mech w trawniku...

1. Data: 2005-04-28 21:59:07

Temat: mech w trawniku...
Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yyy... zadam może głupie pytanie, ale właściwie dlaczego zwalcza się
mech w trawniku? U mnie mchu do trawnika jest jakies 50/50 i ten mech
mi sie strasznie podoba :-)
Są jakies przepisy ludowe na zwiekszenie zawartości mchu w trawniku?
--
Guru mchem zafascynowany

2. Data: 2005-04-28 22:05:37

Temat: Re: mech w trawniku...
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi sie strasznie podoba :-)
> Są jakies przepisy ludowe na zwiekszenie zawartości mchu w trawniku?

W trawniku mech się zwalcza, żeby była sama trawa. W chwastniku się nie zwalcza
z braku a) czasu b)chęci, d) umiejętności albo d) programowo (niepotrzebne
skreślić). Znaczy masz chwastnik zupełnie prawidłowy :D
A mech oczywiście - mniej kosić, nie przewietrzać, nie nawozić...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-04-28 22:20:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam, Basia.

Hej, gadu-gadu znowu Tobie wysiadło.

Pozdrawia zbulwersowany boletus

4. Data: 2005-04-29 03:55:33

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sposób na zwiększenie zawartości mchu!
Zapraszam do mnie. Mech dostaniesz gratis, wyrwiesz sobie sam ile zechcesz i
jeszcze piwo postawię.
Jacek

5. Data: 2005-04-29 11:30:54

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <n...@n...home.pl> napisał w wiadomości
> Są jakies przepisy ludowe na zwiekszenie zawartości mchu w trawniku?
> --
> Guru mchem zafascynowany

Mi też się mech podoba bardziej niż trawa - jak się idzie po takiej mchowej
kołderce w lesie to aż miło. :)
Mech lubi wilgoć i cień.
Z ludowych sposobów to podobno podlewanie jogurtem/serwatką/zsiadłym
mlekiem, ale jeszcze nie wypróbowałam. Może chodzi po prostu o zakwaszenie
podłoża, chociaż są i mchy lubiące wapń, ale większość nie lubi.
pozdrawiam
Ania mcholubna

6. Data: 2005-05-01 15:00:39

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi sie strasznie podoba :-)
> Są jakies przepisy ludowe na zwiekszenie zawartości mchu w trawniku?

Ludowych przepisów nie znam, ale przekonałem się, że na ugorze herbicydowym
pozostaje tylko mech. Czasami pojawia się skrzyp.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2005-05-02 16:23:51

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi sie strasznie podoba :-)
> Są jakies przepisy ludowe na zwiekszenie zawartości mchu w trawniku?

Mnie się też mech podoba ale np na ścieżce między kamieniami......
Jesli na trawniku nic z nim nie zrobisz proporcja 50/50 bardzo szyybko sie
zmieni :-)
krótko mówiąc o trawie możesz zapomnieć bo mech ją zabije !
pozdrawiam, Bogda

8. Data: 2005-05-02 17:47:02

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 May 2005 18:23:51 +0200, "Bogda" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
>zmieni :-)
>krótko mówiąc o trawie możesz zapomnieć bo mech ją zabije !

W sumie mi to nie przeszkadza, po mchu sie chodzi bardzo miło. I mam
zapas mchu na miedzykamienie w ścieżkach.
--
Guru

9. Data: 2005-05-04 07:41:56

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie mi to nie przeszkadza, po mchu sie chodzi bardzo miło. I mam
> zapas mchu na miedzykamienie w ścieżkach.
> --
> Guru

Myślę, że z odpornością mchu i trawnika jest całkiem inaczej :-)
nie pograsz w piłkę, będziesz musiał stąpać delikatnie jak po mchu - tak się
chyba nawet mówi?
Ciekawe jak będzie wygladał trawnik (?) po ulewnym deszczu :-(
pozdrawiam,
Bogda

Targi wiosenne w Gdańsku gdzie warto???
Trawnik golfowy