moj dzem

1. Data: 2003-06-24 17:15:18

Temat: moj dzem
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

zrobilam go, 2 kg owocow, 1 kg cukru i zelfix gellwe. Wszystko ok ale
Wam tez wyszlo to rzadkie?

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-24 17:31:48

Temat: Re: moj dzem
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie! napisał:
> zrobilam go, 2 kg owocow, 1 kg cukru i zelfix gellwe. Wszystko ok ale
> Wam tez wyszlo to rzadkie?
Tak mi sie zdaje ze on gestnieje :)

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-24 21:30:48

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-24 19:31:48 w sprzyjających okolicznościach przyrody grupowicz
*walkie!* skreślił te o to słowa:

> Tak mi sie zdaje ze on gestnieje :)

Z gellwe zawsze mi wychodzi rzadkie, takei jakies dziwne. Juz wiecej ei
zdradze zelfixu dr Oetkera. IMO jest najlepszy, najskuteczniejszy i nigdy
sie na nim nie zawiodłam.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-06-25 06:38:04

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Z gellwe zawsze mi wychodzi rzadkie, takei jakies dziwne. Juz wiecej ei
> zdradze zelfixu dr Oetkera. IMO jest najlepszy, najskuteczniejszy i nigdy
> sie na nim nie zawiodłam.
> --

mialam podobne doswiadczenia, popieram :)

wkn z bolem glowy :(

1. Data: 2003-06-25 06:49:23

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> schrieb im Newsbeitrag
> zrobilam go, 2 kg owocow, 1 kg cukru i zelfix gellwe. Wszystko ok ale
> Wam tez wyszlo to rzadkie?
> ooo walkie!

A ja do dzemu uzywam takiego specjalnego cukru, w zaleznosci jaki stosunek
cukru do owocow chce uzyskac np. 1:1, lub 2:1, lub 3:1.Wybralam 2:1 i dzem
wyszedl gesty a nawet dobry(nie mam doswiadczenia w robieniu dzemow), ale
mialam nadmiar owocow ....
Ilona

1. Data: 2003-06-25 08:08:55

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> Z gellwe zawsze mi wychodzi rzadkie, takei jakies dziwne. Juz wiecej ei
> zdradze zelfixu dr Oetkera. IMO jest najlepszy, najskuteczniejszy i nigdy
> sie na nim nie zawiodłam.
A ja znowoz po oetkerze czuje sie taka chemiczna. Strasznie mi
niesmakuje dzem z nim. A z gellwe - ZGESTTNIAL. Dzis wyprobowalam jeden
sloik bo mialam jeden do polowy napelniony i jest pycha :)
Tylko mam pytanie, scisle sie trzymacie proporcji cukru i owocow. Bo jak
owocow dalabym wlasnie tyle ile wymagaja tak z checia zmniejszylabym
dawke cukru.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-25 09:24:45

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-25 10:08:55 w sprzyjających okolicznościach przyrody grupowicz
> [...]

> Tylko mam pytanie, scisle sie trzymacie proporcji cukru i owocow. Bo jak
> owocow dalabym wlasnie tyle ile wymagaja tak z checia zmniejszylabym

Ja zawsze daje tyle cukru ile każą, boja słodkie kocham nad zycie, a im
słodsze tym lepsze, ale sądze ze spokojnie mozna zmniejszyc porcje cukru.

1. Data: 2003-06-25 09:33:16

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> Ja zawsze daje tyle cukru ile każą, boja słodkie kocham nad zycie, a im
> słodsze tym lepsze, ale sądze ze spokojnie mozna zmniejszyc porcje cukru.
Dla mnie kilo cukru na kilo owocow to za duzo jednak.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-25 10:06:11

Od: sphinxozo <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <bdbq7l$kpv$1@atlantis.news.tpi.pl>, w...@w...net.pl
says...

> Dla mnie kilo cukru na kilo owocow to za duzo jednak.

Ja wiem zalezy czy owoce slodkie czy nie ale, cukier to tez srodek
konserwujacy oprocz gotowania i powinno byc go wlasnie chyba z 50% zeby
dobrze swoja role spelnic.
Jak sie zrobi ok to takie jedzonko bedzie prawie wieczne ;)

1. Data: 2003-06-25 11:38:33

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owocow. Bo jak
> owocow dalabym wlasnie tyle ile wymagaja tak z checia zmniejszylabym

Witam!
Ja jak robię to nie trzymam się dokładnie proporcji podawanych na opakowaniu
żelfixa (dr oetker) i np robiąc dżem z 4-5 kg truskawek daję tylko 2 żelfixy
i około 1 kg cukru po prostu próbuję czy smakowo mi odpowiada i zawsze
pyszny, gęsty wychodzi i raczej chemicznie nie smakuje a rodzinka i znajomi
się zajadają. Dodam aby kolor i smak fajniejszy był to trochę soku z cytryny
wciskam a jak nie mam to kwasku cytrynowego ale wolę sok i po zagotowaniu
owoców przecieram je przez sito ale nie takie gęste i wtedy rozpływa to się
w ustach. Najlepiej ta metoda sprawdza się przy śliwkach bo ich nie muszę
pestkować tylko w całości do gara i potem przetrzeć.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Dla Danki!!!
zaginiony przepis
zajac vel krolik
POMOCY!! -ile proszku - błąd w przepisie?
Kwas chlebowy