mozna walkowac ciasto francuskie?

1. Data: 2001-09-24 16:06:56

Temat: mozna walkowac ciasto francuskie?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy mozna walkowac ciasto francuskie, takie zamrozone Blikle?

jest jakies strasznie grube...
ale sie boje ze nie wyrosnie jak je rozwalkuje...

dzieki za odp
Magda

1. Data: 2001-09-24 16:46:08

Temat: Re: mozna walkowac ciasto francuskie?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy mozna walkowac ciasto francuskie, takie zamrozone Blikle?
> jest jakies strasznie grube...
> ale sie boje ze nie wyrosnie jak je rozwalkuje...
Ja bym mu przylał [po rozmrożeniu], tak solidnie kilka razy, złożył też
kilka razy i jeszcze parę razy to samo powtórzył. ;-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-24 17:01:06

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>jest jakies strasznie grube...
>ale sie boje ze nie wyrosnie jak je rozwalkuje...

moze wyjde na ignorantke, ale mi sie wydaje, ze to ciasto to polprodukt...
trzeba go walkowac, wsadzic do tortownicy i wylozyc nadzieniem... myle
sie???? (to straszne, jeszcze jeden wlasny mit o mojej nieomylnosci runie, i
to publicznie...)

Margola

1. Data: 2001-09-24 17:25:59

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli jest za grube, to delikatnie rozwalkuj, ale ciasto francuskie jest
bardzo delikatne i idea jego polega na warswach ciasta maslanego i
kluskowego. Tylko delikatnie skladane i walkowane daje ten wspanialy efekt
rozwarstwienia. Mrozone jest juz odpowiednio poskladane i rozwalkowane, wiec
dodatkowe maltretowanie moze ten efekt niestety popsuc. Prawdziwe ciasto
francuskie sklada sie z ponad 200-stu warstw, wiec jest bardzo trudne i
pracochlonne.
Ja jednak robie je sama i mroze, wiec jesli ma byc dalej obrabiane, to
poprostu skladam je kilka razy mniej.
Jesli zrobisz to z wyczuciem nie dociskajac za mocno walka, to rozwalkuj
:))))))))))
pozdr.
adiola

1. Data: 2001-09-24 17:46:56

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie???? (to straszne, jeszcze jeden wlasny mit o mojej nieomylnosci runie, i

kurde rozwalkowalam brutalnie i zaraz zobaczymy co wyjdzie...

magda

1. Data: 2001-09-24 18:17:00

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote:

> czy mozna walkowac ciasto francuskie, takie zamrozone Blikle?
>
> jest jakies strasznie grube...
> ale sie boje ze nie wyrosnie jak je rozwalkuje...

Nie zartujesz? Co chcesz zrobic z tego ciasta?

Wladyslaw

1. Data: 2001-09-24 18:32:54

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zartujesz?  Co chcesz zrobic z tego ciasta?

oglaszam ze mozna walkowac!!!!!
wlasnei przed chwila to wyprobowalam i dziala!!!

zrobilam takie male ciasteczka z duszonymi grzybkami - mniam mniam!
ale na przyszlosc grzybki beda bardziej ostre i bede smarowac ciasto bialkiem
zeby sie blyszczalo!

pozdrowienia

Magda

Przepis na najlepsze fytki