możekogośzainteresuje

1. Data: 2009-04-24 10:17:02

Temat: możekogośzainteresuje
Od: "Cyrulik" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i polecam poniższylink:
http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/41980

C.S.

2. Data: 2009-04-24 14:51:42

Temat: Re: możekogośzainteresuje
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24.04.2009 12:17, użytkowniczka/użytkownik Cyrulik napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> Witam i polecam poniższylink:
> http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/41980
>

> C.S.

Przecież ten cały krzyk był o kasę, którą ZPCHR-y traciły, bo mogły do 1.01.2009 mieć

to 130% pensji ON - tyli - 30% zysku nad to co płacono ON, od 01.01.2009 - max to
75%, ale za to - takie samo dofinansowanie mają wszyscy - ZPCHR-y i Normalni :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

3. Data: 2009-04-25 18:37:42

Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski pisze:
> [...]
> 1.01.2009 mieć to 130% pensji ON - tyli - 30% zysku nad to co płacono
> ON, od 01.01.2009 - max to 75%, ale za to - takie samo dofinansowanie

Jacku !

Czy dotyczy to wszystkich pracodawców na otwartym rynku niezależnie od
ilości ON w firmie ?

--
Jacek Żebrowski

4. Data: 2009-04-25 19:12:43

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.04.2009 20:37, użytkowniczka/użytkownik Yacho napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):

tak

o ile pamiętam ustawę to tak :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

5. Data: 2009-04-25 19:33:04

Od: "Koola" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> tak
>
> o ile pamiętam ustawę to tak :-)

ZTCW to nie -jezeli zaklad zatrudnia wiecej niz 25 osob a nie ma w tym
conajmniej 6% ON to nie dostaje dofinansowania -taka firma musi placic
skladki na PFRON.

6. Data: 2009-04-25 21:04:31

Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

Koola pisze:

> ZTCW to nie -jezeli zaklad zatrudnia wiecej niz 25 osob a nie ma w tym
> conajmniej 6% ON to nie dostaje dofinansowania -taka firma musi placic
> skladki na PFRON.

i tu wlasnie jest cały jak to się mówi gzyms - może ktoś
potwierdzić/zaprzeczyć ?

--
Jacek

7. Data: 2009-04-25 21:32:17

Od: "Koola" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> i tu wlasnie jest cały jak to się mówi gzyms - może ktoś
> potwierdzić/zaprzeczyć ?

http://www.pfron.org.pl/portal/pl/54/541/Komu_przysl
uguje_dofinansowanie.html

Zgodnie z art. 26a ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej [...]
podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie do wynagrodzeń
zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych może być:
1. pracodawca prowadzący zakład pracy chronionej;
2. pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na
pełny wymiar czasu pracy i osiągający wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6%;
3. pracodawca zatrudniający w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy mniej
niż 25 pracowników.

Dofinansowanie nie przysługuje pracodawcom zatrudniającym w przeliczeniu na
pełny wymiar czasu pracy co najmniej 25 pracowników i nie osiągającym
wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6% (a
więc zobowiązanym do wpłat na Fundusz na podstawie art. 21 ww. ustawy).

8. Data: 2009-04-25 23:15:55

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.04.2009 23:32, użytkowniczka/użytkownik Koola napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):

> [...]
> więc zobowiązanym do wpłat na Fundusz na podstawie art. 21 ww. ustawy).

Czyli jak mówiłem - wszystkim, nawet tym poniżej 25 etatów, a tym co mają więcej niż
25 etatów, muszą mieć wskaźnik 6% (czyli nie płacą na PFRON - tylko PFRON im płaci -
ładny instrument zachęcający - kij i marchewka :-) - tego nie pamiętałem ).
Do tego roku - dofinansowanie miały tylko ZPChr-y - dodatkowo mogły mieć 130% kosztu
pracownika :) teraz max 75% jak i inne podmioty uprawnione.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

9. Data: 2009-04-26 09:25:55

Od: "Koola" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak mówiłem - wszystkim,

Nie wszystkim bo jest wiele firm i instytucji ktore zatrudniaja wiecej niz
25 osob i nie przekraczaja wskaznika 6% zatrudnionych ON -ZTCP to prym
wiedzie ZUS, ktory w zwiazku z tym musi odprowadzac ogromna kase do PFRONu.

> Do tego roku - dofinansowanie miały tylko ZPChr-y

Nieprawda. Dofinansowania mogly dostawac dokladnie te same firmy co teraz:
[...]

Tylko kwoty byly rozne.
ZPCHRy na I grupe dostawaly 130% najnizszego wynagrodzenia a firmy z
otwartego rynku pracy 70 lub 75% tej kwoty.

> - dodatkowo mogły mieć 130% kosztu pracownika :)

Tylko przy I grupie i przy "schorzeniach specjalnych" -przy nizszych
stopniach niepelnosprawnosci kwoty byly nizsze.

Teraz jest placz bo wyschlo zrodelko ktore pozwalalo niezle zarabiac na ON.

10. Data: 2009-04-26 13:39:16

Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

Koola pisze:

> [...]
> stopniach niepelnosprawnosci kwoty byly nizsze.
>
> Teraz jest placz bo wyschlo zrodelko ktore pozwalalo niezle zarabiac na ON.

Podsumowując jest to tak naprawdę ustawa zmieniająca niewiele.

--
Jacek

renta rodzinna
Rocznica 20-lecia