medea: ilość nie rozwiązuje problemu braku jakości

1. Data: 2008-08-13 11:32:38

Temat: medea: ilość nie rozwiązuje problemu braku jakości
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tekst, który natchnął mnie do świadomością znaczenia pewnego
mankamentu jaka tkwi w twojej psychice:

Shape of my heart

He deals the cards as a meditation
And those he plays never suspect
He doesn't play for the money he wins
He doesn't play for respect

He deals the cards to find the answer
The sacred geometry of chance
The hidden law of a probable outcome
The numbers lead a dance

I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart

He may play the jack of diamonds
He may lay the queen of spades
He may conceal a king in his hand
While the memory of it fades

I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart

That's not the shape, shape of my heart

And if I told you that I loved you
You'd maybe think there's something wrong
I'm not a man with too many faces
The mask I wear is one

Well, those who speak know nothin'
And find out to their cost
Like those who curse their luck in too many places
And those who fear are lost

[...]

/Sting/

O czy mówi?
Można go odnieść osobiście do autora, ale ma także wymiar bardziej
uniwersalny.

Mówi o tym, że są tacy którzy mają wielką pasję i oddają się jej
nie ze względu na pieniądze czy uznanie, lecz z miłości do pewnej
magii zaklętej w niej, odnajdując w tym co robią wręcz ślady absolutu
(harmonii i doskonałości) przerastające śmiertelników, oraz nie są
w stanie odnaleźć w tym w pełni spełnienia, i doskonale wiedzą, że
do tego potrzeba czegoś więcej.
Ale kiedy starają się "uchwycić" taką pełnię, to okazuje się, że spotyka
ich porażka, i jest to cena jaką płacą za swoje nadmierne powodzenie
[w tym co jest ich pasją], które staje się w ten sposób także ich
przekleństwem.
I są też tacy, którzy płacą tę cenę razem z nimi - oni chociaż nie wiedzą
jak to jest, to kiedy jest im już wszystko jedno to mówią różne rzeczy
i wiele im się wydaje, ale tkwią w tym wszystkim błędzie, i za to właśnie
płacą razem z tymi, których częścią życia pozostają ich pasje.

Krótko mówiąc: tekst o zatracaniu więzi, braku zrozumienia i braku
szans na porozumienie.
Smutny, dołujący tekst.
Niemniej przejmujący, gdyż dotyka prawdy. :)

I wartościowy, bo bardzo uniwersalny.

W zderzeniu z tym co przerasta człowieka, nikt "z zewnątrz" nie ma
żadnych szans, o ile nie przywiązuje odpowiednio wielkiej wagi do
prawdziwości swoich ocen dotykających tego wszystkiego co
funkcjonuje poza nim i w oderwaniu od niego.
O tym także mówi ten tekst.

I to jest IMHO clue twojego problemu mentalno-psychicznego: chcesz
koniecznie wykraczać poza samą siebie, ale mentalnie i psychicznie
nie jesteś na to w ogóle przygotowana. Czyli permanentna porażka.

Aby zrealizować swój cel starasz się "gonić w ilość" upatrując przyczyn
"niemocy" na zewnątrz, ale te przyczyny twoich porażek nie znajdują się
na zewnątrz, lecz tylko i wyłącznie w tobie.
Medea.
No niestety.

Sting jest wielki. :)
Jeśli mi nie wierzysz, to posłuchaj chociaż jego. ;)

Tyle.

--
CB

2. Data: 2008-08-13 11:36:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tekst, który natchnął mnie świadomością znaczenia pewnego
mankamentu jaki tkwi w twojej psychice:

3. Data: 2008-08-13 11:55:01

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> [...]
>
> I know that the spades are the swords of a soldier
> I know that the clubs are weapons of war
> I know that diamonds mean money for this art

znalazłem takie tłumaczenie, jak ci się podoba?

"Sting "Kształt naszych serc"

Rozdaje karty dla kontemplacji
A tych na ręce jest pewny grać
On nie gra by wygrywać pieniądze
On nie gra by z gier go znać.

Rozdaje karty by znać odpowiedź
Tajemną wypadkową przypadku
Ukryte prawo prawdopodobieństwa
Liczby mkną bez tchu.

Ref.:
Ja wiem, że piki są bronią żołnierza
Ja wiem, że żołądź herbem na godle
Ja wiem, że dzwonki w kościele dzwonią śmierć
(Lecz) to nie jest kształt naszych serc.

Może grać waleta karo
Może grać i damą pik
Może skrywać asa w rękawie
Jeśli wątek o nim znikł.

A gdybym rzekł, że cię kocham
Stwierdziłabyś, że coś nie tak
Ja nie noszę zbyt wielu masek
Twarz mam tę jedną.

Ci, co mówią bzdury
Gdy stracą --- znają błąd
Jak ci, co szczęścia chcą w zbyt wielu miejscach
I chwiejnym ten sam sąd."

http://histmag.org/?id=758&act=ac

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

4. Data: 2008-08-13 12:00:34

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BARDZO kiepskie tłumaczenie.

Widziałem też inne, znacznie lepsze, ale również kiepskie.

--
CB

5. Data: 2008-08-13 12:04:16

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> BARDZO kiepskie tłumaczenie.
>
> Widziałem też inne, znacznie lepsze, ale również kiepskie.

a masz gdzieś bardzo dobre?

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

6. Data: 2008-08-13 12:10:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> Aby zrealizować swój cel starasz się "gonić w ilość" upatrując przyczyn

Być może mam pewien problem, ale to na pewno nie jest to, o czym
piszesz. Szukaj dalej, cybek. :)

> "niemocy" na zewnątrz, ale te przyczyny twoich porażek nie znajdują się
> na zewnątrz, lecz tylko i wyłącznie w tobie.

Oczywiście. Podobnie jak problemy wszystkich innych.

> Sting jest wielki. :)

Tak, z pewnością jest brydżystą ;D

> Tyle.

Dzięki.

Ewa

7. Data: 2008-08-13 12:21:56

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> [...]

> No niestety.

> Sting jest wielki. :)
> Jeśli mi nie wierzysz, to posłuchaj chociaż jego. ;

Ten opis utworu Stinga, który tu precyzyjnie starałeś się przedstawić, jak
ulał pasuje mi do opisu Ciebie w wykonaniu niejakiego Sławka(ap-pm),
znalezionego właśnie przez trenRa w arch.
Sting rzeczywście jest wielki.

michał

8. Data: 2008-08-13 12:31:25

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę lepsze tłumaczenie IMHO jest tutaj:
http://www.tekstowo.pl/index.php/tekst/Sting/Shape_o
f_my_heart__ver_II

Dam ci przykład.

He deals the cards to find the answer
The sacred geometry of chance
The hidden law of a probable outcome
The numbers lead a dance

IMHO nalezy to przetłumaczyć [przede wszystkim] tak:

On rozkłada karty, aby [móc] poznać odpowiedź
Uświęcony kształt przypadku
Nieznane prawo spodziewanego wyniku
[gdy] Liczby wychodzą do tańca

Inny fragment:

Well, those who speak know nothin'
And find out to their cost
Like those who curse their luck in too many places
And those who fear are lost

A zatem ci, którzy mówią to czego nie wiedzą
płacą za to
tak jak ci, którzy przeklinają swoje nadmierne powodzenie
oraz ci, którzy zatracili swoje obawy.

9. Data: 2008-08-13 12:42:37

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> [...]
> The numbers lead a dance
>

> IMHO nalezy to przetłumaczyć [przede wszystkim] tak:
>
> On rozkłada karty, aby [móc] poznać odpowiedź

a co powiesz na to:

Rozdanie kart jest szukaniem odpowiedzi
Sekretnej geometrii szansy
Tajemnicy prawa wyniku
Liczby prowadzą tę grę

> [...]
>

> A zatem ci, którzy mówią to czego nie wiedzą
> płacą za to
> tak jak ci, którzy przeklinają swoje nadmierne powodzenie

niezłe.

stinga bardzo lubię muzycznie - ale nie zagłębiałem się nigdy w jego teksty.
a dziś mam to w programie:
http://www.youtube.com/watch?v=FI8SUc2SV4k

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/