna cena . Ewentulanie rowniez maseczke ktorej powinnam sie
wystrzegac:)
A przy okazji zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy maseczka
oczyszczajaca a peelingiem? no bo maseczka oczyszcza jak sama nazwa wskazuje
a peeling usuwa martwy naskorek. ale czy mozna stosowac i to i to? czy albo
jedno albo drugie? cos sie pogubilam w tym dzisiaj:)
pozdrawiam
ewa

1. Data: 2003-01-03 03:43:20

Temat: Re: maseczka oczyszczajaca- jaka?
Od: "P.Sperling" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> jedno albo drugie? cos sie pogubilam w tym dzisiaj:)

Jest z tym troche zamieszania w nomenklaturze, zwlaszcza w Polsce. Kiedys
bylo takze istnialy dwa rodzaje "ustrojstw" do glebszego oczyszczania
twarzy:
- scruby - dzialajace mechanicznie, jak papier scierny (zazwyczaj robione na
zmielonych orzechach lub pestkach migdalow)
- peelingi - dzialajace enzymatycznie + kwasy owocowe

i z czysto formalnego punktu widzenia sa one specyficzna forma maseczki.

Sprawa sie skomplikowala bo kwasy owocowe sa obecnie w wyraznym odwrocie.
Podobno - podobnie do hydrosomow, zachodza nie zawsze kontrolowane reakcje
(hydrosomy - opuchlizny, kwasy - alergie). Czesc producentow zmienila wiec
nazwy na peel off masks (co moze oznaczac w praktyce i peelingi i scruby).
Ponadto pare lat temu pojawily sie maski zelowe, ktore rozprowadza sie na
sucho na twarz, zel zasycha, i taka zaschniety zel zdejmuje sie z twarzy jak
"skore weza". Zamieszanie wiec jest z tym na calego i pod nazwa peeling
mozesz znalezc i cos co dziala mechanicznie, i enzymatycznie . Po prostu
trzeba zerknac na sposob uzycia.

Maseczki z utylitarnego punktu widzenia maja za zadanie odzywic skore, albo
ja nawodnic (jaki jest ekwiwalent slowa "hydratation"? nawodnienie?),
dzialac liftujaco czy uspokajajaco czy jeszcze inaczej. Dzialanie maseczki
trwa w przyblizeniu do 24-72 godzin po zabiegu. Niektorzy producenci chwala
sie ze niby dluzej, ale dermatolodzy pisza, ze sa to bajki z "mchu i
paproci", gdyz skladniki maseczek tylko w ograniczonym stopniu wnikaja do
warstw skory wlasciwej (jesli w ogole), wiec jest to niemozliwe.

Hmm, jaka maseczka? Nie chce ci niczego sugerowac, bo jako facet mam grubsza
skore wlasciwa, mezczyzni szybciej tez wytwarzaja naskorek. Przy okazji -
jak czasem czytam w czasopismach kobiecych, ze facet nie potrzebuje
peelingu, bo golenie samo w sobie jest doskonalym peelingiem (czytalem to w
"Wysokich Obcasach") to noz mi sie w kieszeni otwiera. Wlasnie po peelingu
golenie dopiero idzie gladko i roznica jest kolosalna. Jak widzisz moje cele
tez sa troche inne, bo stosuje scrub raz w tygodniu, aby golenie szlo
gladko. Ty zapewne bedziesz chciala oczyscic twarz z roznych zanieczyszczen
i spowodowac, aby kosmetyki sie lepiej wchlanialy. Skore mam mieszana
(normalna z tendencja do pekajacych naczynek w strefie T i sucha na
policzkach). Stosuje Apricot Scrub St.Ivesa - duza tuba 150 ml, w cenie 18
zlotych i bardzo go sobie chwale (jest w dwoch wersjach nie pamietam nazw -
ta moja to Invigorating Apricot Scrub, nie wiem jaka jest nazwa wersji
delikatniejszej). Kiedys uzywalem analogicznego produktu Yves Rochera. Tubka
o polowe mniejsza, koszt 24 zlote, a sam wyrob stanowczo za delikatny jak na
groboskornego faceta ;-). Dla kobiety moze w sam raz ;-)). L'Oreal robi
calkiem niezly "gommage" (peeling enzymatyczny), pare moich znajomych
(chcialem napisac kobiet, ale by to zabrzmialo pretensjonalnie, he, he) go
uzywa i sa z niego zadowolone. Mnie jako facetowi taki gommage pomoglby
chyba jak umarlemu kadzidlo:-/.

Aha, wiesc gminna niesie, ze scruby nie sa najlepsze na pekajace naczynka
(jakos nie zauwazylem, co nie znaczy ze to nieprawda) i na cere lojotokowa z
duza iloscia wypryskow (wtorne zakazenia ropne). Czy to prawda? Nie mam
zielonego pojecia.

z pozdrowieniami,
Przemo

PS Jak bedziesz nakladac peeling enzymatyczny, to nie nakladaj zbyt wysoko,
bo moga wystapic klopoty z oczyma. Zasada jest podobna do zeli lub kremow
pod oczy - do wysokosci czesci kostnej nosa (mniej wiecej). Naczynia
limfatyczne i tak ida "do gory" w kierunku oczu, wiec cos co ma byc tam
przeniesione - bedzie przeniesione. To czesto spotykany blad - nakladanie
zbyt blisko oczu.

1. Data: 2003-01-03 07:55:40

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P.Sperling" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> zmielonych orzechach lub pestkach migdalow)
> - peelingi - dzialajace enzymatycznie + kwasy owocowe

Mam wrażenie ze podział jest troszkę inny...
Peel-off - to maska oczyszczjaca - substancja tworzy na skórze "błonkę"
która się ściąga w całości.
Peeling mechaniczny zawiera naturalne lub syntetyczne drobinki ścierające
(do twarzy polecane raczej te z syntetycznymi)
Peeling enzymatyczny lub biologiczny zawiera substancje rozpuszczające
martwe komórki naskórka.
Gommage - peeling -gumka. Substancja powoduje wyeliminowanie poślizgu skory
i ściera się martwy naskórek tak ja gumka wyciera ołówek.

W gabinetach kosmetycznych stosuje się najpierw peeling a potem maseczkę - w
zależności od potrzeb nawilżająca, odżywcza itd.
Z maseczek oczyszczających na grupie polecane były te z glinka - dość dobra
ma Vichy, są tez dostępne w aptekach glinki w małych porcjach do rożnego
rodzaju cery - niedrogie.

DominikaNM

1. Data: 2003-01-03 08:19:42

Od: "P.Sperling" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DominikaNM" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dobra
> ma Vichy, są tez dostępne w aptekach glinki w małych porcjach do rożnego

Dominiko, masz zapewne racje, ale nie wiem czemu Yves Rocher uzywa uparcie
sformulowania peel off mask (na stronie www.yvesrocherusa.com) na peeling
typowo mechaniczny (www.yves-rocher.fr). Produkty bez watpienia te same, a
nomenklatura we Francji i Stanach sa rozne. Sam jestem zagubiony w tej
nomenklaturze. Jakas standaryzacja by sie przydala. Dzieki za oswiecenie
"jak to jest".

z pozdrowieniami,
Przemo

1. Data: 2003-01-03 09:07:45

Od: "Moni" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobra
> ma Vichy, są tez dostępne w aptekach glinki w małych porcjach do rożnego

Przychylam się do opinii Dominiki, maseczki z glinką są rewelacyjne, moją
ulubioną
jest maseczka glinkowa Zeptera - jak dla mnie rewelacja (www.zepter.pl) i
Vichy.

Pozdrawiam
Moni

1. Data: 2003-01-03 10:05:09

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio uzywam maseczki typu peel - off "Górski strumień" z Avonu i jestem
z niej zadowolona (choć część kosmetyków z Avonu jest dla mnie kiepsaka).
Kupiłam ją w promocji za 9,90 zl., a jej normalna cena wynosi chyba około
16 - 17 zl.
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-01-03 11:00:47

Od: "Michu" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A własnie mi sie przypomniałlo prz wywodach Sperlinga ze zapomniałam dodac,
ze zaczely mi pekać naczynka. Teraz jestem w ciązy wiec troszke jest ich
niestety wiecej niz bylo. Czy więc polecane przez was glinkowe mozna uzywac
na pekajace naczynka? A moze są jakies maseczki oczyszczajace specjalnie do
naczynek?
ewa

1. Data: 2003-01-03 21:35:01

Od: "P.Sperling" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michu" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
uzywac
> na pekajace naczynka? A moze są jakies maseczki oczyszczajace specjalnie

Przema, Ewo, Przema....

Wiem, ze kiedys Clarins robil cos takiego, nie wiem jednak czy caly czas cos
takiego jest oferowane. Niestety, w przypadku tej firmy musisz przygotowac
sie na spory wydatek. Mowiac miedzy nami nie jestem przekonany czy warto
wydac ponad 200 zlotych na taki wyrob.

z pozdrowieniami,
Przemo

1. Data: 2003-01-04 10:15:03

Od: "Michu" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"P.Sperling" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
> sie na spory wydatek. Mowiac miedzy nami nie jestem przekonany czy warto

Tak Przemeczku, ależ oczywiście, przepraszam...
No nieee, tyle kaski na maseczke to nie dam. Wole dobrze zjeść hehe
pozdrowionka
Ewa

1. Data: 2003-01-06 08:45:33

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy mogłybyscie polecic mi jakas dobra maseczkę oczyszczajacą wraz z
> orientacyjna cena .

Ja polecam Dermike Mat-B maseczke oczyszczajaca z glinka. Jak dla mnie
swietna! W ogole cala seria Dermiki jest rewelacyjna. Ja jestem zachwycona
:-)) Cena maseczki jak na moja kieszen znaczna - 36 zl, ale moim zdaniem
warto!
Kruszynka

--
"Primum non stresere..."