mole

1. Data: 2002-08-25 20:33:11

Temat: mole
Od: "Iza" <i...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

powiedzcie mi jak rozwiazujecie problemy z molami?

Iza

1. Data: 2002-08-26 05:21:50

Temat: Re: mole
Od: "PDCh" <f...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno to co juz lata nie jest niebezpieczne. Przede wszystkim staraj sie
znalezc (nie jestem biologiem) - larwy - biale ok 1 cm. Wygladaja jak
robaki dla wedkarzy. A moga byc wszedzie - pod zlewozmywakiem i w szafie z
ubraniami. Fizyczna likwidacja larw jest napewno bezpieczniejsza od
stosowania chemii (male dzieci, produkty zywnosciowe).
Rf

1. Data: 2002-08-26 16:09:28

Od: Bozena <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ubraniami. Fizyczna likwidacja larw jest napewno bezpieczniejsza od
> stosowania chemii (male dzieci, produkty zywnosciowe).

Z bezpiecznych sposobow polecam olejek lawendowy lub jasminowy, moga byc
tez wysuszone kwiaty jasminu. Zapach lawendy pomaga tez w walce z innymi
"latawcami" mieszkaniowymi.

--
Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno

1. Data: 2002-08-26 16:14:31

Od: "Iza" <i...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak generalnie jaki może być powód że w danym miejscu lęgna się mole?

no i jak wytępić te larwy?:((

Iza

1. Data: 2002-08-26 16:55:40

Od: "Iza" <i...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale czy lawenda pomaga na larwy mola?

Iza

1. Data: 2002-08-26 17:59:10

Od: "Olaś" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza napisała.
> a tak generalnie jaki może być powód że w danym miejscu lęgna się mole?
> no i jak wytępić te larwy?:((

Witam grupowiczów!
Kilka lat temu zaczęły mi latać mole na trasie kuchnia - przedpopkój- pokój
Przyleciały przez okno ;-))
Rozpoczęłam śledztwo od szaf ubraniowych, uzgodnienia z nauczycielką
biologii, że to z pewnością mole i czytania literatury o owadach
"molowatych".
Wnioski i efekty działania:
- uporządkowane i pachnące lawendą szafy,
- poszerzenie wiadomości o owadach: są różne gatunki moli i każdy żywi się
inaczej (wełna, skóra, bawełna, ziarno i coś tam jeszcze...)
- generalne porządki w kuchni, gdyż "moje" mole to były ziarnojadki,
upodobały sobie mieloną kawę (w słoiczku!), której ja nie używałam od kilku
miesięcy; larwy były w półkach, szafkach, łączeniach tapety i oczywiście w
kawie.
Zniszczyłam wszystkie!! Ręcznie!!
Nie powróciły!! Ale zaczęłam pić kawę ;-))
--
Pozdrawiam Olaś

1. Data: 2002-08-26 19:36:35

Od: "Iza" <i...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zniszczyłam wszystkie!! Ręcznie!!
> Nie powróciły!! Ale zaczęłam pić kawę ;-))
> --
> Pozdrawiam Olaś

czyli generalnie czeka mnie najpierw poszukiwanie a potem generalne
sprzatanie...

ale dzięki za rady:)
Iza

1. Data: 2002-08-26 20:35:07

Od: "Olaś" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza <napisała>
> czyli generalnie czeka mnie najpierw poszukiwanie a potem generalne
> sprzatanie...
>
> ale dzięki za rady:)

Powodzenia! Miłej zabawy! :-))
--
Pozdrawiam Olaś

1. Data: 2002-08-26 21:28:10

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale czy lawenda pomaga na larwy mola?
>
> Iza

Nie wiem. U nas w domu nigdy nie doszlo do larw, konczylo zdecydowanie
wczesniej.

Bozenka ;o)

ICQ 81838200 http://bozena.host.sk

malowanie farba olejna